Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Førstebil til ungdom

akle

Anbefalte innlegg

Hei jeg har tenkt og kjøpe meg en bil i løpet av året.

Vil gjerne ha en kul og rå bil

Har sett litt på bmw 3-5-serie 90-94mod

Har også sett litt på mercedes

Men dette er helt nytt for meg så vill gjerne litt tips!

Jeg kan max betale 30000

hilsen

Akle

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg vil anbefale en volvo 240, dette er en bil som går og går.

den er ikke spesielt kul men det er vel ikke alt? denne bilen er veldig trygg så er den ikke dyr i tilfelle du skulle krasje. og siden du er ungdom så er sjansen for dette ganske stor.

hilsen en ungdom som setter pris på livet og kjører trygg bil.

Lenke til kommentar

Personlig er jeg så lei av å se BMW'ene til kompissene mine. Helt latterlig hvor mange som har BMW, hele konseptet er utvannet.

Personlig kjører jeg en VW Passat. Perfekt til mitt bruk. Går ganske bra (etter min mening), og ser helt grei ut. Eneste negative må være dørhåndtakene som blir fort utslitte.

Men kjørefølelsen i den bilen er max ;)

Lenke til kommentar

Tja har helst ikke lyst på volvo, bilen er helt grei men det er det med ar konseptet er utvannet som Winydancer sa om BMW

bor rett ved verdal der nesten alle kjører 240.

så har derfor tenkt litt på mercedes, men kan hende jeg ender opp med noe helt annet

Lenke til kommentar
jeg vil anbefale en volvo 240, dette er en bil som går og går.

den er ikke spesielt kul men det er vel ikke alt? denne bilen er veldig trygg så er den ikke dyr i tilfelle du skulle krasje. og siden du er ungdom så er sjansen for dette ganske stor.

hilsen en ungdom som setter pris på livet og kjører trygg bil.

Akkurat den der skjønte jeg ikke helt. For 15-20 år siden var nok Vovlo blant de tryggeste bilene ja, men sammenlikner man med dagens biler er en 240 like sikker som en sardinboks. Så jo hvordan det gikk med dukka i 940 Estaten som Top Gear frontkolliderte med "lille" Renault Modus. Modusen var vel 10 år nyere, men en god del mindre, allikevel gikk det værst utover føreren i Volvoen.

Jeg kjøpte meg en fire år gammel Kangoo varebil med firehjulsdrift jeg, i topp stand til 35.000 kroner, samt kollisjonssikker i forhold til andre biler i samme prisklasse. Samt at den er veldig praktisk, og har gunstig forsikring. Jeg angrer ikke på at jeg kjøpte den ihvertfall. Nå har jeg god tilgang på en Fiesta med 5 seter da, bare så det skulle være sagt. :)

Lenke til kommentar

Kanskje dumt, men jeg tror faktisk 240 er mer sikker enn en 940. Volvo 460 er jo generelt sett nyere enn 240 og 740, men er langt ifra like sikker. De hadde noe om det i et motor blad for en tid siden, om jeg husker riktig. Og når trådstarter ikke har tenkt å betale mer enn 30 000 for bil så er det jo litt begrenset hvor ny bil han får tak i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...