Gå til innhold

Hvordan komme meg på nett med red hat linux 8.0?

Anbefalte innlegg

For å være mer nyansert:

Har kjøpt meg nytt abit nf7-s hovedkort (nVIDA nForce 2) med onboard nettverkskort.

Jeg er helt newbie når det gjelder Linux. Drivere må lastes ned. Har problemer med å finne ut hvilke(n) jeg skal velge. Og når jeg endelig har lastet ned riktig driver (hvis jeg finner den) er det da bare å dobbeltklikke, for å få hjelp av en veiviser?

For meg som er vant til windows er det ikke noe problem å oppdatere/finne riktig driver, men altså med linux sliter jeg litt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For å være mer nyansert:

Har kjøpt meg nytt abit nf7-s hovedkort (nVIDA nForce 2)  med onboard nettverkskort.

Jeg er helt newbie når det gjelder Linux. Drivere må lastes ned. Har problemer med å finne ut hvilke(n) jeg skal velge. Og når jeg endelig har lastet ned riktig driver (hvis jeg finner den) er det da bare å dobbeltklikke, for å få hjelp av en veiviser?  

For meg som er vant til windows er det ikke noe problem å oppdatere/finne riktig driver, men altså med linux sliter jeg litt.

Drivere følger antageligvis med i kjernen, med mindre Abit har satt noe usedvanlig ukurante greier på kortet.

har du prøvd å kjøre redhat-config-network på maskinen?

Lenke til kommentar
:lol:

Hadde vært verre om jeg hadde vært jente/kvinne.

NIC'et var ikke å finne i wizarden. NIC'et på mitt hovedkort var Realtek 8201 BL.

Kunne bare finne 81xx ett eller annet.

Hva gjør jeg så?

cd /usr/src/linux-2.4.xx-xx/drivers/net

grep -i "Realtek" *

sis900.c: { "Realtek RTL8201 PHY", 0x0000, 0x8200, LAN },

sis900.c: /* Workaround for Realtek RTL8201 PHY issue */

Har du prøvd med denne driveren?

Ellers er generelt Realtek billige skrotkort, kjøp deg noe skikkelig noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...