Storformen Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Har en Fujitsu Siemens PC (Scaeolo P eller noe sånt) med pentium 4 prosessor, 3,2GHz. Problem: CPU-temp på over 90 gr C på det meste. Noen som kan gi meg et tips til en bra kjøler som er enkel å montere? Er ikke så erfaren og lite sugen på å ta ut hovedkort eller det som verre er... Er også Ok at den får plass i kabinettet, men vet ikke om dette er en aktuell problemstilling. Har prøvd å lete litt rundt, men det er jo en jungel. Setter STOR pris på svar!!! På forhånd tusen takk!!! Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 hadde ikke giddet å kjøpe ny kjøler til den der, har du åpnet opp kabinettet og støvsuget kjøleren? Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 hvis du har en pentium 4 3,2 ghz og det er en av prescott modellene så er det ikke uvanlig at den kommer opp i slike temperaturer. det er et helt vanlig problem. jeg har en på 3 ghz som jasser avgårde mellom 60 og 70 graderpå load. har du rensa vifta for støv, kan hjelpe veldig mye. Lenke til kommentar
Storformen Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 hadde ikke giddet å kjøpe ny kjøler til den der, har du åpnet opp kabinettet og støvsuget kjøleren? Har støvsuget ja. Hjalp lite. Setter pris på om noen gidder å svare seriøst. Vet at jeg ikke har den hyppeste PC-en, men har ikke råd til noen ny nå. Klarer meg med den jeg har en stund til, men er interessert i å kjøle CPU-en før den tar kvelden. Noen som har svar på det jeg SPURTE om, så settes det stor pris på!!! Lenke til kommentar
Storformen Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 hvis du har en pentium 4 3,2 ghz og det er en av prescott modellene så er det ikke uvanlig at den kommer opp i slike temperaturer. det er et helt vanlig problem. jeg har en på 3 ghz som jasser avgårde mellom 60 og 70 graderpå load.har du rensa vifta for støv, kan hjelpe veldig mye. Takk for svar! Når du sier det er vanlig, betyr det at det ikke gjør noe??? Må da vel kunne senke temp betydelig med bedre kjøling? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 hadde ikke giddet å kjøpe ny kjøler til den der, har du åpnet opp kabinettet og støvsuget kjøleren? Har støvsuget ja. Hjalp lite. Setter pris på om noen gidder å svare seriøst. Vet at jeg ikke har den hyppeste PC-en, men har ikke råd til noen ny nå. Klarer meg med den jeg har en stund til, men er interessert i å kjøle CPU-en før den tar kvelden. Noen som har svar på det jeg SPURTE om, så settes det stor pris på!!! vet du SPURTE om noe annent, men syns på ingen måte svaret mitt var useriøst iom. at PC-en har fungert lenge slik den er, P4 er kjent for å være varm, og det er langt fra alle som skjønner at man av og til bør åpne og støvsuge litt syntes jeg det var et godt tips jeg, er jo ikke vits i å kaste bort penger heller! Lenke til kommentar
Storformen Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 hadde ikke giddet å kjøpe ny kjøler til den der, har du åpnet opp kabinettet og støvsuget kjøleren? Har støvsuget ja. Hjalp lite. Setter pris på om noen gidder å svare seriøst. Vet at jeg ikke har den hyppeste PC-en, men har ikke råd til noen ny nå. Klarer meg med den jeg har en stund til, men er interessert i å kjøle CPU-en før den tar kvelden. Noen som har svar på det jeg SPURTE om, så settes det stor pris på!!! vet du SPURTE om noe annent, men syns på ingen måte svaret mitt var useriøst iom. at PC-en har fungert lenge slik den er, P4 er kjent for å være varm, og det er langt fra alle som skjønner at man av og til bør åpne og støvsuge litt syntes jeg det var et godt tips jeg, er jo ikke vits i å kaste bort penger heller! Ok! ser poenget. Men har du tips til en kjøler som er enkel å installere? Trenger jo ikke å bli så kostbart??? Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Det som ofte hjelper greit og koster lite å er lett å gjøre er å skifte kjølepasta. Gjorde dette på en maskin med en 3.2 socket 478. Falt rundt 20 grader på det. De fleste kjølerne må du ut med hk i dag for å montere. Men hvis du skal oppgradere vil en slikholde lenge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå