Myztique Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) Kommer tilbake med et avsnitt om emnet mitt senere. NB: Vær så snill å ikke quote innlegget mitt! Edit: Slettet det originale innlegget mitt. Endret 24. juni 2008 av Myztique Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 La meg se om jeg skjønte det her riktig, så slekten din er fra Kashmir og India, men du har asiatiske trekk? Jeg ser ikke hvordan folk kunne hatt problemer med å bli kjent med andre på grunn av noe slikt, tvert imot så er jo blanding litt ekstra spennende da. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Jeg liker damer med et skummelt/ skarpt blikk -> tegn på intelligens. At man kommer fra Østen er bare positivt, synes slikt bare er spennende. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) *snipp* Er ikke alle som klarer å "se" hvor folk er ifra, det er som når noen ikke klarer å skille japanere fra hverandre f.eks..de ser alle lik ut. Personlig så har en ingenting imot asiatiske jenter, tvert imot..det er en pent folkeslag. Men så er det folk å fordommer og det å trå ut i ting som er ukjent og kanskje frykter å ta kontakt eller vet ikke om det er greit å ta kontakt pga foreldre og religion og..vel..hele den pakka der Jeg vil tro at det er kanskje der ting butter for enkelte og at de kanskje skyr pga det. Men så er jeg evig pesimist så det kan godt være noe annet for alt jeg vet.. Endret 11. mars 2008 av b-real Lenke til kommentar
moijk Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 La meg se om jeg skjønte det her riktig, så slekten din er fra Kashmir og India, men du har asiatiske trekk? Jeg ser ikke hvordan folk kunne hatt problemer med å bli kjent med andre på grunn av noe slikt, tvert imot så er jo blanding litt ekstra spennende da. Du vet, hadde du fulgt med på skolen hadde du fått med at India er en del av Asia. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Er ikke alle som ser på india som asiatisk trekk, de trekker thailand, japan, kina og de regionene inn i det asiatiske trekkene Lenke til kommentar
Myztique Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) Jeg tenkte kanskje folk synes at sånne som meg er skumle fordi mange pakistanske/ indiske jenter generelt ikke får lov til å ha guttevenner. Pakistanere har vært mye i media og det er ikke akkurat positive ting som blir belyst. Sier ikke at alle har fordommer, men jeg skjønner det egentlig. Som en av dere har nevnt her: tror det med religion og kultur skremmer noen. Endret 22. mars 2008 av Myztique Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) Jeg har to adopterte søstre, vil ikke si de er skumle. Nå er de riktig nok fra Sør-Korea da, og det har jo ikke så mye med India å gjøre (men asia er det jo). Uansett; jeg syns ikke at indere er skumle. Endret 11. mars 2008 av Arbakadarba Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Aldri møtt en indisk jente jeg har syntes vært skummel. kanskje det bare har noe med hvordan du er å gjøre? I så fall så er det godt nytt. Det kan man nemlig forandre. Litt vanskligere å forandre hudfarge/genestiske trekk. Lenke til kommentar
moijk Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) Jeg har hatt en litt motsatt erfaring. Jeg kommer fra en liten bygd der innvandring i kommunen omtrent var den eneste innflyttingen som var. Så jeg voks opp med å bli kjent med flere kulturer. I etterkant har jeg gjerne tatt kontakt med mennesker fra fremmedkulturell bakgrunn. Men etter jeg flyttet sørover og plassene ble større så merket jeg at en overfladisk bekjentskap var greit - men de foretrakk bruke tiden med mennesker av samme bakgrunn. Om de var innvandrere / andre generasjon innvandrere fra europeiske land (bosnia, serbia osv) eller fra asiatiske land. Mye tror jeg bunner ut i religion, ønsket om å omgås andre med samme kulturbakgrunn og foreldres holdninger ovenfor normenn. Så mine venner ut over bekjente av ikke-norsk slektskap har vært adopterte. India vil jeg si er et land å være stolt av å komme fra forresten. Nå driver jo Tata Motors å kjøper opp Jaguar og Land Rover. Ganske ironisk siden Jaguar og Land Rover er så britisk som bil kan bli - Og India var en gang en britisk koloni. Endret 11. mars 2008 av moijk Lenke til kommentar
atrax Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Kan det tenkes at det er andre kriterier enn det etniske utseendet ditt som gjør at du føler at gutter ikke er like interessert i deg som i etnisk norske jenter? Jeg liker å tro at jeg ikke bryr meg om hudfarge og denslags, men uttrykk for religiøsitet skremmer meg vekk, om du pakker deg inn i stoff eller går med kors rundt halsen. Lenke til kommentar
