Gå til innhold

Stereoanlegg til stue.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Tanta mi skal ha seg et stereoanlegg til stua, men jeg har ikke så veldig peiling innen akkurat denne kategorien så jeg håper på litt hjelp.

 

 

Hun vil ha 2 fronthøyttalere, bass og reciver/cd spiller...

 

Hun vil gjerne ha en mottaker som går via nettverket til PC-en slik at musikken på PC-en hennes blir spilt av på anlegget.

 

 

Hun har sagt en pris på rundt 5-8 tusen kr.

 

 

Håper på litt hjelp! =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags musikk er det snakk om, og hvilke og hvor store krav stiller hun til lyden?

Hvor stor stue er det?

 

Hvordan skal hun spille av fra PCen? det er ikke noe problem å spille av hvis du styrer fra PCen, men jeg har ikke hørt om noen måte man kan styre alt fra selve anlegget.

 

Hvilke krav til design har hun, og hvor store høyttalere ønsker hun?

Lenke til kommentar
Hei.

 

Tanta mi skal ha seg et stereoanlegg til stua, men jeg har ikke så veldig peiling innen akkurat denne kategorien så jeg håper på litt hjelp.

 

 

Hun vil ha 2 fronthøyttalere, bass og reciver/cd spiller...

 

Hun vil gjerne ha en mottaker som går via nettverket til PC-en slik at musikken på PC-en hennes blir spilt av på anlegget.

 

 

Hun har sagt en pris på rundt 5-8 tusen kr.

 

 

Håper på litt hjelp! =)

Hvor stor er stua til tanta di? Kansje denne høytaleren til 4k? http://www.hifiklubben.no/produkter/hoeytt...re_sort_ask.htm

En lekker stue høyttaler;)

Og denne forsterkern med radiohttp://www.hifiklubben.no/produkter/campai...ium_finish_.htm

Dette er smak og behag, hør litt mer med tanta di om hva hun har lyst til;)

Endret av kriso
Lenke til kommentar

Hun har sett litt på denne: Mediespiller Kan man bruke denne som hovedspiller? At man kun har denne også høyttalere/bass?

 

Hun vil ha små høyttalere, men med god lyd. Hun hører mye på R&B. Stua er vel rundt 30-40kvm, men det skal stå i en slags "gang" i stua. Den er ca. 10kvm.

 

Tror ikke hun har så stort krav til design, men de må ikke være "stygge".

Lenke til kommentar

Den dingsen kommer utenom de 5-8000 vel?

 

Jeg tror at B&W LM1 og B&W AS1 kan være en god kominasjon av design og lydkvalitet. Det koster litt, men det skal spille veldig bra.

 

Du trenger en CD-spiller, forsterker og radio også, og da tror jeg at Argon 3245 vil være en god løsning.

Det sprenger budsjettet, for det ender på godt over 8000, men jeg synes det virker å være verd det :)

Endret av Bluum
Lenke til kommentar
Den dingsen kommer utenom de 5-8000 vel?

 

Jeg tror at B&W LM1 og B&W AS1 kan være en god kominasjon av design og lydkvalitet. Det koster litt, men det skal spille veldig bra.

 

Du trenger en CD-spiller, forsterker og radio også, og da tror jeg at Argon 3245 vil være en god løsning.

Det sprenger budsjettet, for det ender på godt over 8000, men jeg synes det virker å være verd det :)

 

Jeg likte godt hva du fant der! Skal vise det til henne. Men er ikke cd-spiller inkludert i den siste du viste? Blir jo enda dyrere om man skal ha det også.

 

Men jeg er åpen for flere eksempler folkens!

Endret av HighlineDSG
Lenke til kommentar

Det er CD-spiller i den Argon pakken.

Der har du en 2x50W forsterker, FM-radio og CD-spiller ;)

 

Andre høyttalere og subwoofere er selvfølgelig mulig å se på.

XTZ har blandt annet en 8" subwoofer som sikkert er mer enn nok for henne. Den får du for ca 2000kr ferdig levert.

 

Ellers så er det bare å finne en høyttaler som ser passelig god ut, og som har en overkommelig pris, og så spørre her om den er noe særlig å satse på ...

Lenke til kommentar

Vel, kvalitet koster. Jeg foretrekker god lyd uten sub fremfor dårlig lyd med sub. Fostex PM05 med tilhørende sub koster 6600,-. Behringer B2030A koster 3500,-. Da er det plass til en XTZ sub i budsjettet også.

 

 

Frode

Endret av fhl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...