Douglas Quaid Skrevet 17. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2008 Her i huset hadde vi ein stasjonær Advent som drog inn og ut frå reparasjon so mange gonger at vi fekk ei ny maskin til slutt (av eit anna merke). Har òg ein kamerat som har hatt problem med sin bærbare Advent. Fleire som har Advent kjenner eg ikkje, so i 2/2 tilfeller har det vore problem Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Her i huset hadde vi ein stasjonær Advent som drog inn og ut frå reparasjon so mange gonger at vi fekk ei ny maskin til slutt (av eit anna merke). Har òg ein kamerat som har hatt problem med sin bærbare Advent. Fleire som har Advent kjenner eg ikkje, so i 2/2 tilfeller har det vore problem Jepp, skal glatt innrømme at adventer som er litt eldre ikke er helt på topp, men de siste årets adventmodeller har vært helt knall egentlig . Lenke til kommentar
Intoxic Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Her i huset hadde vi ein stasjonær Advent som drog inn og ut frå reparasjon so mange gonger at vi fekk ei ny maskin til slutt (av eit anna merke). Har òg ein kamerat som har hatt problem med sin bærbare Advent. Fleire som har Advent kjenner eg ikkje, so i 2/2 tilfeller har det vore problem Jepp, skal glatt innrømme at adventer som er litt eldre ikke er helt på topp, men de siste årets adventmodeller har vært helt knall egentlig . Her skal jeg si meg enig med Alastor. Jeg har også førsthånds kjennskap til Advent maskiner, og de seneste modellene av Advent står faktisk ikke tilbake for noen av de godt etablerte stormerkene. Jeg jobber med service på disse maskinene og feilraten er veldig lav i forhold til mange andre merker :-) Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Urk, jeg har egentlig sluttet å handle på Elkjip men i dag måtte jeg innom. Det er rart med det, jeg prøvde så godt jeg kunne å være i godt humør med et smil rundt munnen, men en tur innom Elkjip ender ALLTID med at jeg blir i dårlig humør. For et år og noen måneder siden kjøpte jeg kjøleskap og fryser på Elkjøp. Jeg skulle flytte, og jeg endte med akkurat de to modellene fordi Elkjøp LOVTE at de skulle de klare å levere til innflyttingsdagen. Flott, da tar jeg de tenker jeg, litt dyrere, men jeg får de garantert når jeg skal flytte inn. 3 uker ETTER at jeg hadde flyttet inn kom kjøleskapet. Da hadde de lovet det 4 eller 5 ganger til før det kom. De løftene var altså null verdt. Absolutt null. Å leve uten kjøleskap er faktisk ikke så kult. I går så knakk selvfølgelig håndtaket på dette kjøleskapet og jeg måtte bevege meg inn på Elkjøp igjen. Urk. Frekkasen antydet at dette hadde ikke de noe med, dette måtte jeg ordne selv. Urk. Jeg hater virkelig Elkjøp. Heldigvis blir det færre besøk der i tiden framover ettersom jeg aldri mer kommer til å handle der. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Da satser vi på at du opplever god service og blir fornøyd et annet sted . Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 (endret) Urk, jeg har egentlig sluttet å handle på Elkjip men i dag måtte jeg innom. Det er rart med det, jeg prøvde så godt jeg kunne å være i godt humør med et smil rundt munnen, men en tur innom Elkjip ender ALLTID med at jeg blir i dårlig humør. For et år og noen måneder siden kjøpte jeg kjøleskap og fryser på Elkjøp. Jeg skulle flytte, og jeg endte med akkurat de to modellene fordi Elkjøp LOVTE at de skulle de klare å levere til innflyttingsdagen. Flott, da tar jeg de tenker jeg, litt dyrere, men jeg får de garantert når jeg skal flytte inn. 3 uker ETTER at jeg hadde flyttet inn kom kjøleskapet. Da hadde de lovet det 4 eller 5 ganger til før det kom. De løftene var altså null verdt. Absolutt null. Å leve uten kjøleskap er faktisk ikke så kult. I går så knakk selvfølgelig håndtaket på dette kjøleskapet og jeg måtte bevege meg inn på Elkjøp igjen. Urk. Frekkasen antydet at dette hadde ikke de noe med, dette måtte jeg ordne selv. Urk. Jeg hater virkelig Elkjøp. Heldigvis blir det færre besøk der i tiden framover ettersom jeg aldri mer kommer til å handle der. Hvordan klarte du å knekke det? Hvis det var en spesiell svakhet eller produksjonsfeil, så vil det dekkes av garanti/reklamasjon. Kontakt fabrikat og hør om de kan hjelpe deg? Endret 19. mars 2008 av snillekim Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 @ Alastor: Er du/har du vært Elkjøp-ansatt? Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Hvordan klarte du å knekke det?Hvis det var en spesiell svakhet eller produksjonsfeil, så vil det dekkes av garanti/reklamasjon. Kontakt fabrikat og hør om de kan hjelpe deg? Jeg åpnet døra på vanlig måte og ja jeg vil si det er en svakhet i selve designet av den døra Hvorfor kontakte fabrikat når jeg som forbruker har krav på at Elkjøp ordner det? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Jeg åpnet døra på vanlig måte og ja jeg vil si det er en svakhet i selve designet av den døra Hvorfor kontakte fabrikat når jeg som forbruker har krav på at Elkjøp ordner det? Fordi det ofte er raskere å gjøre ting enkelt istedet for å alltid måtte "stå på krava". Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 @ Alastor: Er du/har du vært Elkjøp-ansatt? Står i profilen min, jobbet i Elkjøp i snart 5 år . Steingrim: Som TEE sier - tar du direkte kontakt med produsent når det er snakk om hvitevarer så får du raskest og enklest hjelp. Hele hvitevarebransjen fungerer slik at det er vanlig at kunde selv ringer produsentens enkle supportnummer og de ordner opp . Lenke til kommentar
RaNRuB Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 @ Alastor: Er du/har du vært Elkjøp-ansatt? Står i profilen min, jobbet i Elkjøp i snart 5 år . Steingrim: Som TEE sier - tar du direkte kontakt med produsent når det er snakk om hvitevarer så får du raskest og enklest hjelp. Hele hvitevarebransjen fungerer slik at det er vanlig at kunde selv ringer produsentens enkle supportnummer og de ordner opp . I tillegg så er det jo ufattelig kjedelig hvis du skulle dratt kjøleskapet ditt til elkjøp for at dem skal sende det inn på service. Mye enklere som andre sier at man tar kontakt med produsenten direkte. De fleste kunder jeg har hatt med reklamasjonssaker på hvitevarer så finner jeg fram telefonummeret til produsenten. Mye lettere at kunden selv tar kontakt da det er kun han selv som veit når det passer for han å få reparatør. Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Jeg får vel ta kontakt med produsenten over påske ja. At Elkjøp skal klare å ordne noe det kan vi hvertfall ikke stole på Bestemte meg uansett for å aldri mere handle på Elkjøp etter at de gang på gang dreit seg ut med levering av kjøleskap. Dårligere service enn jeg fikk da skal man lete VELDIG lenge etter. Det hadde på en måte vært greit, hadde det ikke vært for de frekke 20-åringene som jobber der, som gang på gang kom med spydigheter. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Spydigheter skal man ikke ha på jobben, opplever du slike ansatte anbefaler jeg at du tar dette videre til elkjøp sentralt eller til varehussjefen. Hadde vi hatt folk som kom med spydigheter i den butikken jeg jobber, hadde de ikke beholdt jobben sin lenge... Du får som sagt handle der du føler du får mest igjen for pengene dine . Kanskje det blir elkjøp igjen en annen gang? hva vet jeg? Elkjøp ville nok hjulpet deg med å fikse skapet ditt - det jeg tror skjedde var at du var så innstillt på at elkjøp SKULLE hjelpe deg og at du hadde KRAV på at de skulle fikse alt at du så på det kundebehandleren sa om at det enkleste for deg som kunde er å selv ringe produsenten som ansvarsfraskrivelse, når alt han ville gjøre var å hjelpe deg . Det jeg TROR. I allefall. Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Vel, du tror feil Jeg ringte dessuten først og fikk da et helt annet svar enn jeg fikk i butikken Dui jobber på Elkjøp antar jeg? Ettersom du forsvarer de så veldig. Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Jeg må si meg litt enig med de andre her.. Det enkleste for alle parter er at kunden tar direkte kontakt med produsenten for å få reparert utstyret. Det kommer vel litt an på hva det gjelder også - om den elektriske tannbørsten min tar kvelden tar jeg den med meg dit jeg kjøpte den - om vaskemaskinen ryker ringer jeg AEG Men selvfølgelig - kunden bør kunne velge å ta kontakt med utsalgsstedet dersom han ønsker det.. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Vel, du tror feil Jeg ringte dessuten først og fikk da et helt annet svar enn jeg fikk i butikken Dui jobber på Elkjøp antar jeg? Ettersom du forsvarer de så veldig. Om du leser litt lenger opp så har jeg allerede svart på det . Ang forsvaring, det er mange her som har sagt mye det samme som meg. Men nok om det, mitt hovedstandpunkt og råd er at alle bør handle der de selv mener de får mest igjen for pengene sine. Det er du vel enig i er lurt å følge? Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Om du leser litt lenger opp så har jeg allerede svart på det . Ang forsvaring, det er mange her som har sagt mye det samme som meg. Ah, meg blind eller gullfisk jeg leste jo egentlig den posten.. Men nok om det, mitt hovedstandpunkt og råd er at alle bør handle der de selv mener de får mest igjen for pengene sine. Det er du vel enig i er lurt å følge? Jepp. Det er jeg. Der man får mest igjen får pengene og der man får best service, hvis man synes det er viktig Selv foretrekker jeg en kombinasjon av de to, jeg betaler gjerne litt mer hvis jeg får bedre service. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Det er tre ting som er viktig for de fleste kunder. Lav pris, god service/kvalitet, rask respons. Alle tre på samme sted/produkt vil man i 99,9% av tilfellene aldri få. Lenke til kommentar
Rascal Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 En ting jeg savner i postene her er HVILKEN elkjøp butikk det er snakk om. Har man lov til å skrive det? Lenke til kommentar
Sawhill Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 En ting jeg savner i postene her er HVILKEN elkjøp butikk det er snakk om. Har man lov til å skrive det? burde være lov, da det 100% sikkert ikke er samme personal og serviceytelse i alle de tusen(??) butikkene de har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå