praut86 Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Hei! Jeg har en linux'server' oppe og går, med 2nettverkskort installert. Problemet er at når jeg har begge korta aktive, så "klikker" nettet. Er det noen måte å få fiksa dette på, slik at maskinen fungerer med 2nettverkskort,derav 2iper fra DHCP-serveren til isp'en min? Til opplysningen gjelder dette Mandrake 10.1. Håper på hjelp. mvh praut. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) Dægen en release fra 2004, tror jeg heller ville oppgradert til noe anna. Men tørr jeg spørre hva du egentlig prøver å oppnå? Hadde forøvrig vært fint å vite hva som skjer når den "klikker"? Endret 12. mars 2008 av kpolberg Lenke til kommentar
praut86 Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 Jeg vil bare oppnå å kunne ha mulighet til å bruke flere iper mot nettet.. Kanskje på tide med en liten oppdatering til noe annet ja det at det "klikker" vil si at jeg ikke får gjort noe via putty, eller noe som helst fysisk på serveren, til jeg kobler ut nettverkskort nr2. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Sikker på at du har mulighet til å ha flere ip-er eksternt samtidig? Uansett, så skal det ikke være nødvendig med ett nettverkskort for hver ip - hvert nettverkskort kan ha flere ip-er. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 problemet er vel at du har to ipr på samme subnet og sliter med arprouting. Du kan sjekke arp filtering eller arp hiding som løsninger men de er ikke fullgode. Sliter med det samme selv :/ Lenke til kommentar
v3g4rd Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Det kan også hende at du ikke har definert en default gateway som nettverkskortene dine skal benytte ut mot nettet. Kan du poste outputen du får av å skrive "route" i terminalvinduet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå