_neuron_ Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Hei, jeg fikk nylig ødelagt mobilen min, og bruker nå en (svært) midlertidig en med dødt batteri, så jeg sitter og ser på mobil telefoner. Har litt lyst på en mobil med gps, eller litt billigere mobil + gps ved siden av, men har ikke så mye penger å bruke på sånt. De billigste nokia 6100 navigator'ene jeg fant var 2800 ca som totalpris hos tele2/chess. Har noen noen forslag? Kanskje jeg kan få en bedre mobil med en billig gps motaker ved siden av? Hvordan er det med programvare? Veit 6100 kommer med det, men jeg må vel ha noe med en ekstern en, funker google maps sin med pda'er med gps nå? Noen som har prøvd 6100 navigator'en i bil? Holder den kontakt med satelitten nogenlunde? Lenke til kommentar
typer Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Hei, jeg fikk nylig ødelagt mobilen min, og bruker nå en (svært) midlertidig en med dødt batteri, så jeg sitter og ser på mobil telefoner. Har litt lyst på en mobil med gps, eller litt billigere mobil + gps ved siden av, men har ikke så mye penger å bruke på sånt. De billigste nokia 6100 navigator'ene jeg fant var 2800 ca som totalpris hos tele2/chess. Har noen noen forslag? Kanskje jeg kan få en bedre mobil med en billig gps motaker ved siden av? Hvordan er det med programvare? Veit 6100 kommer med det, men jeg må vel ha noe med en ekstern en, funker google maps sin med pda'er med gps nå? Noen som har prøvd 6100 navigator'en i bil? Holder den kontakt med satelitten nogenlunde? Kan være lurt å satse på en ekstern gps med bluetooth, da kan du bruke denne mot pda eller bærbar pc også. Har en GPSlim 236 fra Holux som fungerer utmerket, men her finnes det mye å velge i. På programvaresiden finnes det MGMaps (http://www.mgmaps.com/) som lar deg bruke Google Maps og andre kart på mobilen. Man kan enten laste ned områder man skal ferdes i og legge dette på et minnekort eller hente ned over mobilnettet automatisk. Trail Explorer (http://www.substanceofcode.com/software/mobile-trail-explorer/) lar deg se track over hvor du ferdes og lagre dette, men kan ikke kobles til kart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå