raysv Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) Hei, Har en tv jeg gjerne skulle ha koblet laptopen min som kjører Fedora 8. Laptopen har et nvidia 8400gs kort og nvidia driverne er installert. Når jeg går på System --> Admin --> Display og konfigurerer den til å bruke en generisk LCD Display med 1368*768 er det vel på monitor 2, så får jeg forsatt kun valgt 1280x800 i oppløsning der. Får da beskjed om å boote X for at settningene skal tre i kraft. Gjør dette men når den booter da så får jeg bare en feil og x server blir killet! Booter jeg da maskinen helt så får jeg som regel bilde på TVen også, men da med feil oppløsning.. dvs bildet blir for "høyt" så top og bunn menyenene blir nesten borte. Noen som veit hvordan xorg fila bør og skal se ut for at dette skal bli riktig og at bildet vises innenfor "tv rammen"? PS: Jeg kobler foresten til tven med en dvi til hdmi kabel. Takker for all hjelp på forhånd Endret 11. mars 2008 av warelf Lenke til kommentar
raysv Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) ...feil edit Endret 11. mars 2008 av warelf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå