Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Noen her med tungsykkellappen og/eller "tung" sykkel?


Anbefalte innlegg

Jeg gjorde et kjappt søk, men fant ingen tilsvarende tråder. Jeg tar forbehold om at andre har orddelingsfeil i topic, da jeg kun søkte etter "tungsykkellappen" og "motorsykkellappen". Ikke min feil om de skriver feil, og søkemotoren derfor ikke fant disse. Jeg liker ikke folk som absolutt må dele ordene...

 

Virker som de fleste har enten mopedlappen eller "littmorrolappen", men er det folk her med tungsykkellappen? Og har du evt. motorsykkel >33 HK som krever denne lisensieringen?

 

Meningen med tråden er å se hvor mange av forumbrukerne som har denne lappen (og/eller sykkel), og kanskje vi kan diskutere rundt dette om det er mange nok av oss.

 

Jeg vil ikke ha svar som "Nei, men jeg har lettmotorsykkellappen da!" ;) De er det vel nok av regner jeg med...

 

Jeg kan jo starte med å si at jeg har tunglappen, og vurderer å kjøpe sykkel nå til våren =)

 

På forhånd takk =)

Endret av w3p
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er 23. Hvilke sykkel jeg er intresert i og hvilke sykkel jeg har råd til når jeg er ferdig med lappen er nok dessverre to veldig forskjellige ting.

Ikke at jeg har så mye peiling heller, men synes yamaha fazer ser litt snasen ut. Blir nok en touring sykkel uanset.

Tenker en på 600cc skulle holde.

 

Har kjøpt meg kjørekler og er ferdig med teorikurset. har sålangt komt opp i 6000kr.

 

Tipper selve lappen kommer til å ligge rundt 20000kr. Men vi får se. Gleder meg til sommeren. Skal jobbe reven av meg i somme for å få råd til best mulig sykkel.

Lenke til kommentar
Er 23. Hvilke sykkel jeg er intresert i og hvilke sykkel jeg har råd til når jeg er ferdig med lappen er nok dessverre to veldig forskjellige ting.

Ikke at jeg har så mye peiling heller, men synes yamaha fazer ser litt snasen ut. Blir nok en touring sykkel uanset.

Tenker en på 600cc skulle holde.

 

Har kjøpt meg kjørekler og er ferdig med teorikurset. har sålangt komt opp i 6000kr.

 

Tipper selve lappen kommer til å ligge rundt 20000kr. Men vi får se. Gleder meg til sommeren. Skal jobbe reven av meg i somme for å få råd til best mulig sykkel.

 

Husk at du må huske å spørre så mye du orker her :p Jeg kan ikke så veldig mye, men jeg kan prøve å svare så godt jeg kan, inntil det kommer andre som er mer erfaren enn meg ol.

 

FZ6 da eller?

Lenke til kommentar
Har a-lappen jeg også, tok den på sensommeren 07, betalte 14000. Fikk faktisk tunglappen to uker før jeg fikk på bil.

Kjører en husqvarna wr250, helt ok for kjøring rundt i nærområdet men ikke noe sykkel å dra på langtur med syntes jeg.

 

Høres morsomt ut. Jeg gleder meg som en unge til neste uke, skal opp å se på en sykkel da som jeg kanskje skal kjøpe. Bare kanskje... Håper det blir noe =)

Lenke til kommentar

Har hatt lappen på tung sykkel siden 1991 :thumbup:

 

Hatt litt forskjellige sykler opp gjennom årene, men nå har jeg en Yamaha FJ 1100. Sitter en FJ 1200 motor og gearkasse, og gearkassa har ikke det velkjente problemet med at den hopper ut i 2. gear (som FJ 1100 kassa hadde). 130 HK, og en motor som drar som ett tog fra lave turtall og hele veien oppover.

 

FJ'en er en sportstourer, og til sommeren blir det en 14 dagers tur nedover kontinentet (Danmark, Tyskland, Belgia, Frankrike i alle fall).

Lenke til kommentar
Har a-lappen jeg også, tok den på sensommeren 07, betalte 14000. Fikk faktisk tunglappen to uker før jeg fikk på bil.

Kjører en husqvarna wr250, helt ok for kjøring rundt i nærområdet men ikke noe sykkel å dra på langtur med syntes jeg.

Er det mulig å ta den så billig nå (i Oslo) tror du? Bilen skal kasseres snart, og egentlig hadde det vært kjekt med to hjul. (Er jo føre for det mesteparten av året uansett.) *kremt* vi later som om jeg ikke er OT.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...