Kuuket Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Hvorfor bruker du ikke den kassa han hadde ? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Kan du ikke heller kjøpe deg bil først, og så bygge kassa deretter? Da vil du jo få utnytta bagasjerommet optimalt, mtp unødvendige hulrom her og der som bare gjør at du får plass til minsre bagasje. Lenke til kommentar
kjetilgrindheim Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2008 Hvorfor bruker du ikke den kassa han hadde ? Eksisterer ikkje lengre. 130L kasse tar litt plass å lage. dessuten var den custom fit for ascona Kan du ikke heller kjøpe deg bil først, og så bygge kassa deretter? Da vil du jo få utnytta bagasjerommet optimalt, mtp unødvendige hulrom her og der som bare gjør at du får plass til minsre bagasje. sant nokk...... Lenke til kommentar
Talker Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Når det snakkes om å lage ei kasse så du får utnytta kriker og kroker. Betyr det at man kan lage ei kasse som ikke lenger har 8 hjørner eller? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Du kan lage kassa 3-kanta, 86-kanta eller rund som en ball om du ønsker det, så lenge volumet stemmer. Lenke til kommentar
Talker Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Interessant. Så et lite utstikk for å fylle et lite tomrom gjør ikke noe altså? Men lyden da? Vil den bli mye annerledes en om kassa var "firkanta"? Lenke til kommentar
kjetilgrindheim Skrevet 15. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2008 Interessant. Så et lite utstikk for å fylle et lite tomrom gjør ikke noe altså? Men lyden da? Vil den bli mye annerledes en om kassa var "firkanta"? ..det der undrer eg og på... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Ved å ha ikke-firkanta kasse reduserer man vistnok sjansen for stående bølger. M.a.o. kan man få bedre lyd ved å ha skråvegger. Dog skal man ha en viss avstand fra enden på bassrefleksrøret og til veggen bak. Tror den må være minimum diameteren til røret om jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Det er anbefalt med en skråvegg, blant annet for å utnytte plassen i bagasjen og for å dempe resonansen i kassa. Her står det litt om kassebygging. Velg TECHNICAL --> SUBWOOFER CONSTRUCTION. Lenke til kommentar
kjetilgrindheim Skrevet 16. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2008 Det er anbefalt med en skråvegg, blant annet for å utnytte plassen i bagasjen og for å dempe resonansen i kassa. Her står det litt om kassebygging. Velg TECHNICAL --> SUBWOOFER CONSTRUCTION. flott..veldig nyttig..er det så at vinkelen på skrå vegg SKAL vara 70 grader Lenke til kommentar
Talker Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 jeg ser også at elementet ofte er plassert i skråveggen. Er det noe hendig da? Det blir jo nesten liggende mot seteryggen da. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Har sett flere steder der de anbefaler elementet vendt bakover mot bagasjelokket. Lenke til kommentar
Talker Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 ok. Så lurer jeg på forskjellen på portet og lukket kasse. Har hørt at portet kasse spiller dypere og høyere. Mens lukket spiller 'hardere'. Men ville jeg merket noe særlig forskjelli? Jeg er ikke akkurat lyd-kjenner heller. Liker dog dyp bass. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Lukket kasse spiller vel penere og lavere frekvenser, om jeg ikke tar helt feil. Portet kasse spiller høyere. Lukket kasse spiller vel penere og lavere frekvenser, om jeg ikke tar helt feil. Portet kasse spiller høyere. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 En lukket kasse krever betydelig mer effekt for å gå like dypt som en portet kasse. En porta kasse er vel generelt mer "boomy", mens enn lukka kasse har litt "strammere" bass. Lenke til kommentar
Talker Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Hmm... Aner ikke hva jeg skal velge :s Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 En lukket kasse er generelt enklere å få til å spille bra, men du får mindre lydtrykk enn med ei porta kasse. Lenke til kommentar
Talker Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 trur jeg går for å kjøpe ei ferdig kasse jeg. Blir det mye dyrere? Noem som kunne funnet ei porta kasse på 50L til meg? Er det veldig dumt å bestille slikt grunnet porto eller? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Ville heller kjøpt ei lukka kasse, i så fall, større sjanse for at det spiller bra, enn om du kjøper ei tilfeldig porta kasse. Ei lukka kasse blir også mindre, og tar opp mindre plass. Lenke til kommentar
Talker Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Hmm.. ok. Trudde at det var safe om en valgte ei ferdigkasse jeg Men kan godt velge lukket. Da må jeg ha ei kasse på rundt 35,4L da. Hvor er det greiest å kjøpe? Fordel om den er skrodd, og elementet peker mot døra, eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå