Talker Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Har en gammel toyota corolla som jeg har lyst å sette grei bilstereo i. Har ikke så mye peilig på dette, og er på ingen måte kresen på lyd, men liker ikke tanken på dårlig kvalitet. Jeg trenger spiller, frontsett(om jeg får plass), sub/m kasse, forsterker og nødvendig kabling. Jeg vil ha fin lyd, med litt trøkk i. Bare slik at en får nok med bass, og en liten bit ekstra i ny og ne. Hvor mye må jeg ut med for dette? Hørt mange sier det er store penger å spare med å kjøpe fra utland, stemmer dette? Noen som kunne satt opp noen pakker til meg? Lenke til kommentar
Defus Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Hertz sin billigserie med Audison sin billigserie, burde bli billig og ting fra bra merker. www.installbay.no www.engenaudio.no Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Hertz sin billigserie med Audison sin billigserie, burde bli billig og ting fra bra merker. www.installbay.no www.engenaudio.no Send en mail til ovennevnte,og si hva du skal ha, så får du et tilbud på kvalitetsmerker. Mulig Lars Engen gir deg det beste tilbudet. Ikke la deg skremme av veiledende priser. Jeg handlet med Lars, som er en meget hyggelig og servicevennlig mann, og jeg betalte 40-50% av det som er oppført som veiledende priser. Lenke til kommentar
Talker Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 Skal vurdere dette ja. Men trenger flere tips til en nybegynner. Skal jeg se på watt? Evt. Hvor mye trengs for å få litt god bass? Hvor stor forskjell blir det på 12'' og 15'' sub? Lurt å kjøpe subkasse med ferdig installert element? Lenke til kommentar
Defus Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 For å være ærlig angrer jeg litt på at jeg ikke tok to 15 tommere, isteden for to 12 tommere. Har du plass, gå for 15 tommer. Lenke til kommentar
Talker Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 Jeg maser litt til jeg. Hvor mange watt burde jeg ha for å få litt grom bass? Hører folk sier at jeg ikke skal se på dette, men hva skal jeg se på da da? Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) Jeg maser litt til jeg. Hvor mange watt burde jeg ha for å få litt grom bass? Hører folk sier at jeg ikke skal se på dette, men hva skal jeg se på da da? Hadde 2x12" kasse fra polk før, elementene var på 360wrms(kassa var da altså på 720w), og jeg har aldri hørt en kasse spille bedre og dypere enn de! har en kicker kassa på 900w nå, og den spiller ikke i nærheten så dypt og brutalt som polk kassa gjordet! så tror ikke du skal henge deg for mye opp i watt Endret 12. mars 2008 av thomasSim87 Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Jeg maser litt til jeg. Hvor mange watt burde jeg ha for å få litt grom bass? Hører folk sier at jeg ikke skal se på dette, men hva skal jeg se på da da? Hva produsenten oppgir er ofte noe annet enn det elementene leverer, så derfor er ikke alltid watt så viktig å se på. Jeg anbefaler deg ikke til å ha 15" i bagasjen på Corollaen din. For det første så vil kassa oppta hele bagasjerommet, for det andre så vil det bli mer bråk enn lyd. To 12" holder i massevis. Bagasjerommet vil jo fungere som en resonanskasse det også. Er det sedan eller kombiutgaven du har av Corolla? Lenke til kommentar
Talker Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 Det er en slik bil: Toyota Corolla Så dere kan jo tenke dere.. Det er ikke så mye plass baki. Og jeg kunne faktisk tenke meg å ha litt plass igjen også. Hadde derfor tekt på å ha bare ett element. Hvor stor forskjell blir det på kassa i størrelse ved 12" og 15"? Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) åpent helt gjennom ja.. da vil jo omtrent alt høres bra ut! en 10" lukka kassa hadde sikkert vært mer enn bra nok for deg og den lille bilen! Endret 12. mars 2008 av thomasSim87 Lenke til kommentar
Talker Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) Ja det er ganske åpent. Hattehylle og baksete som skiller bare. Noen som gidder å sette opp ei pakke som kunne hørt bra ut? Liker djup grom bass da, men trenger ikke akkurat stille opp i db-drag da Må sette meg inn i dette Endret 12. mars 2008 av Talker Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) Polk DB series 10": http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=2213 10" lukka kasse: http://www.elutstyr.no/product_info.php?cP...11ab981f5a94d9- JBL GTO forsterker på 225w rms i 4ohm: http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=2095 ca 3800kr ellerno.. bør jo spille veldig greit det =) finner sikker noe som er bedre og kanskje billigere andre steder, lette ikke sånn kjempegodt.. Jeg hadde 12"ern av de polk elementet! Så hvis det er i nærheten av å spille så bra som 12"ern, så er det utrolig bra! Endret 12. mars 2008 av thomasSim87 Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 ellers så er jo SoundMagus X-1502 et brukbart valg, hvis du finner en nettbutikk som har den på lager da! Lenke til kommentar
Talker Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) Hvis dere skal beskrive forskjellen på en 10", 12" og 15" lydmessig,hva ville dere sakt da? Og hvorfor i all verden er denne SoundMagus X-1502 så billig i forhold til anntall watt?? Kanske denne er noe for meg.. Endret 12. mars 2008 av Talker Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Pakketilbud med 1 stk Soundstream LW1.350D og 1 stk Fusion Powerplant PP-SW12E kr 3100,- veil kr 4498,- Det burde fungere bra. Hertz ES 300D1 burde også være et element som spiller bra. Selv har jeg ES250D (10" utgaven) aleine sammen med Soundstream LW5.830, og jeg er godt fornøyd med det. Nå skal det nevnes at jeg har elementet festet i skilleveggen i varebilen, med kasse på baksiden og elementet spillende inn i kupéen. Men som sagt så fungerer bagasjerommet som en resonanskasse (med hattehylla vel å merke), så det kan godt hende bassen vil oppleves som kraftigere da. For å få utnytta plassen i bagasjerommet ditt kan du jo bygga kassa selv, så slipper du masse små tomrom. Evnt kan du kjøpe ei ferdig kasse for noen hundrelapper. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Hvis noen har sagt til deg at 15 tommer er "tregere" enn di andre, så snakker de tull. Husk at du kan aldri få for stor forsterker på subben. Og jeg ville heller gått for den soundmagusen istede for den JBL forsterkeren, jeg tror den blir litt veik.. Lenke til kommentar
Talker Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 Har lest litt om den soundmagusen nå, og trur det kan være noe for meg. Jeg er uansett ikke noen lydkjenner. Men en 12" må da være greit å ha sikkert? Hva blir måla på kassa da? Jeg har jo ikke noe imot at d trøkker å rister litt over nivået: musikk med litt bass attåt. Uff, skulle ha hørt på flere annlegg i biler, som referanse. Lenke til kommentar
Talker Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2008 Klarer en spiller å drive et frontsett? Eller burde jeg ha forsterker for det også? Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 en spiller klarer å dra et frontsett uten noe problemer! de fleste spillere ihvertfall Lenke til kommentar
Defus Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Jeg ville ikke gå så langt som thomas her å si at en spiller klarer å drive høytalere uten problemer. En spiller klarer å få lyd i høtyalere, det blir mere rett. Men om du setter høytalerene på en forsterker, blir det en helt annen opplevelse. Jeg ville anbefalt deg å sette de på forsterker. Har du ikke penger akkurat nå, så kan du drive de på spilleren fram til du får råd til en forsterker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå