Douglas Quaid Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) Eg var på elkjøp ein dag og skulle sjå på ny TV, ein medarbeidar kom og spurte om eg trengte noko hjelp. Eg spurte om han visste noko om kor tid dei kom til å ta inn fjernsyn med innebygd mottakar for det digitale bakkenettet. Han hadde aldri høyrt om noko slikt, og meinte det ikkje eksisterte. Sto på sitt om at eg måtte kjøpe ein ekstra dekodar. Ein annan gong var eg inn og skulle ha ein 50-pakning med brennbare DVD-plater til 99,- som dei hadde reklamert med i avisa si. Eg gjekk og tok ein pakke frå hylla, og skulle betale. "Det blir 199,- takk" -fekk eg høyre. Eg sa at eg hadde sett akkurat denne pakken i avisa til 99,-. "Nei, det er DVD-R som kostar 99,- , dette er DVD+R og kostar difor 199,-. DVD-R har vi ikkje.". Det var akkurat same platene frå same produsent. Den einaste skilnaden var + og -, ingenting anna. Eg kjøpte dei sjølvsagt ikkje. Det er forresten slik at omtrent kvar einaste gong eg skal ha noko der som eg anten har sett på nettsida eller i reklameavisa, har dei det ikkje. Noko anna er at dei ikkje oppdaterar prisane sine. På alle varer eg har kjøpt omtrent, har dei forlangt meir pengar enn vara eigentleg kostar. Då er det å byrja å sjekke opp saker og ting, som igjen fører til mykje venting. Korleis kan det gå an at Elkjøp, som er ei sopassa stor kjede, kan vere so sløve? Eg synest dette er altfor dårleg Dersom andre vil dele sine erfaringar med Elkjøp, er de velkomne til å gjere det her! Endret 16. mars 2008 av Kalvegodt Lenke til kommentar
TEE Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 En av grunnene er kanskje det at misfornøyde kunder ser ut til å dra tilbake til samme butikken gang på gang bare for å klage på ulike forum etterpå. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 En av grunnene er kanskje det at misfornøyde kunder ser ut til å dra tilbake til samme butikken gang på gang bare for å klage på ulike forum etterpå. Problemet er at Elkjøp er den einaste elektrobutikken på denne gudsforlatte staden. Posten under "Butikkerfaring". Skal ein berre poste ros då? Lenke til kommentar
marvol Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Elkjøp har vel en slik garanti at man i løpet av tre dager eller noe etter startet kampanje (mottat reklameavis) SKAL ha den annonserte varen på lager/ i butikken, utover det kan det være at det er utsolgt, da får man ikke varen till annonsert pris.. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 Det er aldri utselt, berre det at dei ikkje får inn vara før etter gyldegheiten på avisa er utgått. Lenke til kommentar
marvol Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 De kan vel ikke reklamere for ting de ikke har ?! Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 De kan vel ikke reklamere for ting de ikke har ?! Avisa gjeld jo for heile landet, og det står bak på den at tilboda gjeld for denne butikken òg... Lenke til kommentar
marvol Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Da bør du konfrontere de med at slik kan det ikke være, du kan kanskje kreve å få en annen, tilnermet lik vare til samme prisen? Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Ifølge reklamen til Elkjøp skal du de ha varen inne i minst tre dager fra tilbudet gjelder.. Og med mindre den er merket med "få antall" eller tilsvarende, skal du få tilbud om en (minst) like bra vare til samme pris, eller at de bestiller inn varen til deg og du får den senere til samme tilbudspris. Rimelig elendig dersom selgeren ikke opplyste deg om dette.. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Du sier at Elkjøp er dårlig til å oppdatere prisene sine, og jeg må si meg enig der. Kjøpte Mass Effect her om dagen, og det stod 549,- i hylla, men i kassa ville de ha 599,-. Det er ikke første gangen dette har skjedd. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Du sier at Elkjøp er dårlig til å oppdatere prisene sine, og jeg må si meg enig der. Kjøpte Mass Effect her om dagen, og det stod 549,- i hylla, men i kassa ville de ha 599,-. Det er ikke første gangen dette har skjedd. Skjedde det motsatte med meg en gang. Samme varen stod to forskjellige steder med to forskjellige priser. Jeg fikk den faktisk for den laveste prisen. Da de også i fjor sommer reklamerte for en blender, hadde de ikke den i butikken når jeg kom for å kjøpe. Jeg fikk da en annen en som var noe dyrere og bedre til samme prisen. Men kunskapen til de som arbeider e\der er stort sett alt for dårlig. Det samme gjelder annonsering av varer de ikke har og slikt også, som nevnes her. Mye forbedringspotensiale. Lenke til kommentar
Hkon666 Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Jeg også har dårlig erfaring med elkjøp. Har hatt verdens lengste telefonsamtale med en telefonsvarer der en gang. Kjøper aldri noe der. Bedre å samle info om produktet du skal ha på nettet og kjøpe det der. Da slipper du å møte selgere i butikken som vil "lure" på deg produkter Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 (endret) Har også opplevd elendig kundeservice, på en oppvaskmaskin som låsen har sviktet på. Der kom "reparatøren" hjem en dag, teitet en skru så hardt at han sprakk plasten på oppvaskmaskinen, attpåtil krevde han 500,- bare for å se på maskinen. Maskinen var bare noen mnder gammel.. Fuck Elkjip. Må bare legge til at jeg er enig i at det mangler kunnskap hos de ansatte, har flere ganger hørt og sett at en selger står og selger en overpriset bærbar eller et eller annet, og på toppen av det argumentere om at Advent maskinen (Elkjøp's eget merke) overgår den andre kunden egentlig ville kjøpe, bare fordi Vista sin opplevelsesindeks viser et poeng høyere score. Skal nevnes at byggekvaliteten til Adventmaskinene svikter relativt tidlig. Endret 15. mars 2008 av Abn0rmal Lenke til kommentar
RaNRuB Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Har også opplevd elendig kundeservice, på en oppvaskmaskin som låsen har sviktet på. Der kom "reparatøren" hjem en dag, teitet en skru så hardt at han sprakk plasten på oppvaskmaskinen, attpåtil krevde han 500,- bare for å se på maskinen. Maskinen var bare noen mnder gammel.. Fuck Elkjip. Det er nå strengt tatt ikke elkjøp sin feil. Reparatøren kommer fra en 3. parts verksted som er uavhengig av både elkjøp og produsent. I tillegg er det den reparatørens vurdering som gir grunnlag for om reparasjonen skal gå på garanti, reklamasjon eller betalbar service. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Har også opplevd elendig kundeservice, på en oppvaskmaskin som låsen har sviktet på. Der kom "reparatøren" hjem en dag, teitet en skru så hardt at han sprakk plasten på oppvaskmaskinen, attpåtil krevde han 500,- bare for å se på maskinen. Maskinen var bare noen mnder gammel.. Fuck Elkjip. Må bare legge til at jeg er enig i at det mangler kunnskap hos de ansatte, har flere ganger hørt og sett at en selger står og selger en overpriset bærbar eller et eller annet, og på toppen av det argumentere om at Advent maskinen (Elkjøp's eget merke) overgår den andre kunden egentlig ville kjøpe, bare fordi Vista sin opplevelsesindeks viser et poeng høyere score. Skal nevnes at byggekvaliteten til Adventmaskinene svikter relativt tidlig. Hvorfor er det dårlig service fra Elkjøp når reparatøren til PRODUSENTEN av oppvaskmaskina di som har driti seg ut? Elkjøp har ingen egne reparatører på store hvitevarer, det er produsentens egne godkjente som kommer hjemom, og de er det de samme uansett hvilken kjede du har handlet fra. Hva vet du om byggekvaliteten på advent? Du har null og niks unntatt evt personlige erfaringer (som ikke er mye til statistisk grunnlag) bakgrunn for å uttale deg om dette. Dagens advent-modeller har svært få feil, og fungerer knall vs pris. Dette kan jeg si som følge av hvor mange pcer vi får i retur enten på 30 dager eller som har feil. Advent er ikke i toppen der . Om du mener noe er overpriset, ikke kjøp det. Får du grei pris, kjøp. