Gå til innhold

Ny Bærbar - Alt-i-ett - desktoperstatter

Anbefalte innlegg

Jeg har en stasjonær (Selvbygd) PC som ikke har slått seg på siden november og har byttet ut hovedkortet uten hjelp og har nå skiftet ut strømforsyninga, som viste seg å være problemet.

+ at jeg har en bærbar pc, Acer 5613 siden ifjor høst.

Bak dette, har jeg tenkte å selge min stasjonære + den bærbare og finne den perfekte alt-i-ett-bærbare-pc med tanke på ytelse og pris.

---------------------------------------------------------

Eksempler på Bærbar pc, alt-i-ett, som jeg har funnet:

- Acer Aspire 7720G VHP

- Acer Aspire 7720G Vista Ult.

- HP Pavilion dv9790

Noen som kan hjelpe meg og velge eller er det noen andre modeller som ikke jeg vet om? :)

Alt bør uansett gå innenfor Acer eller HP.

Prisklasse: Ikke mer enn 12.000 kr, men jo lavere pris, desto bedre. Men jeg vil ha ytelse fordelt på pris.

PC-en skal brukes til skole og spill som for eksempel Test Drive Unlimited og Half Life 2.

Operativsystem: Vista.

Skjermstørrelse: Skal ligge mellom 15,4" og 17"

Lagringskapasitet: Bør være stor.

Skjermkort: God og kraftig.

Prosessor: God og kraftig.

Mvh Preben Andre

Endret av RevelleR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva som lønner seg for deg er det vel bare du som kan avgjøre.

Det kommer an på økonomien din og behovene dine (hva maskinen(e) skal brukes mest til).

Personlig la jeg mest penger i den stasjonære (spill, redigering og andre tyngre oppgaver), og ventet til jeg fikk råd til denne bærbare. Har ikke angret på noen av delene.

Legg inn annonser på Bruktmarkedet også får du telle opp etter evt salg og se hva du får råd til.

Lenke til kommentar

Er det noen grunn til at du har valgt alle pc'ene fra elprice? Edit: Ser nå at det ikke er tilfellet :)

Hvis du heller vil bestille på internett, så ville jeg valgt meg ut en av disse pc'ene. Alle koster 10.000kr og er så og si like gode. Da er også skjerm inkludert. Hvis du har planer/ønsker om å oppgradere senere, så kan jeg nesten garantere at det er lettere å gjøre med disse pc'ene enn den aceren som du fant. Disse pc'ene er også bedre enn den du har listet opp, spesielt skjermkortet er mye bedre.

Dette hvis du velger å gå for en stasjonær sammen med en bærbar..

Hvorvidt du kun skal gå for en bærbar, vil jeg si avhenger litt av bruken din. Min mening er at det aldri blir det samme å spille på en bærbar som på en stasjonær.

Endret av riflaa
Lenke til kommentar
- Stasjonær pc til bruk av spill og hjemmekos.

- Billig, liten og lett bærbar PC til skole.

Lønner det seg å ha en stasjonær + en bærbar eller er det greit nok å bare ha en bærbar til alt?

Det er egentlig umulig for andre å svare på det spørsmålet. Du må gå i deg selv (det hørtes voldsomt ut :D ) og finne ut hva du er mest interessert i, hvor stor spillinteressen din er

og hvor mye penger du ønsker å bruke på denne totalpakken.

Som riflaa sier så kan ikke spillopplevelsen på en bærbar sammenlignes med en stasjonær, og det støtter jeg fullt ut.

Bare pass på at du ikke ender opp med to middels løsninger. En stasjonær som ikke gir deg den spillopplevelsen du ønsker, og selv om de fleste bærbare i dag er fullt brukbare til hverdagslige oppgaver, så er det også stor forskjell på de maskinene.

Hvis jeg var i din situasjon i dag, så ville jeg kjøpt en bærbar nå (gjerne den jeg linket til, den er helt topp til film, bilde, skole og hverdagsbruk) og ventet til E8400 prosessoren kommer, samt de nye skjermkortene til Nvidia.

Enten går du for de delene, eller så kan du få deg en glimrende spill-pc ved å kjøpe dagens produkter som da (sannsynligvis) er blitt noe billigere. Hvis du da bruker prisguiden og bygger selv så får du deg en flott pakke til rundt 6000,-.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...