Gå til innhold

Har du opplevd Red Ring of Death med din Xbox 360?

MacBain

Har du opplevd RROD med din Xbox 360?  

410 stemmer

1. 1. .

• Ja
      190
    • Nei
      197
    • Nei, men har sendt inn til service av andre grunner
      18

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare for å opplyse folket: Xboxen er "fikset" (forhåpentligvis for lenge..)

Jeg kjørte x-clamp fiksen i dag, måtte justere skruene til den startet- forstatt fryste den eller ble så varm at den overhetet(2 røde lys).

Jeg kjente hvilken kjøleribbe som var varmest og cpu'en var klart vinneren! derfor tenkte jeg, hvis den er varmest må problemet ligge der å ikke gpu'en, tok derfor en gammel vifte (opprinnelig cpu vifte på en gammel pc) denne blåser bra med luft, deretter satt jeg denne på toppen av cpu ribba, jeg fant også en gammel vifte inne i en strømforsyning (dårlig med kaldluft) men funker, denne satt jeg rett over ribba på gpu'en.

Så skrudde jeg på xboxen, lot den stå på dashbordet, de orginale viftene startet ikke å bli så høylydt som før (grunn: boxen blir så varm at de prøver alt de kan å senke tempen). Så jeg lot den bare stå på ei stund, ingen overheting eller at bilde frøys. Så startet jeg DOA 4 for å teste spill, som krever mer.. jeg spilte i 10 min uten problemer.. skrudde av og skrudde på igjen funka fortsatt..

YESSSSS :thumbup: Sykt digg hvis detta holder.

Det som er kjipt er at alle viftene til sammen blir som et uvær.. og jeg får ikke satt kabinettet over igjen pga de nye viftene (nok smartere med vannkjøling som MacBain har), men bedre å ha en stygg box som funker enn en fin box som er defekt.

Ps: Jeg tror "pennyfiksen" ville godt også, jeg prøvde den først, og fikk samme resultat som med x-clamp, dvs at den fryser eller overhetes etter få sekunder/minutter. Poenget er i mitt tilfell å gi cpuen best vifte/kjøling!

Endret av lyon
Lenke til kommentar

Jeg kjørte x-clamp fiksen i dag, måtte justere skruene til den startet- forstatt fryste den eller ble så varm at den overhetet(2 røde lys).

Jeg kjente hvilken kjøleribbe som var varmest og cpu'en var klart vinneren! derfor tenkte jeg, hvis den er varmest må problemet ligge der å ikke gpu'en, tok derfor en gammel vifte (opprinnelig cpu vifte på en gammel pc) denne blåser bra med luft, deretter satt jeg denne på toppen av cpu ribba, jeg fant også en gammel vifte inne i en strømforsyning (dårlig med kaldluft) men funker, denne satt jeg rett over ribba på gpu'en.

Så skrudde jeg på xboxen, lot den stå på dashbordet, de orginale viftene startet ikke å bli så høylydt som før (grunn: boxen blir så varm at de prøver alt de kan å senke tempen). Så jeg lot den bare stå på ei stund, ingen overheting eller at bilde frøys. Så startet jeg DOA 4 for å teste spill, som krever mer.. jeg spilte i 10 min uten problemer.. skrudde av og skrudde på igjen funka fortsatt..

Det som er kjipt er at alle viftene til sammen blir som et uvær.. og jeg får ikke satt kabinettet over igjen pga de nye viftene (nok smartere med vannkjøling som MacBain har), men bedre å ha en stygg box som funker enn en fin box som er defekt.

Ps: Jeg tror "pennyfiksen" ville godt også, jeg prøvde den først, og fikk samme resultat som med x-clamp, dvs at den fryser eller overhetes etter få sekunder/minutter. Poenget er i mitt tilfell å gi cpuen best vifte/kjøling!

Gpu'en pleier vanligvis å bli varmest, kan tyde på at du ikke har skrudd til kjøleren på denne optimalt.

Hvis du har brukt 2 0.5mm skiver mellom hovedkortet og kjøleren kan du nesten stramme alle skruene så hardt du bare klarer.

Uansett så burde det ikke være behov for ekstra vifter.

Du kan eventuelt kutte bort alt av metall og plast bak slik at viftene får blåst ut mest mulig varm luft.

Jeg ville heller ikke gjort "pennyfiksen" da dette vil overføre ekstra varme over på rambrikkene.

Lenke til kommentar

Gpu'en pleier vanligvis å bli varmest, kan tyde på at du ikke har skrudd til kjøleren på denne optimalt.

Hvis du har brukt 2 0.5mm skiver mellom hovedkortet og kjøleren kan du nesten stramme alle skruene så hardt du bare klarer.

Uansett så burde det ikke være behov for ekstra vifter.

Du kan eventuelt kutte bort alt av metall og plast bak slik at viftene får blåst ut mest mulig varm luft.

Jeg ville heller ikke gjort "pennyfiksen" da dette vil overføre ekstra varme over på rambrikkene.

Jepp er slike skiver jeg har, 1 metall og 1 fiber.

Vel når jeg skrudde de for hardt, fikk jeg rrod , så løsnet de litt og da startet den.

Uansett gidder jeg ikke messe mer med den nå, siden den funker, får heller se hva jeg gjør om lysene kommer tilbake.

Endret av lyon
Lenke til kommentar

fikk som kjent RRoD for 2 dager siden..tenkte jeg måtte bestille dette x-clamp settet med skruer å skiver.

etter noen tips for noen innlegg siden om M5 skruer på 10mm + skiver ;) så klarte jeg ikke å vente. dro på jobben fant 20mm M5 skruer å kappet de på ca 10mm tok med M5 skiver + fiberskiver.

vel hjemme så begynte demonteringen av boxn, fjernet x-skiva, løsnet kjøleribba, fjernet ikke noe kjøle pasta, la en liten prikk med ny oppå den gamle, så var det bare å sette i skruene å strammet ganske så hardt.. ville ikke stramme alt for hardt da gjengene på kjøleribba kan fort gi seg da den er av aluminium..

da d var gjort satte jeg i strøm + signal kabel for å få den overopphetet.. uten vifter tilkoblet. så var det bare å sette den sammen igjen... etter ca 3timer med flere av å på så er den som den skal. boxn har stått på i ca 2timer sammenhengende uten overoppheting eller noen andre form for feil..

får bare håpe att det varer.

men synes att det er fryktelig merkelig att noe så enkelt ikke har vært forbedret på ett mye tidligere tidspunkt... for det var jo rett å slett enkelt..

takker til MacBain for infoen om skruene..

Lenke til kommentar
Har en Xbox 360 pro, release box. Aldri opplevd noe tull med den, og bråkingen merker jeg ikke siden jeg bruker den som en rein spill box og spiller med normal lyd styrke. :thumbup:

Samme hos meg. Har hatt boxen siden den kom ut, og har enda ikke hatt noen rød ring. Deilig. :)

min tok kvelden her om dagen for femte gang...

xboxen har alltid stått godt ventilert å ligget helt stille aldri blitt flyttet på...

bruker dermed xboxen utrolig mye . så den blir brukt mange timer av gangen .. det skal jo ikke være noen grunn til at den ryker , har man laget et produkt så skal den tåle å stå på i lengre perioder uten å ryke...jeg har brutt garantien på den ved å åpne den , så nå kjøper jeg meg ikke en ny en , men kjøper heller ps3 , å håper at den kan holde litt lengre, å da får jeg oxo muligheten til å se hd filmer....

Lenke til kommentar
Venta på han fyren fra DHL nå i to uker! er det mulig..

Etter min mening så kan ikke en slik poll brukes til noe egentlig. Vet aldri hvor mange fanboys som har stemt bare for å ødelegge.

Kan vi ikke bare ta denne undersøkelsen for det den er, blir helt håpløst å spekulere om sony fanboys gjør ditt eller datt.

Hvis du også leser mange av innleggene i denne tråden så er JEG ihvertfall ganske sikker på at tallene gir en god pekepinne på hvor høy feilprosenten er.

Tror forøverig sony fanboys har mere enn nok med å spille istedet for å skrive falske innlegg og sabotere undersøkelser bare for å gi 360'en ett dårligere rykte :p.

Lenke til kommentar
Venta på han fyren fra DHL nå i to uker! er det mulig..

Etter min mening så kan ikke en slik poll brukes til noe egentlig. Vet aldri hvor mange fanboys som har stemt bare for å ødelegge.

Ved det faktum at jeg har hatt en xbox 360 i snart to år nå og det er en konsoll jeg synes veldig godt om.

Ja, jeg ventet lenge på DHL, fordi kundebehandleren fra MS sa ikke at jeg skulle ringe de når de kunne komme. Noe jeg fikk avklart ved å ringe de tilbake.

Jeg har også en PS3 og Wii for den saks skyld, så ikke kom her å referer til min post om at jeg er en fanboy, og at det blir for dumt med en sånn poll pga det.

