Gå til innhold

Har du opplevd Red Ring of Death med din Xbox 360?

MacBain

Har du opplevd RROD med din Xbox 360?  

410 stemmer

1. 1. .

• Ja
      190
    • Nei
      197
    • Nei, men har sendt inn til service av andre grunner
      18

Anbefalte innlegg

Ja, og nei. Jeg har fått de tre lysene to eller tre ganger. Minst en gang ved lynnedslag. Alle gangene har konsollen klart seg. Bare å skru av, også starte på nytt så fungerer alt som det skal igjen. Men konsollen har blitt innsendt for reparasjon likeså, men det var på grunn av høye ulyder i DVD-leseren. Virker som jeg holder på å få samme problemet igjen, i tillegg til at jeg har noen feil i noen spill. Jeg må også laste ned oppdateringer i hytt og pine, så det er mulig den må sendes inn til rep. igjen.

La den LIGGE nede, ikke stå :)

Hvordan vet du at det er bedre?

Mener att microsoft selv har sagt att den helst bør stå oppreist.

Er jo også mest logisk med tanke på att varm luft stiger og vil gå ut gjennom toppen når den står på høykant.

I tillegg får den mer ledig overflate ved å la den stå oppe, og dermed også bedre kjøling.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Jeg har en stor kameratgjeng som har 360.

Vi er 11 stykker, 8 stykker har fått RRoD.

Gjett hva som kom frem da? :)

De 8 hadde den stående oppe.

Kanskje tilfeldig, kanskje ikke.

Lenke til kommentar

Hva som kommer frem er at microsoft har laget en kjøleløsning som er meget bedriten :!:.

Hvis de bare hadde endret måten de festet kjøleblokkene på så hadde nok feilprosenten gått ned.

Det er jo hovedsaklig dette x-clamp fiksen går ut på, slik at blokken blir feste jevnt over gpu og cpu.

Lenke til kommentar

Hva som kommer frem er at microsoft har laget en kjøleløsning som er meget bedriten :!:.

Hvis de bare hadde endret måten de festet kjøleblokkene på så hadde nok feilprosenten gått ned.

Det er jo hovedsaklig dette x-clamp fiksen går ut på, slik at blokken blir feste jevnt over gpu og cpu.

Du snakker om x-clamp, som er for de gamle modellene. Vi er gått inn i en ny periode nå, med "Falcon" Xbox 360'er, og hittil ser det bra ut for meg! :D

Lenke til kommentar

Du snakker om x-clamp, som er for de gamle modellene. Vi er gått inn i en ny periode nå, med "Falcon" Xbox 360'er, og hittil ser det bra ut for meg! :D

Det er samme kjøledesign på falcon, bortsatt fra den ekstra lille kjøleribben på gpu blokka.

Hjelper heller ikke at det er 65nm cpu når kjøleblokkene ikke får skikkelig kontakt.

Folk som har de seneste modellene opplever jo også rrod, men det vil nok bare ta litt lengre tid siden de er såpass nye.

Tok ett år før min core fikk rrod, min elite fikk derimot rrod etter ett par mnd'er.

Endret av MacBain
Lenke til kommentar

Fikk RROD for ikke så lenge siden. Ringte microsoft, 3 dager senere kom en fra DHL og hentet den, nøyaktig 1 uke senere fikk jeg den tilbake. Imponert over at det tok så kort tid!

Endret av W
Lenke til kommentar

Min xbox 360 er en release boks og den surrer og går fortsatt. Har ikke hatt noen problemer, utenom med Oblivion og Saints row. Begge har en tendens til å enten henge seg (Oblivion) eller gi clean disc beskjed (Saints row).

Fikk en gang 4 røde lys da, men det betydde visst at component kabelen ikke stod godt nok i.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en Core på releasedagen. Denne holdt 4-5 mnd før jeg fikk RRoD. Fikk en ny som viste seg å ha en defekt DVD-spiller, så jeg fikk enda en ny. Denne har holdt i 2 år nå. Er veldig imponert over hvor fort jeg fikk ny box begge gangene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...