gustav Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 For å være mer nyansert: Har kjøpt meg nytt abit nf7-s hovedkort (nVIDA nForce 2) med onboard nettverkskort. Jeg er helt newbie når det gjelder Linux. Drivere må lastes ned. Har problemer med å finne ut hvilke(n) jeg skal velge. Og når jeg endelig har lastet ned riktig driver (hvis jeg finner den) er det da bare å dobbeltklikke, for å få hjelp av en veiviser? For meg som er vant til windows er det ikke noe problem å oppdatere/finne riktig driver, men altså med linux sliter jeg litt. Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 For å være mer nyansert: Har kjøpt meg nytt abit nf7-s hovedkort (nVIDA nForce 2) med onboard nettverkskort. Jeg er helt newbie når det gjelder Linux. Drivere må lastes ned. Har problemer med å finne ut hvilke(n) jeg skal velge. Og når jeg endelig har lastet ned riktig driver (hvis jeg finner den) er det da bare å dobbeltklikke, for å få hjelp av en veiviser? For meg som er vant til windows er det ikke noe problem å oppdatere/finne riktig driver, men altså med linux sliter jeg litt. Drivere følger antageligvis med i kjernen, med mindre Abit har satt noe usedvanlig ukurante greier på kortet. har du prøvd å kjøre redhat-config-network på maskinen? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Se i manualen til hovedkortet for å finne ut hvilket NIC som ligger på HK. Så er det bare å velge det NIC'et i wizarden til RH 8.0, ganske enkelt. Lenke til kommentar
gustav Skrevet 24. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2003 Genialt! Takk gutter Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Genialt! Takk gutter ØY! jeg er mann Lenke til kommentar
gustav Skrevet 25. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2003 Enig, det er kjipt å bli kalt gutt, når man er skikkelig mann. NIC'et var ikke å finne i wizarden. NIC'et på mitt hovedkort var Realtek 8201 BL. Kunne bare finne 81xx ett eller annet. Hva gjør jeg så? Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Hadde vært verre om jeg hadde vært jente/kvinne. NIC'et var ikke å finne i wizarden. NIC'et på mitt hovedkort var Realtek 8201 BL. Kunne bare finne 81xx ett eller annet. Hva gjør jeg så? cd /usr/src/linux-2.4.xx-xx/drivers/net grep -i "Realtek" * sis900.c: { "Realtek RTL8201 PHY", 0x0000, 0x8200, LAN }, sis900.c: /* Workaround for Realtek RTL8201 PHY issue */ Har du prøvd med denne driveren? Ellers er generelt Realtek billige skrotkort, kjøp deg noe skikkelig noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå