Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kan ikke logge på mitt nye trådløse nettverk. Finner ikke sertifikat. Dir-615. Problemet er løst. Løsning i tråden.

Anbefalte innlegg

Hei.

Håper det er noen som kan hjelpe meg med dette.

Jeg har Nextgentel internett med en Zyxel Router. Dynamisk IP-adresse hvis det betyr noe.

Har kjøpt en D-link trådløst router dir-615 som er koplet etter Zyxel. Installasjonen gikk greit. Jeg valgte web 64-bit kryptering og valgte navn på nettverk og nettverksnøkkel.

Dataen finner nettverket fint og det er god signalstyrke, men når jeg skal kople til trådløst sier blir den bare stående å prøve å bekrefte identiteten og jeg får tilbakemelding at det ikke er funnet noe sertifikat for å kople til nettverket.

Hva er det jeg gjør feil?

Endret av Cocytor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært borti dette problemet flere ganger på jobb med denne type routere, men sitter jeg ikke med en slik foran meg, men tror det heter WPS, eller Wifi protected setup som er aktivert på dlink routeren din, denne funksjonen må du skru av, da vil pålogging til ditt wlan fungere som normalt. Skal være et slikt valg i en av menyene på dlink routeren.

Lenke til kommentar
Har vært borti dette problemet flere ganger på jobb med denne type routere, men sitter jeg ikke med en slik foran meg, men tror det heter WPS, eller Wifi protected setup som er aktivert på dlink routeren din, denne funksjonen må du skru av, da vil pålogging til ditt wlan fungere som normalt. Skal være et slikt valg i en av menyene på dlink routeren.

Har dir-615 hos pappa sammen med en gammel bærbar pc som bare støttet web kryptering og da deaktiverte jeg wps (trur jeg) så funka det.

Og hvis pcen din kun støtter wpa og ikke wpa2 så kan det hjelpe og velge kun wpa og ikke wpa2\wpa kombinert i ruter innstillingene.

Du kan også prøve og velge en annen kanal samt slette de trådløse profilene som blir lagret automatisk i windows.

Lenke til kommentar

Har dir-615 hos pappa sammen med en gammel bærbar pc som bare støttet web kryptering og da deaktiverte jeg wps (trur jeg) så funka det.

Og hvis pcen din kun støtter wpa og ikke wpa2 så kan det hjelpe og velge kun wpa og ikke wpa2\wpa kombinert i ruter innstillingene.

Du kan også prøve og velge en annen kanal samt slette de trådløse profilene som blir lagret automatisk i windows.

Hvordan deaktiverer jeg WPA. Det vil fortsatt være kryptert?

Lenke til kommentar

Hvordan deaktiverer jeg WPA. Det vil fortsatt være kryptert?

Ja, tur det var under advance -> wifi protected setup og huk av.

edit og ja wpa,, du bruker jo wep istedenfor wpa så det trenger du ikke å gjøre noe med.

Endret av freddy85
Lenke til kommentar

problemet var bare at jeg allerede har prøvd dette. Jeg gikk inn under egenskapene til nettverket, men kom ikke på nett likevel.

Men nå er problemet løst.

Jeg måtte inn i routeren og disable wifi protection. Etter dette koplet jeg på nett uten problemer.

Det var litt vanskelig å finne dette funksjonen på routeren, men jeg kan kort forklare hvordan til de som lurer:

Gå til kjør.. på startmenyen og tast CMD

I det svarte skjermen som kommer opp taster du ipconfig. Du får en liste med tall og merker det ipadressen som kommer opp.

Denne adressen (tallene) tastet i linjen på internet explorer.

Du kommer nå til innloggingsvinduet på routeren. Trykk login.

I skjermen som kommer opp velger du advanced på toppmenyen og deretter wifi protecteed setup på sidemenyen.

Mest sannsynlig er det haket av i boksen ved siden av enable. Fjern denne haken og trykk save.

Routeren rebooter og du skulle kunne kople på nett.

Lykke til:)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei.

Jeg får også denne feilmeldingen om sertifikat. jeg har prøvd alt uten hell. når jeg skriver inne cmd og så ipconfig så får jeg ikke opp noen tall. skal jeg koble laptopen direkte til routern med kabel når jeg skriver dette inn?. Dem satt alt opp for meg på elkjøp slik at jeg skulle kunne koble meg rett til trådløst nett, men så enkelt var det ikke.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Ikke overbevist om at løsningen var i tråden. Derimot tror jeg at jeg har funnet den.

Funket ikke for for meg å disable Wi-Fi. Fremdeles samme problem. Men denne tråden satt meg på tanken, så jeg endret fra WEP til WPA; eureka fikk logget på.

Virker som en bug med noen 615 og 635 modeller.

Lenke til kommentar
Hei.

Jeg får også denne feilmeldingen om sertifikat. jeg har prøvd alt uten hell. når jeg skriver inne cmd og så ipconfig så får jeg ikke opp noen tall. skal jeg koble laptopen direkte til routern med kabel når jeg skriver dette inn?. Dem satt alt opp for meg på elkjøp slik at jeg skulle kunne koble meg rett til trådløst nett, men så enkelt var det ikke.

Ja,koble til med kabel.

Det er Standard gateway IPen du trenger.

post-16269-1237122758_thumb.jpg

Endret av taz
Lenke til kommentar

Du trenger ikke kople til med kabel da. Når du får "Finner ikke sertifikat" er du koplet til routeren men ikke godkjent. Så Ipconfig vil vise routeren.

Standard gateway er vel 192.168.0.1

Skriv 192.168.0.1 i nettleseren

Nå er du på innlogging til routeren. Veld "logg inn" uten å skrive noe i passordfeltet. Default er uten passord, dette bør du endre senere.

Gå på "Advanced", nest nederst (ca) er Wi-Fi protection. Ta vekk avhukingen av Enabled.

Save changes og prøv å kom på.

..dette virket ikke på mine 2 maskiner

Min anbefaling er:

Velg "Wireless network" /eller.no- 2. menyvalg i venstremenyen på startsiden etter logg inn.

Endre fra WEP til WPA godkjenning.

Bang, der satt begge maskinene hos meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...