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) Det stemmer RaNRuB. Å klage på Elkjøp for at en reperatør er urimelig er nesten som å klage til statens veivesen hvis pizzaen din blir levert for sent. Kanskje ikke det beste eksempelet, men begge situasjonene er ca like håpløse av den som klager. Endret 16. mars 2008 av @daniel89j Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Det er aldri utselt, berre det at dei ikkje får inn vara før etter gyldegheiten på avisa er utgått. Du skal kunne reservere varen så lenge du er inne i butikken innen de 3 første dagene annonsen gjelder. Da får du holdt av, og får til rett pris, selv om det er forsinkelser på varene. Henvis til elkjøps annonsegaranti, den står skrevet i avisen (på nest siste side eller siste side), og be om å få holde av. Det er dessverre ikke alle steder hvor annonserte varer er like lett å få tak i, mindre butikker o.l. er ikke alltid like flinke som de større. Men det er sånt som varierer over hele landet. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Har også opplevd elendig kundeservice, på en oppvaskmaskin som låsen har sviktet på. Der kom "reparatøren" hjem en dag, teitet en skru så hardt at han sprakk plasten på oppvaskmaskinen, attpåtil krevde han 500,- bare for å se på maskinen. Maskinen var bare noen mnder gammel.. Fuck Elkjip. Må bare legge til at jeg er enig i at det mangler kunnskap hos de ansatte, har flere ganger hørt og sett at en selger står og selger en overpriset bærbar eller et eller annet, og på toppen av det argumentere om at Advent maskinen (Elkjøp's eget merke) overgår den andre kunden egentlig ville kjøpe, bare fordi Vista sin opplevelsesindeks viser et poeng høyere score. Skal nevnes at byggekvaliteten til Adventmaskinene svikter relativt tidlig. Hvorfor er det dårlig service fra Elkjøp når reparatøren til PRODUSENTEN av oppvaskmaskina di som har driti seg ut? Elkjøp har ingen egne reparatører på store hvitevarer, det er produsentens egne godkjente som kommer hjemom, og de er det de samme uansett hvilken kjede du har handlet fra. Hva vet du om byggekvaliteten på advent? Du har null og niks unntatt evt personlige erfaringer (som ikke er mye til statistisk grunnlag) bakgrunn for å uttale deg om dette. Dagens advent-modeller har svært få feil, og fungerer knall vs pris. Dette kan jeg si som følge av hvor mange pcer vi får i retur enten på 30 dager eller som har feil. Advent er ikke i toppen der . Om du mener noe er overpriset, ikke kjøp det. Får du grei pris, kjøp. Ok, det med reparatøren visste jeg ikke. Jo, har selv vært borti Advent laptoper, er en kompis av meg som har/hadde en. Der ble skjermlokket slakk etter et par måneder, enkelte taster ble seige å trykke på, touchpad'en klikket og en USB port ble defekt, og dette er en kar som tar vare på tingene sine. Dog dette var tidligere versjoner av dem som er til salgs idag. Lenke til kommentar
Hkon666 Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 (endret) Alastor, du sier: Hva vet du om byggekvaliteten på advent? Du har null og niks unntatt evt personlige erfaringer (som ikke er mye til statistisk grunnlag) bakgrunn for å uttale deg om dette. Null og niks ??? Da har du MYE å lære. Det er vel personlige erfaringer som er det viktigste grunnlaget for oss forbrukere. Samt de vi hører om fra venner og kjente. Å vite hvordan maskinen er skrudd sammen driter vel vi i bare den fungerer bra. "Statistikk" kan man vinkle som man vil. Endret 17. mars 2008 av Hkon666 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Så du sier at alle dine venner og kjente har en advent? . Inkludert deg selv? Statistikk er adskillig værre å vinkle enn 3-4 kompiser med pcerfaringer . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå