Gå til innhold

Batteri til EOS 30D

Anbefalte innlegg

Så skal man noe så enkelt som å kjøpe seg et ekstra batteri. Men igjen støter man på valgets kval, som om ikke objektivkjøp er ille nok. Det er jo et hav å velge i. Når jeg søker på BP-511A som batteriet mitt heter til EOS 30D finner jeg alt fra kr 821,- hos fotovideo til Kr 159. Alle er på 7,4 volt men mange har 1600 mAh, som jo burde være positivt.

Er det bare å handle i vei, billigst og med best kapasitet, eller er det noen feller her? Noen kjappe erfaringer, så jeg kan rekke å handle ekstra batteri før påske?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så skal man noe så enkelt som å kjøpe seg et ekstra batteri. Men igjen støter man på valgets kval, som om ikke objektivkjøp er ille nok. Det er jo et hav å velge i. Når jeg søker på BP-511A som batteriet mitt heter til EOS 30D finner jeg alt fra kr 821,- hos fotovideo til Kr 159. Alle er på 7,4 volt men mange har 1600 mAh, som jo burde være positivt.

Er det bare å handle i vei, billigst og med best kapasitet, eller er det noen feller her? Noen kjappe erfaringer, så jeg kan rekke å handle ekstra batteri før påske?

Jeg kjøpte meg nylig 2 orginale BP-511A batterier fra B&H i usa,vurderte de uorginale batteriene fra altitec.no, men kom over en "erfaring" side hvor 5 av 5 fikk døde batterier etter kun tre oppladninger.bestiller du nå snart så får du dem før påske vil jeg tro!

Lenke til kommentar
vurderte de uorginale batteriene fra altitec.no, men kom over en "erfaring" side hvor 5 av 5 fikk døde batterier etter kun tre oppladninger.bestiller du nå snart så får du dem før påske vil jeg tro!

5 av 5 ? har du en link.

Altitec er en av de mest seriøse i norge på uorginale batterier.

Har greie garantier.

Har blitt anbefalt av mange her på forumet,sannsynligvis solgt bøtter og spann av BP-511A i det siste.

http://www.altitec.no/advanced_search_resu...p;x=16&y=13

Er et greit alternativ hvis man ikke er komfortabel med og bestille fra utlandet.

Lenke til kommentar
Har kjøpt masse batterier fra Sterlingtek.com

Billig og bra

Jeg bestillte ekstra batteri for mitt 30D kamera fra Vidar som driver MaxFoto (finner kontakt info på www.foto.no). Originalt batteri til mye billigere enn i butikkene og ikke minst rask levering + knallbra service. Ikke mye dårlige kommentarer på den gutten om du leser foto.no anmeldelsene av de som har handlet av ham.

PS, han stort sett handler inn litt via egen import og så selger når han har det inne. Så det er jo en hobby gesjeft han har. Han krever forskudds betaling, men jeg har handlet flere ganger fra ham og har ikke opplevd noe prob. Samme har veldig mange andre på www.foto.no (les brukererfaringene!).

PS, det er jo ikke sikkert at han har det inne, men slike ting klarer han nok å bestille og si ifra når han har det. Bare å sende mail til ham og spørre.

Han får i allefall :thumbup: fra meg. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...