galaxee Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 bruker dette programmet NVRefreshTool 2.1a kjørte test på kortet. med vsync på fikk eg 60 fps med vsyns av fikk eg 240-250? på 800x600 32 bits og det eg lurer på er korleis eg tar den av? vsyns! bruker xp pro og nyeste nvidia driveren[/img] Lenke til kommentar
vibrio Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 jeg prøvde å slå av vsync og fikk mye mindre hakking i spillene. måten jeg gjorde dette på var å høyreklikke på skrivebordet, velge innstillinger og finne egenskapene for skjermkortet. Vsynv lå under openGL settings. Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Vsync locker bare fpsen til oppdateringsfrekvensen (pent ord for Hz ? ). Last ned nvidia refreshrate fix, så blir alt så meget bedre. Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Den locker den ikke til oppdateringsfrekvensen på skjermen, men setter dette som øvre grense. Fordelen med å ha det på er at du unngår "tearing" i bildet. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Med 60hz kan v-sync bli et problem med at framraten faller ned til 30FPS når skjermkortet må vente på at skjermen skal vise forrige frame, som kan skje ganske ofte med kun 60hz. Trippelbuffering kan dog løse det problemet, men det er sjelden brukt. Men med 85hz så er dette sjelden et problem og det er uansett en liten pris å betale for å slippe tearing IMO. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå