Gå til innhold

SPM ang nedlastede filer og PS3....

reidarrs

Anbefalte innlegg

Lett mye nå. Men dette blir innviklet for meg. Derfor håper jeg på svar her. :dontgetit:

Har mye nedlastet serier og filmer.

1. Kan noen forklare meg framgangen på en ENKEL måte hvordan jeg kan bruke min nye PS3 60g for å spille av dette?

2. Kan jeg koble på min externe hard-disc å bare finne filene der? Kan jeg få med tekst-filene?

3. Hvis jeg må ta det over mitt nett hjemme, venligst forklar dette på en "dummy" måte...

Har sett så mye rar ord og uttrykk her nå at jeg blir gal.

4. Kan jeg bruke blåtann for å koble maskina på nett?

MVH Reidar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt løst rundt spørsmål 1, 2 og 3:

Du kan bruke Tversity til å streame filene over et nettverk. Bare google Tversity... Finnes også nadre lignende programmer du kan bruke. Alternativt kan du kan koble til en eksterndisk som du nevnte i punkt 2. Dersom du velger å benytte deg av eksterndisk må harddisken være i FAT32 format. Du kan lett bytte til det dersom du ønsker det. En annen ting du bør være obs på dersom du skal koble en eksterndisk til maskina er at PS3 ikke spiller av alle typer formater. Akkurat det er greit om du ser det via Tversity, for da vil programmet transcode de filene PS3 ikke støtter til et format den støtter mens du ser dem. Dette får du ikke muligheten til ved bruk av eksterndisk rett i konsollen. Skal du gjøre det må du prøve ut hvilke filmer/serier som fungerer og hvilke som ikke gjør det. De som ikke fungerer konverterer du til PS3 sitt MP4 format med programmet ps3video9. Programmet fungerer svært bra og en spillefilm på 700mb konverteres på under en time hvis du har en rask PC. Det finnes også andre måter å konvertere til PS3 sitt format på, men har funnet ut at ps3video9 er den beste for meg. Bruker det til alt unntatt til .mkv filer. De konverterer jeg med GOTsent.

Det høres kanskje tungvint ut å ha eksterndisken rett i maskina i forhold til Tversity, men jeg vil anbefale deg å bruke eksterndisk. Det fordi tversity etter mine erfaringer er svært ustabilt. Man kan ikke spole fram i filmer når de blir transcodet, noe som ofte er nødvendig ettersom tversity har en lei tendens til å fryse under avspilling av film. Det med å bruke eksterndisk er svært lettvint når du først kommer inn i tankegangen for hvordan det fungerer. Prøv begge deler du, så finner du ut hvilken metode du liker best.

Håper dette hjelper litt! :)

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Letteste utvei er å installere tversity eller windows media player..

Trykk trekant på playstationen og overfør de mappene du skal se.. mye lettere enn å dille frem og tilbake med en ekstern disk..

Anbefaler å overføre til disk før du ser.. da som overnevte sier kan tversity være ustabilt.

ps: du kan ikke koble maskina til nett med blåtann så klart :p har du blåtann på modemet ditt kanskje ? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...