Fotoproffen Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) Jeg får ikke startet Mozilla Thunderbird. Det står at en fil mangler og jeg må reinstallere programmet. Jeg har gjort dette, men får opp akkurat den samme meldingen igjen. Hva kan dette skyldes ? Filen hetter NSLDAPPR32V50.dll Endret 11. mars 2008 av Fotoproffen Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Slett profilmappa til tb. Husk å ta backup først. Lenke til kommentar
Fotoproffen Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) Slett profilmappa til tb. Husk å ta backup først. Takk for svaret, men det fungerte dessverre ikke. Endret 11. mars 2008 av Fotoproffen Lenke til kommentar
600XL Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Bruker du Norman antivirus? Den detekterer fila som ett virus av typen Vapsup.gen2. Om så er tilfelle så er det bare å vente på en oppdatering fra Norman eller rett og slett slå av Norman, og deretter gjenopprette fila fra karantene. Lenke til kommentar
Fotoproffen Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 Bruker du Norman antivirus?Den detekterer fila som ett virus av typen Vapsup.gen2. Om så er tilfelle så er det bare å vente på en oppdatering fra Norman eller rett og slett slå av Norman, og deretter gjenopprette fila fra karantene. Ja, jeg bruker Norman. Lenke til kommentar
Fotoproffen Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 Bruker du Norman antivirus?Den detekterer fila som ett virus av typen Vapsup.gen2. Om så er tilfelle så er det bare å vente på en oppdatering fra Norman eller rett og slett slå av Norman, og deretter gjenopprette fila fra karantene. Ja, jeg bruker Norman. Betyr det at jeg ikke kan bruke Thunderbird i sammen med Norman ? Lenke til kommentar
600XL Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Neida, du må bare vente til Norman får lagt ut en oppdatering som retter opp problemet. Jeg regner med at problemet vil ramme flere tusen brukere imorgen, så Norman bør vel få lagt ut en oppdatering snarest. Lenke til kommentar
blazius Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Neida, du må bare vente til Norman får lagt ut en oppdatering som retter opp problemet. Jeg regner med at problemet vil ramme flere tusen brukere imorgen, så Norman bør vel få lagt ut en oppdatering snarest. Man kan komme seg rundt problemet ved å legge til filbanen for Mozilla Thunderbird (typisk "c:/Programfiler/Mozilla Thunderbird/" i Normans eksklusjonsliste (finnes under Konfigurasjonsredigering | Norman Virus Control | Felles innstillinger | Utelatelsesliste). ... og så må man huske å fjerne linja om et par dager... Lenke til kommentar
anssen Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Har rapportert feilen til Norman Analyse for et par timer siden, så de får nok snart sjekket den ut som false positive. Lenke til kommentar
Shangala Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Jeg bare trykte på å gjennoprette filen fra karantene, det er nå ingen filer i karentenen, men får fortsatt samme meldinga og får altså ikke starta thunderbird. Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Man kan komme seg rundt problemet ved å legge til filbanen for Mozilla Thunderbird (typisk "c:/Programfiler/Mozilla Thunderbird/" i Normans eksklusjonsliste (finnes under Konfigurasjonsredigering | Norman Virus Control | Felles innstillinger | Utelatelsesliste). ... og så må man huske å fjerne linja om et par dager... Takker for dette tipset, funket fint -det eneste jeg måtte legge til på utelatelselista var denne stien: (for å få installert ny Thunderbird) C:\Documents and Settings\bruker\Lokale innstillinger\Temp Og den siste som jeg la til slettet jeg etter nyinstallering Lenke til kommentar
Panodil Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Fikk nettopp oppdatert min Norman Antivirus så nå har ikke jeg det problemet lengere. Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Fikk nettopp oppdatert min Norman Antivirus så nå har ikke jeg det problemet lengere. Jeg tok og å oppdaterte Norman etter å ha lest din melding, og kan bekrefte at nå er problemet borte Så nå har jeg slettet den regelen i unntakslisten! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå