Gå til innhold

Installerte nettopp 4 GB RAM på 32 Bit XP

gunners19

Anbefalte innlegg

Får nå problemer i nesten alle programmer med ulovlig operasjon(firefox, IE og CSS). I hendelseslisten er det en liste over minnefeil hele veien. Er det en av brikkene som er defekte eller må det gjøres noe i bios? Oppdatere den, endre noen innstillinger? Jeg er klar over at 32 bit ikke klarer å bruke alle 4 gb, men skal det skape slike feil fordet? Blir takknemlig for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må nesten fortelle hvilke brikker du har og hvilket hovedkort.

Du må sette rett spenning i bios.

Om du har et nvidia brikkesett på hovedkortet må du muligens sette opp NB spenningen.

Ikke dumt å oppdatere bios

Hatt 2 GB av denne RAM typen siden jeg bygde maskina for ett halvt år siden. Og har ikke hatt noen problemer med dette før. Installerte så disse 2 nye igår og problemene dukker opp.

Jeg har dette hovedkortet:

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1654649

Disse brikkene(alle 4 er av samme type):

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1560386

Var inne og såg på noe memory remapping innstillinger, prøvde å slå av den men hjalp lite. Må se om jeg får memtest86 på en cd, for jeg har ikke diskettstasjon.

Lenke til kommentar
Gi brikkene 2,1v.

Memtest kommer som iso, bare å brenne til cd og boote fra den.

Bios og verktøy (ASUS Update V7.10.05) finner du HER

> Kjørt memtest nå. Tok de og ut av og kjørte separat memtest. Ingen feil. Men nå når eg tok alle 4 nedi igjen fikk eg beskjed om at overklokkingen min feilet. Brukte da standard oppsett, og nå får jeg ikke feilmeldinger lenger. Kan det ha vært overklokkingen av CPUen som forårsaket dette? Høres veldig rart ut i såfall. Skal prøve å overklokke igjen og se om feilmeldingene vender tilbake.

Har ikke prøvd det andre du har nevnt. Men uansett takk for all hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...