SaJo Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Det er rart med det, men vi har vel alle våre grunner til å like/mislike noen av de store kjedene. Personlig merker jeg ingen forskjell på kundeservice på de store; Elkjøp, Expert, Lefdal.. Jeg har min favoritt blant de, men stort sett kjøper jeg der det er billigst eller der de har den modellen jeg vil ha. Som en motvekt til alt negativt kan jeg komme med en liten solskinnshistorie: Mine foreldre kjøpte seg en fancy (og dyr) "kaffeautomat" på Elkjøp. Denne gikk til stadighet i stykker, og fjerde gang den røyk var foreldrene mine på ferie så jeg skulle ta meg av det. Jeg samlet sammen kvitteringer og "reparasjonslapper", og mannet meg opp til å krangle med servicefolka og slå i bordet med kjøpsloven. Vel framme på Elkjøp tok fyren i serviceavdelingen en titt på kvitteringen og tastet litt på dataen. Etter noen sekunder sa han at de dessverre var tomme for den aktuelle maskina, men han kunne bestille en, eller jeg kunne få en tilgodelapp. Irriterende at det gikk så knirkefritt Når jeg allikevel sitter her og skriver, kan jeg komme med en ting til. Det gjelder ikke bare Elkjøp, men de andre store også: Man ser et godt tilbud i reklameavisa, og drar til butikken for å kjøpe akkurat den varen. Vel framme i butikken blir man nærmest frarådet å kjøpe den varen, og får heller tilbud om å kjøpe en vare som er bedre til 500 kr. mer. Og sånn fortsetter det Det er selvfølgelig satt på spissen, men dersom selgerne ikke vil anbefale varen som er på tilbud, så burde de heller ikke kjørt kampanjer med den varen.. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Etter god hjelp fra mobil "eksperten" ble valget tatt og telefonen skulle betales. Han ble da pent henvist til kassen hvor betalingen skulle skje. Dessverre var det ingen i kassen akkurat da og han i mobilskranken, under 1 meter unna, sto og så tomt i lufta og plystret. Det endte med at telefonen ble lagt pent på disken og han gikk derfra. Haha, tuller du? Er det MULIG? Uff Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 Etter god hjelp fra mobil "eksperten" ble valget tatt og telefonen skulle betales. Han ble da pent henvist til kassen hvor betalingen skulle skje. Dessverre var det ingen i kassen akkurat da og han i mobilskranken, under 1 meter unna, sto og så tomt i lufta og plystret. Det endte med at telefonen ble lagt pent på disken og han gikk derfra. Haha, tuller du? Er det MULIG? Uff Det er diverre tilfelle i min lokale butikk òg. Men det gjeld jo ikkje alle medarbeidarane, so eg skal ikkje skjere alle over same kam. Lenke til kommentar
mkon Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Syns elkjøp er en helt grei butikk til mye forskjellige saker. Er ofte personene som jobber der det kommer ann på om butikken er bra. Handla en laptop på elkjøp. Første gang jeg har handla data der siden jeg enten bygger selv, eller kjøper på nett. Men, kjøpte meg så en laptop. Den klikka etter 10 dager, og jeg dro for å få meg en ny siden den andre ikke holdt mål. Fikk høre at de ikke hadde fler på lager og jeg fikk en hp som kosta et par tusen mer for samme pris som den forrige. Er ikke i alle butikkene en kan komme borti slik, men jeg er ihvertfall fornøyd med elkjøp butikkene i området her. Lenke til kommentar
Krypto. Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Syns elkjøp er en helt grei butikk til mye forskjellige saker. Er ofte personene som jobber der det kommer ann på om butikken er bra. Handla en laptop på elkjøp. Første gang jeg har handla data der siden jeg enten bygger selv, eller kjøper på nett. Men, kjøpte meg så en laptop. Den klikka etter 10 dager, og jeg dro for å få meg en ny siden den andre ikke holdt mål. Fikk høre at de ikke hadde fler på lager og jeg fikk en hp som kosta et par tusen mer for samme pris som den forrige. Er ikke i alle butikkene en kan komme borti slik, men jeg er ihvertfall fornøyd med elkjøp butikkene i området her. Enig med deg. Aldri fått dårlig sørvis på Elkjøp der jeg bor... Kommer vel litt ann på butikkern... Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Etter god hjelp fra mobil "eksperten" ble valget tatt og telefonen skulle betales. Han ble da pent henvist til kassen hvor betalingen skulle skje. Dessverre var det ingen i kassen akkurat da og han i mobilskranken, under 1 meter unna, sto og så tomt i lufta og plystret. Det endte med at telefonen ble lagt pent på disken og han gikk derfra. Haha, tuller du? Er det MULIG? Uff Tydeligvis er det mulig, fult mulig faktisk. Lenke til kommentar
Korka Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Dette er lenge siden. Men, i 2004 så kjøpte Mor en pc med 256mb ram, Intel Celeron Prossesor for 8000 kr Dette var vel egentlig ikke verd det? Når det er en PC som var "best" i 2001 for laptops. Man kunne ha fått en PC med minst 1 gb ram, mye mer plass på harddisken og en bedre prossesor for den samme prisen.. Scam -.- Lenke til kommentar
B25S Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Dette er lenge siden. Men, i 2004 så kjøpte Mor en pc med 256mb ram, Intel Celeron Prossesor for 8000 kr Dette var vel egentlig ikke verd det? Når det er en PC som var "best" i 2001 for laptops. Man kunne ha fått en PC med minst 1 gb ram, mye mer plass på harddisken og en bedre prossesor for den samme prisen.. Scam -.- De eldre eller ikke-vitende er perfekte mål for endel butikker som har ansatte som liker å selge, ja, de ansatte henviser den ikke-vitende kunden og lurer den til å kjøpe noe som "har gått av moten" og kanskje ikke er verdt prisen i det hele tatt. Det kaller man å utnytte de uvitendes uvitenhet. Neste gang skal du være med moren din å kjøpe PC. Men du overdriver. Du kunne ikke fått en med minst 1 GB RAM, men kanskje større harddisk eller bedre prosessor. Uansett. 2004 er leenge siden, teknologien har støtet seg framover. Jeg kjøpte selv en Dell i 2004-2005, et sted mellom der, som var min aller første og siste PC. Den kostet dog 6000 kr med 512 MB ram og en 1,6 Ghz prosessor samtidig som et holdbart grafikkort som funket til WoW. Men du har helt rett, den datamaskinen moren din kjøpte var absolutt ikke verdt det. Men de fikk jo lurt henne. Lenke til kommentar
Korka Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Ja det fikk de jo. Han satte sikkert bare en random pris på maskina.. Men den funker jo fortsatt.. :O Lenke til kommentar
B25S Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Ja det fikk de jo. Han satte sikkert bare en random pris på maskina.. Men den funker jo fortsatt.. :O Haha, var det en Packard Bell? Lenke til kommentar
Korka Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Nei, det var en Fijutsu Siemens.. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Problemet er vel også at de ofte glemmer å oppdatere prisene på nedstøvede varer. Lenke til kommentar
B25S Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Problemet er vel også at de ofte glemmer å oppdatere prisene på nedstøvede varer. Jeg tror ikke de glemmer det. Jeg tror de venter på en som ikke er datakyndig til å la seg lure og kjøpe produktet for en altfor høy sum. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Dere sier det som at slikt gjøres overalt i alle elkjøpbutikker med vilje. Lureri av mindre datakyndige. Ikke generaliser for mye . Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 (endret) Hvorfor er det dårlig service fra Elkjøp når reparatøren til PRODUSENTEN av oppvaskmaskina di som har driti seg ut? Elkjøp har ingen egne reparatører på store hvitevarer, det er produsentens egne godkjente som kommer hjemom, og de er det de samme uansett hvilken kjede du har handlet fra.Men allikevel så er det selgeren/butikken som er ansvarlige overfor kunden. Om kunden er uenig i verkstedet/produsentens påstand om at en gjenstand ikke går på garanti/reklamasjon, så skal ikke kunden behøve å klage til verkstedet, men direkte til selgeren som skal ta "krangelen" med verkstedet. Kunden KAN klage direkte til verksted/importør/produsent, men selger skal gjøre det om kunden ber om dette. Kunden skal ikke lide fordi verksted/importør (selgerens leverandør) ikke kan det de driver med eller gir dårlig service. Går saken til forbrukertvistutvalget, så er det selgeren som blir holdt ansvarlig og får en ripe i lakken... ikke verksted eller importør. Det er da evt. selgeren som må ta saken videre for sin egen del. Men greit å vite at Elkjøp bare ønsker å dytte ansvaret med å ta slike saker med verkstedet over til kunden EDIT: Oj, gammel tråd selv om den lå langt oppe på lista (?) Endret 3. mai 2008 av Super8 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Super8: Kunden klaget her på at elkjøp drevd med dårlig service fordi en reparatør hadde gjort en dårlig jobb. Det står ingenting om hva elkjøp har gjort for kunden i etterkant. Hadde det skjedd i min butikk, hadde jeg fiksa refusjon av brukt tid og penger øyeblikkelig, og så tatt det videre med verksted selv. Du har nok aldri sett så mye på hvordan det fungerer med hvitevarer - der er alt lagt opp slik (dette gjelder BRANSJEN, ikke Elkjøp) at kunde selv skal ta kontakt med reparatør, fordi det er enklest for kunde . Reparatør kommer så hjem til kunde osv... Dette er innarbeidet praksis igjennom mange tiår på hvitevarer. Selvfølgelig hjelper man kunden dersom han eller hun kommer til butikken for å spørre om hjelp til sin vaskemaskin. Ringer reparatør for kunden osv. Mitt poeng står - det aktuelle tilfellet var ikke elkjøps feil, reparatørens feil, og de som hadde dårlig service i det aktuelle tilfellet. Hva elkjøp evt kunne gjort for å hjelpe kunden, sier kunden her ingenting om . Jeg forstår egentlig ikke poenget med innlegget ditt, da du sier selvfølgeligheter som egentlig ikke har noe med kundes og mitt svars poenger. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Fair enough, Alastor. Men det kunne i ditt innlegg forstås som at selger skal holdes utenfor om reparatør/verksted gjør en feil. Selger skal mekle i en slik sak mellom kunde og verksted/importør, uten at kunden skal behøve å gjøre annet enn å fortelle selgeren sin versjon. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 (endret) Neineinei, vi er da ansvarlige for våre kunder . Poenget mitt var mer at akkurat dette tilfellet så var det ikke elkjøps feil. Speaking of service, i dag så var jeg igjen i butikken nesten 1 time etter åpningstid for å få levert ut varer til en kunde som ble lovet levering av hvitevarepakke i går, men som aldri fikk varene . Ble sein kveld - men noenganger må man gjøre det. Endret 3. mai 2008 av Alastor Lenke til kommentar
B25S Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Dere sier det som at slikt gjøres overalt i alle elkjøpbutikker med vilje. Lureri av mindre datakyndige. Ikke generaliser for mye . Nei. Men altså; _alle_ butikker er forskjellige. Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Min historie med elkjøp. Bror min hadde fått ericsson telefon (tiden før sonyericsson). Han hadde da mulighet til å kjøpe ekstern mp3 spiller på den så han kunne laste over mp3 via pc`en. Vi kom til butikken og fant en ansatt i dippedutt avdelingen og spurte om de hadde mp3 spiller for mobil??. Vi fikk da til svar: Hva er en mp3 spiller? Nei, sånne finnes ikke til mobil. Så vi endte med å gå til en mobilforretning der de hadde peiling og kjøpte tilsvarende i løpet av 5 min. Siden den gang har jeg handlet elektronisk på nett. Kan ikke si at jeg anbefaler folk å handle på elkjøp heller.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå