Gå til innhold

Kabinettspørsmål

fugai

Anbefalte innlegg

Jeg har to pc`er som jeg vurderer å skifte ut komponenter på . I den ene gamle pc`en står det et Abit PD5N hovedkort, hvilket er socket7. I den andre står det et P61440BX/B1 Brilliant-I hovedkort fra Quality Design, hvilket er slot1. Kabinettstørrelse er nevnt nederst i innlegget.

1. Hva skal jeg se etter for å være sikker på at et eventuellt nytt HK passer til et av mine kabinett?

2. Og ved kjøp av et eventuellt nytt kabinett, hvordan vet jeg at et HK vil passe inn i dette?

3. Vil f.eks et socket478 HK passe inn der jeg har et slot1 HK? Eller eventuellt inn der jeg har et socket7 HK?

4. Hvordan ser man hva som er hva slags kabinett, og hva er navnene på de ulike typer kabinett som er tilgjengelig idag?

5. Er det noen referansenavn på HK for om disse vil passe med åpningene/skinnen/rammen bak maskinen der PCI og ISA- enhetene kan tilkobles evt. ledninger?

6.Forøvrig er maskinen med HK av type socket7 33cm høyt, 41cm dypt, og 18 cm bredt. Maskinen med HK av type slot1 er 42.5 cm høyt, 48cm dypt og 19 cm bredt. Begge er stående kabinett. Disse har forskjellige åpningsløsninger bak, og da må man vel kjøpe en ny skinne/ramme bak som passer til ny type HK, hvis man ikke er sikker på om det nye HK vil passe? Hvordan finner man eventuellt ut av dette? Finnes det noe referansenavn for hver enkelt åpningsløsning?

7. Er det noen HK som vil være ideelle iforhold til å bytte ut de eksisterende HK, slik at det bare er å bytte ut disse uten å bytte ut skinnene/rammen bak? Da tenker jeg på et hovedkort med støtte for prosessorer fra 1ghz og opp til 2.8++, og mest sannsynlig et socket478 HK.

Håper det er noen som ihvertfall kan gi svar på noen av spørsmålene om hva som er relevant iforhold til å kjøpe nytt HK eller kabinett.

MVH

Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På de fleste kassene setter du skruene som skal holde hovedkortet inn selv og da passer 99% hovedkort.

Du få baby, mini, midi og full tower kasser, skal du ha den så liten som mulig bør du sjekke at bakdelen på cd-rom og sånnt ikke stanger borti hovedkortet på de nederste plassene i kassen der det er slots for det (det bruker å være problem på mini/midi tower kasser) Baby kasser trenger spesielle baby hovedkort...

Anbefaler at du tar en kikk på Aopen sine nye kasser, de har fin pris og de er veldig bra.

http://english.aopen.com.tw/products/housing/ :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...