Gå til innhold

Hjelp, får ikke dualboote:S

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg hadde Windwos vista på parisjon C:

Så la jeg inn windows Xp på Partisjon J:

Men jeg får ikke velge å boote på Vista:O

Den går rett inn på Xp bare.

Noen som vet hvordan kan få logga inn på vista også?.

Tusen takk for svar.

BTW: Formatering er HELT utelukket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Optimalt sett burde du gjort dette i omvendt rekkefølge, men det er jo litt sent nå. Du kan fikse dette ved å laste ned VistaBootPRO. Programmet er egentlig ment å blir brukt i lag med Vista, men det blir også brukt for å fikse problemet du har. Etter du har lagt inn programmet åpner du det og klikker deg frem til System Bootloader fanen, velg "Windows Vista Bootloader" i den første seksjonen og deretter "All Drives" i den andre og klikk på Install Bootloader. Deretter velg Diagnostics i menyen og velg "Run Diagnostics". Nå skal du ha få opp to valg, "Earlier versions of Windows" og "Microsoft Windows Vista". Dette valget vil du nå få når du starter maskinen din.

Dette forutsetter at du har lagt inn XP korrekt.

Lenke til kommentar
Var egentli ikke vanskelig, var bare boote Vista Instalasjon CD, trykk Repair, og det tokk 2 sec(Hverken mer eller mindre) så restrat, Wooola.

Helt riktig.

En liten forklaring:

Installasjon av XP etter Vista, forandrer code som du finner i Bootsector.

I Vista plate vil du finne filen bootsect.exe

Hvis du kopiere denne i C:\ (det er den c:\ siden du er logget i XP windows)

og åpner CMD, vil du med å utføre bootsect /nt60 sys (eventuelt med /force) vil du etablere den bootsector som var FØR XP installasjon fant sted.

(det betyr at hvis du har ikke DVD plate tilgjengelig, vil en venn kunne sende deg denne bootsect.exe file. Det samme kan man åpnå med bootrec.exe file)

Det betyr og at de filene kan man uansett kopiere i en disk, huske plasseringen, og dermed klare å reparere ting på en sidemåte kan di si.

Mer om det her

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...