Gå til innhold

Trenger oversikt over noter.

norco89

Anbefalte innlegg

Hei!

Eg treng oversikt over dei forskjellige notene.

Eg spiller bass og har kjøpt Jaco Pastorius-modern electric bass (bok og dvd), og då treng eg å lære notenene opp til høg G og litt til.

Har søkt litt på nettet men finne ingen sider som vise dette.

Så derfor lurte eg på om dere hadde nokon?

Mvh toen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan kanskje hjelpe deg, men må innrømme at jeg ikke helt forstår hva du mener med at du "trenger" notene. Hvordan vil du ha det presentert? Som tabs, eller noter, eller oversikt over gripebrettet?

En bass er "lik" over hele gripebrettet, så lærer du deg hvordan det klinger opp til femte bånd, er det bare å flytte systemet oppover til du slipper opp for bånd på bassen.

Lenke til kommentar
Jeg kan kanskje hjelpe deg, men må innrømme at jeg ikke helt forstår hva du mener med at du "trenger" notene. Hvordan vil du ha det presentert? Som tabs, eller noter, eller oversikt over gripebrettet?

En bass er "lik" over hele gripebrettet, så lærer du deg hvordan det klinger opp til femte bånd, er det bare å flytte systemet oppover til du slipper opp for bånd på bassen.

det eg mener er at eg trenger en tegning over all notene, altså tabs bare med "dotter" og hvor de er plassert på gripebrettet sånn som tabs. var det forståelig?

MvH toen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...