Andeplane Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Lurer på hvordan dette ser ut, om temperaturene er decent osv. Jeg har en Q6600 sammen med et Formula Striker II. Da jeg kjøpte den satt jeg meg et lite mål, 3 GHz. Den kjører stabilt på 3 GHz på 1,35V vcore (faktisk autojustert, manuell instilling har ingen effekt :S) Temperaturer med full load er maksimalt 61/60/55/51 når CPU-viften (Zalman 9700 ultra quite) er på lavest hastighet, synes dette er ganske bra, men nå har ikke jeg noe å sammenlikne med, så vil bare ha et par kommentarer på hvordan dette ser ut Lenke til kommentar
AgentMinMax Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) Hei, Jeg har også en Q6600 på ett ASUS P5K PRO hovedkort med Zalman CNPS9700 NT. Jeg har klokket min CPU til 3.6GHZ. Her er ett bilde: Der er ganske varmt i rommet mitt men jeg har ganske høye tempraturer synes jeg selv. Temp før jeg klokket lå på ca 28-36 idle. Men nå ligger disse på litt over 50 normalt sett. Jeg har ikke kjørt en lang CPU stress test enda, men jeg har sett at tempraturen har komt opp i 72 grader under 3DMark06 testen. Dette er kanksje litt vell høyt (?). Men jeg har spilt Crysis en god stund uten problemer. Mitt grafikk kort er Gainward 8800GT 512 "GS". Mvh, SilentGem Endret 11. mars 2008 av SilentGem Lenke til kommentar
Andeplane Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 Flott å få svar Som jeg skrev, målet mitt var 3 GHz, så har ikke prøvd å gå noe over det. Vet ikke om jeg kommer til å gjøre det enda uansett. Liker at CPU-vifta går på minimum Får ca 13000 3dmark (3DMark06) med XFX 8800GTS 512 (standard klokket). Tror ikke 72 grader er skadelig Men jeg vil gjerne holde meg et stykke under det ;D Lenke til kommentar
AgentMinMax Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Hei igjen, Jeg tror ikke du skal være bekymret over din temp på rundt 60 Jeg prøvde nå å kjøre en CPU stress test og dette førte til at CPU temp la seg opp på 72C. Dette er litt bekymringsfullt hvis du ser her: http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SLACR Thermal Specification: 71c Hmm, er ikke HELT sikkert på hva det her egentlig betyr i praksis men... Men ønsker helst ikke å kjøre en lang stress test hvor temp ligger over 71! Lenke til kommentar
Brian Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Tulling. Jeg har min E6850 på maks 61grader under load, og jeg synes det begynte å bli i drøyeste laget. Men når vannkjølinga kommer er ikke dette noe problem lengre. Lenke til kommentar
AgentMinMax Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Tulling. Jeg har min E6850 på maks 61grader under load, og jeg synes det begynte å bli i drøyeste laget. Men når vannkjølinga kommer er ikke dette noe problem lengre. Det er absolutt ikke farlig å kjøre CPU på rundt 60-70c. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå