Gå til innhold

Har du opplevd Red Ring of Death med din Xbox 360?

MacBain

Har du opplevd RROD med din Xbox 360?  

410 stemmer

1. 1. .

• Ja
      190
    • Nei
      197
    • Nei, men har sendt inn til service av andre grunner
      18

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått RROD for første gang. Ventet i en uke før jeg gjorde noe. Da jeg tok kontakt med Elkjøp, fikk jeg bare beskjed om å kontakte Microsoft. Så kommer de om ca. en uke og henter boxen og har den inne i en uke. Tre stykker som jeg kjenner har bare fått gått inn på Elkjøp og hentet seg en ny Xbox 360 når de har hatt RROD...

Men var litt surt ettersom jeg fikk RROD dagen etter jeg hadde fått R6 Vegas 2. :(

Det var akkurat det samme som skjedde med meg, fikk kommet meg gjennom spillet ved å bruke håndkle trikset. ;D

Et spørsmål, har sendt inn konsollen i dag, får jeg ny 360 da, med den aller nyeste innmaten og HDMI osv? Og finnes det noen sjanse for at jeg får tilbake min konsoll?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har hatt min elite i ca. eit år, heldigvis ingen problem :)

Den har alltid lagt horisontalt.

Kunne vore interessant med ein anna poll der ein spør om folket har boxen liggande eller ståande!

Ville vært interessant det ja. Virker som det faktisk har noe å si.

Tror det har svært lite å si, det eneste er jo at litt mere varm luft vil komme lettere ut av toppen hvis den står vertikalt, men dette vil ikke forhindre rrod da det er selve monteringen av kjøleblokkene som er den vanligste årsken til dette.

Tempraturen vil sikkert ikke variere med mer enn 1'C heller.

Lenke til kommentar

Hm, jeg er visst en heldig fyr. Har brukt 360en jevnlig siden jula 2005, og har flere ganger prestert å velta den med spillet i, samt utsatt den for støvsamling. Likevel har jeg ikke hatt noen problemer overhodet. Jaja, jeg klager ikke ;)

Lenke til kommentar
Hm, jeg er visst en heldig fyr. Har brukt 360en jevnlig siden jula 2005, og har flere ganger prestert å velta den med spillet i, samt utsatt den for støvsamling. Likevel har jeg ikke hatt noen problemer overhodet. Jaja, jeg klager ikke ;)

Ikke oppripete spill engang?

Bank i bordet

Lenke til kommentar
Tror det har svært lite å si, det eneste er jo at litt mere varm luft vil komme lettere ut av toppen hvis den står vertikalt, men dette vil ikke forhindre rrod da det er selve monteringen av kjøleblokkene som er den vanligste årsken til dette.

Tempraturen vil sikkert ikke variere med mer enn 1'C heller.

Kanskje er det lettare for delar å løsne når den står på ein spesiell måte? Viss for eksempel boxen er meir utsatt for vibrasjonar eller liknande i ein av posisjonane? kanskje er den meir ustabil viss den står? Kanskje DVD-romen skapar ein slags resonans eller noko? Eg veit ikkje mykje om bakgrunnen for problema, så veit ikkje om dette kan ha noko å sei, berre slenger ideane ut der :)

Lenke til kommentar
spilla mine blir ripa opp inne i boxen er det en start på at RROD er like rundt hjørnet?

Vet ikke om det har noe med hverandre å gjøre, men hvis du har Xbox-en stående kan du jo prøve å legge den. Da vil vel ikke spillene slingre så mye frem og tilbake.

Lenke til kommentar

har den liggende nå, men sa ikke microsoft selv at det er best å ha den stående?

har ikke opplevd så mye riping av CD-er nå, noen ganger kommer det "the disc is unreadable"

har fått meg en "Disc repair pro" maskin som "visker" vekk ripene i cden. Har brukt den to ganger på et samma spill, tør liksom ikke å bruke den mer, kanskje det ender opp med at jeg ødelegger cden?

Lenke til kommentar
jeg har uheldigvis mistet kvittering på boxen min, kan jeg få gratis reperasjon på den da? hvis jeg får RROD?

Ja, så lenge du ikke har åpnet opp maskinen så har du garanti på den, bare ring microsoft på 800 14 174 så kommer de å henter den.

Tar vanligvis ett par uker før du får den tilbake.

Lenke til kommentar

godt å høre, har en så rar følelse på at jeg får det snart, har jo en februar 2006 modell så har en stor sjans for RROD, i tillegg så bråker den som et helvete nå ;S

står MFR date (vet ikke om det er riktig men) 2006 - 09 - 02 det betyr vel 2 februar 06, at den er laga da tenker jeg ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...