Gå til innhold

Dårleg sørvis på Elkjøp


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

drit bra ;p

 

du tar no bare boksen tilbake og får en ny, er da ikke nokke å lage noe ramaskrik av?

 

dem er da mennesker dem også stakkars? dem kan da gjøre feil.

 

synn at elkjøp har fått så dårlig publisitet oppgjennom åra at når dem gjør en feil. så er det snakk om at de prøver og lurer kunde og elendig service.... dårlig instilling det.

 

syns nesten litt synn på elkjøp når det er slik. hadde du skreve det samme om det var komplett som hadde gjort dette?

 

elkjøp har jo retur rett, så er jo en av de få plassene i NORGE du har en garanti mot å gjøre et dumt kjøp... tenk over det. dei andre kjedene har ikke det...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

(litt gammel tråd, men skitt au)

Lurer virkelig på hvor dere har vært å handlet. Driver sjøl på serviceavdelingen i en Elkjøp butikk, og det er omtrent daglig folk tar meg i hånda og takker for flott service.

 

Såklart, vi er jo bare mennesker vi som alle andre, tabber skjer. Og vi retter de opp, gjerne med et plaster på såret. Det prøver hvertfall jeg å gjøre. Vårt motto er at kunden skal være fornøyd, det er det første man får høre når man blir ansatt hos elkjøp idag.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg må si meg enig med deler av innleggene her på tråden.

 

Jeg har selv erfart både dårlig og godt når det kommer til Elkjøp. Erfaringene er mangfoldige og alle unike. Det kommer jo ann på både selger og lokasjon.

 

Elkjøp Fana (Bergen) er min faste butikk når det kommer til fysisk kjøp av elektrovare. Alt fra mobil til vaskemaskiner. Eneste jeg har å klage på er de ansatte i både TV og Data avdelingen der.

 

Senest i desember (før jul i år) var min far der for å kjøpe en ekstern harddisk til meg. Han sa klart og tydelig i fra at det måtte være en ekstern harddisk på minimum 1TB. Selger tok han med til harddiskene og ba ham (far) velge. Min far hadde så spesifisert at den måtte også passe til Mac PCer. Selger sa da at de hadde bare ÈN passende var og det var en "WD MyBook World" som ekstern harddisk til Mac.

 

Er man datakyndig (ulikt min far) så ser man fort feilen. "MyBook World" er en nettverks disk som baserer seg rundt nettverket og ikke en spesifikk maskin. Hvorfor selger uttalte seg dette vet jeg ikke, men å si at kun en NAS disk fra WD er passende til Mac og at det er en ekstern harddisk (dette er vel korrekt men fortsatt 'ukorrekt') er ikke rett. Det ble en tur tilbake til Elkjøp for å returnere varen der SERVICE avdelingen tok seg godt av både meg og min far. :)

 

MERK: Varen min far hadde fått tildelt var retur vare. Når vi kom tilbake for å returnere var der 3 andre returnete disker av samme slag. Jeg regner med min far ikke var første som ble gitt feil vare ut i fra dette (men man vet jo aldri, kan være andre grunner). Samme dato stod på de alle.

 

Jeg har handlet hos Elkjøp i alle år. Fornøyd med det meste. Priser kan diskuteres og butikkansattes kunnskap kan settes til side så lenge man kan sitt eget.

 

Bortsett fra det øvre her i innlegget mitt så kan jeg bare klage på mangel av arbeidere! Det er fryktelig kjedelig når det bare er èn person på retur/service (har aldri vært mer enn èn når jeg har besøkt). Samme med stasjonene for data, tv og telefoni.

Lenke til kommentar

Dette gjelder vel egentlig ikke så mye service på Elkjøp, mer prissettingen deres. I august skulle jeg ha meg en radiovekkeklokke. Jeg kjøpte da en fra Phillips som jeg betalte 149 kr for. En uke senere fant jeg samme vare i tilbudsannonsen. Der sto det som vanlig "Sjekk prisen!", og da kostet den 199 kr. Snakker om tilbud. Men det skulle ikke stoppe der. Nå får jul stod samme vare på trykk i tilbudsannonsen igjen, nok en gang med "Sjekk prisen!" på seg. Denne gangen kostet den 399 kr! Dette tilbudsgreiene til Elkjøp kan jo i enkelte tilfeller grense til rein svindel.

 

En annen ting med Elkjøp er at de veldig ofte har tilbud på varer som ikke finnes i butikken, og som de heller ikke klarer å skaffe selv om de garanterer at varen er på lager i tilbudskatalogen. Dette er jo ulovlig markedsføring, men det ser jo ikke ut til at de bryr seg så mye om det, de får jo tross alt lurt kundene ned til butikken i håp om at de da kanskje kjøper noe annet.

Lenke til kommentar

Til dere 2 som klager...Hvis dem sier dem er tomme, så bare spør om den kan bestilles og at du ønsker å sette deg på reservasjonslista.

 

Jobber selv i elkjøp og jobbet fra 7-16 i dag. Bare våres butikk solgte over 200 TV'r bare til klokken 16... da sier det seg selv at man ikke har plass på det lokale lageret for så mange TV'r på en gang.

Lenke til kommentar
Til dere 2 som klager...Hvis dem sier dem er tomme, så bare spør om den kan bestilles og at du ønsker å sette deg på reservasjonslista.

 

Jobber selv i elkjøp og jobbet fra 7-16 i dag. Bare våres butikk solgte over 200 TV'r bare til klokken 16... da sier det seg selv at man ikke har plass på det lokale lageret for så mange TV'r på en gang.

De annonserer jo varer de ikke har, og solm de ofte ikke får inn i det hele tatt. Jeg og kjente har flere ganger prøvd å bestille noe som har vært på tilbud, med lovnader om at varen skal komme da og da og at de skal ringe når den kommer. Ikke ringer de, og vi har reist på flere bomturer da varen ikke har kommet til gjentatte lovte tidspunkter. Burde jo nesten fått fratrekk i prisen for kjøreutgifter.

 

Dette er snakk om en Elkjøp Stormarked forretning, med stort nok lagerlokale. Poenget er at de aldri har hatt varen inne i annonsetidspunktet. At de også skrur prisen opp og kaller det tilbud er på grensa til svindel.

 

Elkjøp har mye billig også, så bare negativt er det ikke. Det er bare så irriterende å dra på bomturer.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

forsinkelser skjer desverre. Ikke alt de lokale selgerne rår over... Hvis du har lang kjørevei, hva med å ringe kundetelefonen til elkjøp og høre om den er kommet inn på lager?

 

edit;

 

har du foresten prøvd å kjøpe en sofa på tilbud? som regel 1-2 månders leveringstid....bare for å sette ting i perspektiv

Endret av Loko
Lenke til kommentar
forsinkelser skjer desverre. Ikke alt de lokale selgerne rår over... Hvis du har lang kjørevei, hva med å ringe kundetelefonen til elkjøp og høre om den er kommet inn på lager?

 

edit;

 

har du foresten prøvd å kjøpe en sofa på tilbud? som regel 1-2 månders leveringstid....bare for å sette ting i perspektiv

Nå er som regel ikke en sofa eller et annet stort møbel lagervare, i motsetning til elektroniske produkter på under 1 kg.

 

Å ringe til den lokale butikken er ikke bare bare. Skal som ofest prøve mange ganger før noen løfter av røret. Men det skal vel være unødvendig å ringe når man er blitt lovet en dato man kan komme å hente varen på?

Lenke til kommentar
Var på elkjøp i dag og skulle ha noe som som stod i tilbuds avisen.

men neida, dem hadde ingen på lager fra dem åpnet i dag. møkka butikk.

Så reserver en vare da! Vet du hvor mye vi har annonsert i dag og hvor mye varer som har vært transportert rundtomkring siste dagene? Vet du HVOR MANGE kunder som har fått varene de skulle ha i dag? Hvor mange tusen kunder som har fått seg nye tver, pcer og annet hos elkjøp?

 

Slutt å klag, seriøst. Du var uheldig. Du kan reservere, og vil få varen, eller et godt alternativ til samme pris :).

 

Å ringe til den lokale butikken er ikke bare bare. Skal som ofest prøve mange ganger før noen løfter av røret. Men det skal vel være unødvendig å ringe når man er blitt lovet en dato man kan komme å hente varen på?

Han ba deg ringe elkjøp sentralt, ikke direkte til butikken...:). Du kan tilogmed sjekke lagerstatus på Elkjøp.no, og via Collect@store kan du ofte holde av en vare til deg selv også.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Har et veldig ambivalent forhold til Elkjip. Dersom man VET nøyaktig hva man skal ha - kjøp ivei. Dersom du skal ha faghjelp kan du være uheldig å treffe på en 18-20 åring som "bare jobber der" for å få nok penger til helgen.

 

Jeg skulle rett før jul kjøpe nytt speilreflekskamera. Jeg hadde et Sony Alpha 100 fra før, men vurderte om jeg skulle gå over til et Canon 450D, eller kanskje velge et Sony Alpha 300. De hadde begge modellene inne i butikken. Årsaken til at jeg ikke kjøpte dette over internet er at jeg ville ta og føle på kameraet - sjekke hvor god LiveView-funksjonen var på de respektive kameraene, innsynsvinkel til LCD-skjermen osv. Dette får man ikke til over internet :)

 

Men tror dere at noe så enkelt som å få teste et kamera "in action" gikk? Selvsagt ikke. Hvorfor? "Vi lader ikke batteriene til kameraene, for det er for mye jobb."

 

Ok. Det forventes altså at jeg skal kjøpe et kamera av Elkjøp til 4-6.000,- uten å få trykke på utløserknappen engang?

Kameraene var montert med en sikkerhetslenke til stativet de var utstilt i, objektiver var påmontert osv - men å la kunden få ta et bilde, nei det var for mye pes.

 

Kjøpte på Japanfoto istedet jeg...

Lenke til kommentar

Kan bare svare for min egen butikk. Jeg har ikke batterier i kameraene av en enkel grunn - det tar i snitt 1 uke så er batteriet borte, stjålet eller bare "mistet". Det svarer seg rett og slett ikke kostnadsmessig...

 

Derimot har vi 30 dagers returrett så du kan få testa kameraet hjemme selv, ta bilder og prøve ut i ro og mak. Ikke i lystoffrørflomlyset vi har i butikken.

Lenke til kommentar
Kan bare svare for min egen butikk. Jeg har ikke batterier i kameraene av en enkel grunn - det tar i snitt 1 uke så er batteriet borte, stjålet eller bare "mistet". Det svarer seg rett og slett ikke kostnadsmessig...

 

Derimot har vi 30 dagers returrett så du kan få testa kameraet hjemme selv, ta bilder og prøve ut i ro og mak. Ikke i lystoffrørflomlyset vi har i butikken.

Ville det ikke vært mulig å ha batteriene bak disken slik at dem kan tas fram når nødvendig? Bare lurer. :)

Lenke til kommentar

Jeg har 60 fotokamera utstillt, og 15 speilrefleks. Jeg tror dessverre ikke det ville hjulpet noe særlig å ha batteriene "lett tilgjengelig". Jeg må se dette fra et økonomisk ståsted også - altså, både tilgjengelighet og at kunder skal få en god opplevelse i butikken, veid opp mot batterier som forsvinner, blir stjålet og rot under kontroll med dette.

 

Slik vi har det nå føler jeg er den "minst dårlige løsningen".

 

Andre kjeder igjen har kameraene innelåst, så må du vente på en selger som kan komme og låse det ut og inn igjen for deg for at du i det hele tatt skal få tatt på det. Føler åpent og alarmert er bedre rett og slett - men å ha batterier har rett og slett vist seg vanskelig :). Derfor 30 dagers åpent kjøp, selv om du har brukt produktet. Så får du testa selv.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Å legge ut inntil 6.000,- bare for å få tatt et par bilder med et kamera er helt uaktuelt.

 

Hvis jeg er lysten på ny bil, skal selgeren si "Prøvekjøring er uaktuelt. Du må kjøpe den, og dersom du ikke er fornøyd, må du vente 1-2 uker med å få pengene tilbake"?

Lenke til kommentar

Det tok 13 dager å få igjen pengene mine etter jeg angret kjøpet av et plasma-TV til ca. 12.000,-. "Det var ikke uvanlig ventetid på beløp over x kroner (husker ikke nøyaktig sum her)" kunne de fortelle meg i disken på Elkjøp i Sandefjord.

 

Jeg kan komme Elkjøp-ansatte i forkjøpet med setningen "Det pleier VANLIGVIS ikke ta så lang tid, kjære deg. Men noen ganger tar det litt lenger tid, fordi: (jul, sommer, sykdom, ferie, syke barn, bikkja... osv).

 

Uansett er det litt vel mye tull bare for å SE om LCD-skjermen på et Canon 450D ser bedre ut enn på kameraet som er stilt ut ved siden av... En kan jo spørre seg om meningen med å stille ut kamera uten batteri overhodet...

Endret av Caze
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...