Myztique Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) Føler at mange jenter er likedan. Jeg er ikke religiøs og bærer ikke noe heller. Tror ikke det er utseende som skremmer, tror det heller er frykt for bakgrunnen. Folk som er vant til å omgås med fremmedkulturelle, er mindre skeptiske. Det er selvsagt interesser som styrer, om man har noe felles eller ei. Folk på min alder har generelt en vennegjeng. Det kan jo tenkes at folk er mindre interessert i å venner fordi folk har nok venner fra før av. Med jenter er det bare vennskap, med gutter kan det bli noe mer. Det kan være skummelt kanskje? Endret 22. mars 2008 av Myztique Lenke til kommentar
atrax Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Jeg har i alle fall ingen motforestillinger mot en kjæreste som "ser annerledes ut". For meg går det mest på interesser, å ha noe felles som du sier. Men alle har vel noe til felles, det er bare å finne det. Det kan kanskje bli "for mange" venner for noen. Med en stor vennekrets er det alltid noe som skjer, og man får ikke tid til seg selv lenger. Jeg liker ikke å måtte avvise noen venner fordi jeg har planer med andre, så jeg prøver å begrense antallet nære venner. Ikke alltid like lett, riktignok ... =) Alle jenter jeg møter vurderer jeg både ubevisst og bevisst som potensielle kjærester, men det er ikke skremmende, heller spennende. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) Jeg tenkte kanskje folk synes at sånne som meg er skumle fordi mange pakistanske/indiske jenter generelt ikke får lov til å ha guttevenner. Pakistanere har vært mye i media og det er ikke akkurat positive ting som blir belyst. Sier ikke at alle har fordommer, men jeg skjønner det egentlig. Som en av dere har nevnt her: tror det med religion og kultur skremmer noen. Du sier noe der. Ihvertfall har jeg litt skrekken for pakinstanske jenter og dem rundt der. Går alltid med en følelse at snart kommer faren og brødrene for å gi meg juling ;O Blir selvfølgelig noe annet med dem som har oppvokst i norsk samfunn da, men det vet man jo ikke før man kjenner dem. Har selv venner av typen hokjønn fra både pakistan, india, osv og tror det er mange av dem som tenker som deg. Et godt tips er å være mye frampå, det hjelper som oftest uansett. Stille utenlandske jenter får meg til å tenke "hun har jeg ikke lov til å bli for godt kjent med (og omvendt)". Men for all del, er alltid gledelig å bli kjent med dem. Send gjerne en PM om du vil Endret 12. mars 2008 av PepsiCo Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Skumle faktisk? Jeg finner asiatiske jenter, spesielt østasiatiske jenter generelt sett veldig tiltrekkende. Og hadde ikke vært rett å ha asiatere som venner i det hele og store nei Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Skumle? Tror du trenger å flytte på deg litt om du får inntrykk av at vi syns det Personlig gir jeg en lang f i hvor folk jeg betegner som venner kommer fra eller hvordan de ser ut. Klart, med en fremmed person stiller det seg jo litt annerledes, men jeg pingler hvertfall ikke ut selv om personnen ikke ser norsk ut - håper jeg ingen andre gjør heller Lenke til kommentar
Licht Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 La oss dyrke litt fordommer: Hvis noen ser ut som om de kommer fra Pakistan/India/Sentralasia-området, ville man kanskje vært litt usikker på om en kunne si hei uten at broren hennes et. al. ville sette i gang en voldelig hevnaksjon for å iverata familiens ære eller noe. Det er ikke selve jenten som er skummel, det er muligheten for at hun har en litt militant familie stående bak henne. Folk flest har intet ønske om å rote seg bort i sånt, derfor foretrekker de gjerne å holde en høflig avstand. Sørøstasia har ikke dette stigmaet hengende over seg, derfor er man sannsynligvis betydelig mindre skummel om man ser thailandsk/japansk/kinesisk ut enn om man ser indisk/pakistansk ut. Selv vet jeg ikke helt hvordan jeg ville ha tenkt. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) Tviler på at dette er grunden Zealuu... Jeg tror rett og slett ikke de fleste norske gutter/menn foretrekker indiske eller pakistanske jenter. Selv kunne jeg aldri tenkt meg å bli sammen med noen fra den bakgrunden, ikke fordi jeg er rasistisk, men fordi jeg ikke føler meg tiltrukket av jenter derfra. Mens jenter fra thailand, japan, kina eller korea synes jeg selv er penere selv om alt i alt i alt så synes jeg spanske jenter er det peneste. Men hadde ikke hatt noe imot å være venn med en jente fra pakistan eller india. Endret 12. mars 2008 av DNA Lenke til kommentar
Licht Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Jeg har aldri hevdet å være allvitende, jeg framla en mulig grunn. Jeg kan nemlig ikke forestille meg andre grunner til at folk skal synes hun er "skummel". :> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå