Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Er asiatiske jenter skumle?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bare av nysgjerrighet, hvorfor tror du automatisk det er fordi du er asiatisk/indisk? Du har vel andre egenskaper enn bare det at du er asiatisk?

Sier ikke at det er grunnen, men at det kan være det. Flere som har påpekt at familien til indiske jenter er skumle, så det har noe å si. Vel, jeg har opplevd at etnisk norske klassekamerater blir venner og at jeg ikke bare føler meg, men faktisk blir utestengt.

Det kan være at noen synes jeg er stygg eller kjedelig, men når jeg viser at jeg er som etnisk norske jenter og ikke har noen farlig familie bak meg - hvorfor oppfattes jeg likevel som "skummel" for de som synes jeg er interessant? Det er det jeg ikke skjønner..

Endret av Myztique
Lenke til kommentar

Media har nok en god del av skylden til hvorfor vi etniske nordmenn er skeptiske til utlendinger og dem sin familie. I media skrives det jo bare om æresdrap, terrorister og gjenger.

Men siden dette er et problem for deg vil jeg tro du går på en skole med få utlendinger?

Har selv en del venner fra pakistan, india, tyrkia osv. Noen har det veldig strengt hjemme og må snike seg ut for å være med norske venner. Mens andre blir jeg invitert hjem til middag med hele familien (både gutte og jente venner).

Men at du blir holdt utenfor selv etter at du har vist hvor hyggelig osv du er, er vel kanksje litt rart. Da går det vel rett og slett ut på at de ikke vil lære deg å kjenne, mere enn at de er redd for deg og familien din.

Lenke til kommentar

Jeg ser to mulige årsaker:

1. Fordommer i forhold til kultur, som flere har vært inne på.

2. Status, som igjen går indirekte på fordommer.

Jeg håper og tror at det ikke er så mange som lar frykten for "familien din" stå i veien etter å ha snakket med deg i mer enn et par minutter.

Men se heller på det slik: Det må jo være en veldig effektiv måte å filtrere ut alle dem som ikke er verdt vennskapet ditt :thumbup:

Jeg er sikker på at du er en skjønn jente, og basert på det du har skrevet i denne tråden har du et godt hode og bedre holdninger enn hva som er normalt til og med i norsk kultur. Så mye var de fordommene verdt :new_woot::D

Lenke til kommentar
No kan eg ikke skryte på meg at eg kjenner mange asiatiske jenter. Ytterst få. Men både eg og ein kompis digger japanske jenter.

Trur nok aldri eg hadde involvert meg med ei jente, enn så pen og kjekk ho er. Om ho kom fra slekt/land som involverer ein viss fare for meg sjølve å date. Om eg hadde følt at det var ein fare for at ein fetter, bror , far hadde komt på døra. Hadde eg garantert styrt unna.

Men dette er meg har alltid kjørt trygt og ordentlig.

Er ikke feig, æreløs,,,bare typisk norsk. Og alle som kjenner meg karaktiserer meg som fryktløs. Man allikavel søker eg aldri konfrontasjoner. Rett og slett fordi eg liker ikke å være ufin og vemmelig.

Har det noen gang slått deg at du kanskje er ufin og vemmelig nettop fordi du skyr konfrontasjoner og styrer unna? Som et enkelttilfelle er det kanskje ikke så ille, men hvis mange nok tenker som deg så er det ikke så trivelig å være den som alle går lange omveier rundt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg er sikker på at du er en skjønn jente, og basert på det du har skrevet i denne tråden har du et godt hode og bedre holdninger enn hva som er normalt til og med i norsk kultur. Så mye var de fordommene verdt :D

Hei pear00!

Takk for innleggene :)

Er enig i at det er en god måte å filtrere ut alle de som ikke er verdt vennskapet mitt.

Det kjedelige er at jeg møter på mange sånne :/

Koselige ord du skrev om meg :)

Mvh Myztique

Endret av Myztique
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...