Lenke til kommentar

Faen, der fikk jeg de satans 3 ringene jeg og. Lattelig at de kan gi ut en maskin som klikker for halvparten av kundene. Etter det jeg forstår så er det et helvete å tilsendt en ny en og. Faen ta...jeg hadde akuratt fått meg fight night 3 også.

Lenke til kommentar
Kan vi ikke bare ta denne undersøkelsen for det den er, blir helt håpløst å spekulere om sony fanboys gjør ditt eller datt.

I og med at undersøkelsen ligger inne i MS delen av forumet (hvor det faktisk ikke er så veldig mange Sony brukere som vanker) så er det faktisk mer sannsynlig at MS fanboys påvirker resultatet i favør av Microsoft enn at Sony Fanboys påvirker resultatet i motsatt retning.

Men tallene i denne undersøkelsen beviser uansett ikke noen ting. Jeg er enig med dem som sier at folk som har hatt problemer med konsollet sitt er mer troendes til å stemme på en slik poll (eller til i det hele tatt å lese tråden) enn dem som aldri har opplevd sånne problemer.

Uansett er det et tankekors at de eneste som sitter med fasiten er Microsoft selv. Til og med forhandlerne er ikke engang i nærheten av å ha oversikten over hvor mange av konsollene de har solgt som har hatt RRoD, dette fordi mange (de fleste?) kunder tar direkte kontakt med Microsoft for å få reparert knsollet sitt.

MS kommer aldri i verden til å offentliggjøre feilprosenten. Den forblir nok en godt bevart hemmelighet, i og med at det ville skadet salget deres om de hadde gått ut med den. Det er ingen tvil om at prosenten er svært høy, og at den er mange ganger høyere enn det som regnes som akseptabelt for elektronikk-produkter av denne typen. Jeg tror likevel ikke den er så høy som det denne pollen viser. Det kan nok hende at feilprosenten for de gamle konsollene kommer til å stige til over 50% i løet av de nærmeste 2-3 årene, men de nye konsollene, med falcon hovedkortet, kommer nok til å trekke den gjennomsnittlige feilprosenten nedover etter hvert.

Lenke til kommentar
Jepp, skjedde med meg for noen uker siden. Var ganske kjipt. Men boxen ble raskt reparert og returnert av microsoft :)

Så heldig da att reperasjonen var rask og vellykket!

Min er fortsatt på rep, vært der siden 02.02.08. Fikk beskjed av Microsoft att jeg skulle kontakte der du kjøpte den når min ble defekt, og det er uheldigvis Elkjøp!

Skal vi ha en konkuranse? Jeg sendte inn min ps3 11.02 nemlig.. også på en elkjøp butikk..

Men, ja jeg har fått RRoD.. Sendte inn på den samme elkjøp butikken som jeg brukte nå, da tok det ca 5 dager før jeg fikk en ny 360! :) Min var moddet, så var litt nervøs når jeg måtte sende den inn.. Men, det gikk fint.. :)

Endret av Pebble
Lenke til kommentar
Faen, der fikk jeg de satans 3 ringene jeg og. Lattelig at de kan gi ut en maskin som klikker for halvparten av kundene. Etter det jeg forstår så er det et helvete å tilsendt en ny en og. Faen ta...jeg hadde akuratt fått meg fight night 3 også.

Driten virker igjen!!...foreløpig hvertfall. Jeg prøvde håndkle-trikset, og jaggu meg så virka det=)

Lenke til kommentar

Driten virker igjen!!...foreløpig hvertfall. Jeg prøvde håndkle-trikset, og jaggu meg så virka det=)

1. Bare en foreløpig fix, er du heldig kan faktisk vare litt.

2. Ikke benytt deg av denne metoden, da det kan forårsake at andre komponenter tar kvelden. Men hvis du ikke er redd for den, ikke vil åpne den eller sende den på rep så er det jo greit nok: :p

Lenke til kommentar

Og vips så forsvant garantien

Lenke til kommentar

Og vips så forsvant garantien

Man mister ikke garantien ved å stappe 360'en inn i ett par håndkler, dessuten skrur maskinen seg av når den blir for varm, m.a.o andre komponenter vil nok ikke ta skade av dette(selvsagt er jo ikke dette optimalt, men når ms ikke bedrer sin kjøleløsning må man ty til andre midler :thumbup:).

Når jeg selv har fikset konsoller med rrod så har jeg montert temp måler på gpu kjøleren når jeg overoppheter den(må gjøre dette for at loddekulene skal falle på plass)

og tempraturen topper på ca 60-70'C før den viser feilkode for overoppheting (to røde lys) og da går tempraturen rask nedover før den skrur seg av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...