comsy Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 kriterier: Oppladbart batteri Bra bilder optisk zoom godt minne/ minnekort så liten i størrelse som mulig Hovedsaklig vil det bli brukt på fest og turer, stort sett innendørs, men også noe utendørs. pris. max 3000,- inkl. minnekort Har tidliger hatt et kodak 3mpix kamera, det er stort og for dårlig, og kan ikke lades opp. 7 år gammelt. ixus serien har en fin størrelse synes jeg, men som sagt har jeg liten peiling, så ber om inspill takk Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Kjøper du et kamera over et par tusen, får du stort sett med oppladbart batteri, og bildene blir stort sett bra. Bortsett fra et par spesialmodeller, så har alle kamera i prisklassen 1000 og oppover optisk zoom, men hvor mye varierer fra 3x til 20x. Ingen kamera (som jeg vet om) kommer med brukbart minne. Dette må kjøpes i tillegg i form av et minnekort. Ixus-serien er et godt valg. De gir gode bilder i forhold til størrelse og pris, og til 3000 er 950IS/860IS + (original) veske + minnekort (viktig: kjøp Sandisk) en grei pakke. Ellers er mange begeistret for Fuji Finepix F40fd. Dette har god lysfølsomhet, men jeg vet ikke så mye om akkurat det kameraet. Lenke til kommentar
comsy Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) ja, vet jeg må ha minnekort, så det er greit Hva er forskjellen på 860 is og 950 is? ser att 860is har 8mpx og 950 12, men har vel egentlig ikke bruk for mer enn 8, da jeg ikke skal tapetsere veggen med et enkelt bilde. Endret 12. mars 2008 av comsy Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 950IS har litt dårligerer vidvinkel enn 860IS (ca. 36 mot 28), men er samtidig bedre optisk (skarpere, hovedsaklig i kantene). 950IS har vel også bedre spesifikasjoner på et par punkter, men da er det nok best å sammenligne kameraene på Canons egne hjemmesider. Lenke til kommentar
comsy Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2008 okei. spesifikasoner med tall og slik sier ikke meg en skitt, og hvis jeg tar det i betraktning, så sier det kanskje att jeg ikke merker merkbar forskjell, eller hva? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) Stort sett innendørs betyr at du trenger et kamera som gjør det bra i dårlig belysning. Gå for Fuji Finepix F40fd, det er kjent for å ha topp egenskaper i dårlig lys. Endret 16. mars 2008 av Kristallo Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Ellers er mange begeistret for Fuji Finepix F40fd. Dette har god lysfølsomhet, men jeg vet ikke så mye om akkurat det kameraet.Det er et kamera dere bør ta inn, Afseth... Har meget god bildekvalitet, og er svært brukervennlig. Eneste aberet er egentlig at det ikke har 28mm vidvinkel, noen vil kanskje også satt pris på en bildestabilisator også. Selvfølgelig andre ting som kan forbedres, men det er jevnt over et svært godt kamera, til en etter hvert meget hyggelig pris. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Har hatt det inne... solgte heller labert. Og nå tror jeg distributøren vi brukte er tom for det uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå