Gå til innhold

Skrive om Bibelen?

Anbefalte innlegg

Jeg tror at hvis jeg skrev om Bibelen litt, til litt mer ungdommelig språk, så ville den styrke sin posisjon som verdens mest kjøpte bok...

Ta GT f.eks. - stappet med sex, vold og drap. Kunne sikkert blitt en fin bok, det, eller kanskje såpeserie... :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes faktisk filmer om endel av stoffet i GT.

de jeg har sett til nå har vørt ganske bra faktisk, og er å anbefale hvis man synes slikt er interessant.

Når det gjelder omskrivning, så sier Joh.Åp 22.18:

"Jeg sier til enhver som hører ordene i denne profetiske bok: Om noen legger noe til, skal Gud legge på ham de plager som det er skrevet om i denne bok; og om noen tar bort noe av ordene i denne profetiske bok, da skal Gud ta fra ham hans del i livets tre og i den hellige by, som det er skrevet om i denne bok."

Så jeg tror du burde la de planene ligge... : :yes:

Lenke til kommentar
Og hvis du ikke er snill i år, kommer ikke julenissen. :D

Hehe... skjønner at det foregående innlegget mitt kunne oppfattes som skremselspropaganda, men jeg ville bare understreke at Gud selv ønsker å la Bibelen være slik den er, og at jeg ikke unner NOEN å sette seg opp i mot Gud... Prøvde bare å være snill! :D

Lenke til kommentar
Finnes faktisk filmer om endel av stoffet i GT.

de jeg har sett til nå har vørt ganske bra faktisk, og er å anbefale hvis man synes slikt er interessant.

Har sett en film om Paulus - den var ganske bra...
Når det gjelder omskrivning, så sier Joh.Åp 22.18:

"Jeg sier til enhver som hører ordene i denne profetiske bok: Om noen legger noe til, skal Gud legge på ham de plager som det er skrevet om i denne bok; og om noen tar bort noe av ordene i denne profetiske bok, da skal Gud ta fra ham hans del i livets tre og i den hellige by, som det er skrevet om i denne bok."

Så jeg tror du burde la de planene ligge... : :yes:

Daså...

Men det kunne ha blitt en råbra sak... :yes:

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...