Gå til innhold

Råd ønskes - kjøp av 32" LCD-TV

Anbefalte innlegg

Hei :)

Har lenge sett etter en rimelig, men god 32" flatskjerm.

Jeg skal hovedsaklig bruke den til generell tv-titting, men også som en alternativ pc-skjerm. Muligens også til PS3 i fremtiden.

Nå står det mellom disse:

Hyundai kr 3.795,-

Tatung kr 4.595,-

Samsung kr 4.995,-

Det jeg lurer på nå er hvor stor forskjell det er på disse tvene?

Helt ærlig tror jeg ikke at jeg ser forskjell på bildet tvene gir, i og med at jeg ikke er noen ekspert på dette.

Men jeg vil gjerne høre hva andre mener om disse tvene, og hvilken dere synes jeg burde gå for. Budsjettet mitt er på maks 5000,-. Jeg vil helst ikke bruke så mye penger på tv akkurat for øyeblikket, men hvis det er store forskjeller på disse tvene, er det kanskje lurt å legge litt penger i det.

Som sagt vil jeg egentlig helst gå for den billigste av disse, men hvis det er en dårlig tv er jeg nødt til å bruke litt mer pæng. Håper på noen tilbakemeldinger her! Det hadde hjulpet meg veldig!

Martin :whistle:

Endret av Martin.F
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har valgt Tatung, og er fornøyd. Mange andre er også det, vil du se i tråden "Tatung 32 til 5000". Forbruker.no anbefaler den også.

Hyundaien er billigere. Og har dårligere kontrast, i følge linken du oppgir. Jeg har ikke sett den live, og vet ikke om dette utgjør noe problem - muligens blassere bilde i dagslys?

Samsungen oppgir kun dynamisk kontrast, et tall som ikke er direkte sammenlignbart med de andre to. Den er et digert beist, med sidemonterte høytalere, uten at det nødvendigvis gi bedre lyd. Jeg har aldri vært imponert over verken bilde eller lyd på Samsung-TV-er i prisklassen under 7-8000. Basert på hva jeg har sett og hørt i stua til andre som har Samsung, samt i Expertbutikker, har Tatungen i min stue minst like god på bilde og lyd, og Samsung er ofte overpriset - de kan ta litt ekstra for navnet sammenlignet med Tatung som er et "nytt" merke i Europa. Dette er min subjektive mening.

Lenke til kommentar

Jeg er i samme bås som deg, men blir å få ps3 som hovedområde. Det jeg har konkludert med er at tv-en ikke spiller så stor rolle om man skal bruke den på konsoll(spilling).

Hyundaien frister til den prisen, men blir litt skeptisk av å lese de erfaringene på komplett.no. Dog vil ikke sollys være det største problemet på rommet mitt ;)

Som overnevnte nevner så virker Tatung å være ett ganske "safe" kjøp i den prisklassen. Har flere kompiser som har den og den virker veldig ok til den prisen.

Endret av el`satanical
Lenke til kommentar

Takk for svar :) Da står valget mellom Hyundaien og Tatungen i hvertfall!

Det er 800 kr forskjell mellom de, så det er jo ikke så mye. Men hvis jeg får mer tv for Tatungen går jeg for den tenker jeg.

På en annen side hadde det vært deilig å punge ut med "bare" 3700 kr :p

Er ikke så kresen når det gjelder kontrasten osv, og i tillegg vil ikke sollys være noe problem på rommet mitt.

Noen som har flere erfaring med enten Hyundaien eller Tatungen? :)

EDIT:

Kom over den Samsungen brukt til 4000,- . 60 dager gammel.

Igjen spør jeg, er det stor forskjell på disse tre tvene? ^^,

Endret av Martin.F
Lenke til kommentar

Jeg er enig, det hadde vært deilig å punget ut med bare 3700 ;) Om noen finner noen gode linker/tester/erfaringer av den Hyundaien så bring it.

4k for en slik samsung er sikkert ikke dumt! Så lenge du har garantien betyr det ikke så mye at den er brukt.

Men igjen så faller jeg tilbake på at å betaler noen hundrelapper ekstra for en rimelig safe tatung kan være veien å gå :)

Lenke til kommentar

Du har et poeng der :) Tror rett og slett jeg går for Tatungen!

Men har tenkt til å henge den opp på veggen tror jeg. Har sett på litt veggfester, og leddet er uaktuelt...det er for dyrt for meg! :p

Kom over disse:

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=55220

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=53365

Hvilken av de er best egnet til Tatungen ? (:

Lenke til kommentar
Stemmer sikkert det. :)

trenger fortsatt hjelp til valg av veggfeste? Noen snille sjeler der ute? ^^,

ville valgt den første http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=55220

Grunnen til det er at den er meget enkel å montere!! bare skru inn festeplaten i tv-en med medfølgende skruer, bor noen hull i veggen, og klem på plass :D

Ett meget enkelt feste til en rimelig pris!!

Lenke til kommentar
Takk for hjelpen :) Det ble ikke akkurat det veggfestet, men har nå altså bestilt dette:

Tatung 32" - Komplett.no

Millimounts Veggfeste - Komplett.no

Får håpe at tven holder mål! :D Gleder meg!

Jeg ser at disse TV'ene har en oppløsning på 1366x768. Men vil det ikke være aktuelt å vente

til en kan få en 32" TV med oppløsnng på 1080x1920 ?

Speiselt hvis en skal koble den til en PC ?

Eller vil TV'en være på så lang avstand at en ikke kan dra nytte av den oppløsning likevel ?

Lenke til kommentar

Perfekt! Dere er i nyaktig samme båt som meg, og denne tråden ga meg all hjelpen jeg trengte for ett TV kjøp! :)

Jeg går for Tatungen jeg og, men det eneste som holder meg litt tilbake er at jeg usikker på kjøp av skjermer over nettet. Kjøpte min Samsung 226cw etter en liknene tråd som dette, og skjermen var perfekt i seg selv. Jeg hadde uflaks og fikk skjermen min med en rød pikselfeil, og etter litt fram og tilbake innså jeg at jeg bare måtte leve med den. Det er vesentlig dyrere for en TV, og da er jeg enda mer redd for pikselfeil fra kjøp over internett. Så er det jo også det stresset med å forholde seg til en nettbutikk med tanke på service på TVen.

Kan noen betrygge, eller bekrefte usikkerheten min, meg på dette området?

Forresten: Er komplett den beste nettbutikken for kjøp av denne TVen?

På forhånd takk.

Jonas.

Endret av Imbakekeke
Lenke til kommentar

Godt å høre at dette hjalp deg! Det hjalp meg også! :D

Hmm, angående kjøp av tver over nett osv, er jeg helt fersk, så kan dessverre ikke hjelpe deg.. =\

Jeg bestilte fra komplett fordi de hadde den inne! ;) Netshop er hundrelappen billigere, men de hadde den bare på fjernlageret, så.. da ble det komplett denne gangen! ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...