supermodps2 Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Hei, har sett en god stund nå etter en familie bil. ( Ny bil. ) Har vært også sett på: Tiguan og Outlander. De var gode disse, men har ikke samme Comfort som Passat og Volvo. De jeg har kommet frem til er: Volvo V70 eller VW Passat. Nå har jeg prøvekjørt begge, føler meg bedre i Volvoen, men volvoen har ikke 4-hjuls trekk som Passaten har.. Og passaten har litt mer utstyr. Er det noen her som kan anbefale noen av disse * klarer ikke å bestemme meg * ? eller andre rundt 500 000 ? Lenke til kommentar
C3PO Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Volvo V70 har et meget godt førermiljø og en setekomfort som passer meg godt. Dette vil selvfølgelig være individuelt. Misliker plasseringen av det elektromekaniske brekket, skjønner ikke hvorfor produsentene ikke kan plassere den i midtkonsollen. Er forøvrig plassert på samme sted i Passat. V70'en jeg prøvekjørte hadde tendenser til sporing, sikkert pga. ett hakk for store og brede hjul, men bortsett fra det var det en fin opplevelse. Stor bil med god plass og fine løsninger. Dersom 4-hjulstrekk er noe du vurderer som nødvendig burde du vel gå for Passat, hvis ikke vil V70 fremstå som det bedre valget i mine øyne. Andre alternativer: Audi A6 eller BMW 5-serie, men blir kanskje noe dyrere enn budsjettet ditt? Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Etter det jeg vet ut i fra diverse tester er Audi A6 en del bedre enn den nye V70. Den har også vunnet over BMW 5-serie. Nå er ikke Passat helt i den klassen, men jeg synes likevel den passer bedre der da den er såpass stor. Audi A6 er som C3PO nevnte kanskje litt dyrere. Jeg går ut i fra at du tenker på stasjonsvogn og da stiger prisen ennå litt. Likevel får man en ny A6 avant til under 500k. Det er mitt tips. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Hva med å kjøpe en lettere innkjørt XC70 da, 2 år gammel med fortsatt gjeldende garanti? Fra 400.000,- og oppover. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Mazda 6 MPS 260hk og 4x4 Kvalitet kvalitet kvalitet Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Mazda 6 MPS 260hk og 4x4 Kvalitet kvalitet kvalitet Den Mazda'en ser digg ut Lenke til kommentar
arw*1 Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Hva med den nye A4? Den er ikke mye mindre enn Volvoen, men med mye sprekere kjøreegenskaper. Den nye CR motoren skal også være god. Her får du også quattro dersom du er litt tålmodig. Dersom Tiguan er stor nok må vel denne også være stor nok... Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Nå har jeg prøvekjørt begge, føler meg bedre i Volvoen, men volvoen har ikke 4-hjuls trekk som Passaten har.. Og passaten har litt mer utstyr. Du kan vel få V70 med 4-hjuls trekk, kunne i hvert fall det på forrige modell. Ellers så har du jo XC70. Lenke til kommentar
otis Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Denne bilen her mangler vel ikke så mye? http://finn.no/finn/car/object?finnkode=11...amp;WT.svl=Link Lenke til kommentar
Swe Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Nå har jeg prøvekjørt begge, føler meg bedre i Volvoen, men volvoen har ikke 4-hjuls trekk som Passaten har.. Og passaten har litt mer utstyr. Du kan vel få V70 med 4-hjuls trekk, kunne i hvert fall det på forrige modell. Ellers så har du jo XC70. Jada, V70 fås med 4-hjulsdrift på både 3,2 AWD, T6 AWD og D5 AWD (diesel). Samme motorene som i XC70, om jeg ikke tar helt feil. Dog er ikke dette permanent 4-hjulsdrift, men det er det vel heller ikke i Passaten? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Nå har jeg prøvekjørt begge, føler meg bedre i Volvoen, men volvoen har ikke 4-hjuls trekk som Passaten har.. Og passaten har litt mer utstyr. Du kan vel få V70 med 4-hjuls trekk, kunne i hvert fall det på forrige modell. Ellers så har du jo XC70. Jada, V70 fås med 4-hjulsdrift på både 3,2 AWD, T6 AWD og D5 AWD (diesel). Samme motorene som i XC70, om jeg ikke tar helt feil. Dog er ikke dette permanent 4-hjulsdrift, men det er det vel heller ikke i Passaten? Haldex 2 har minimum 10 % drift på bakhjulene, dermed kan det faktisk kalles permanent firehjulsdrift. Hvor bra permanent firehjulsdrift det er kan vel diskuteres, men dòg. Lenke til kommentar
Swe Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Haldex 2 har minimum 10 % drift på bakhjulene, dermed kan det faktisk kalles permanent firehjulsdrift.Hvor bra permanent firehjulsdrift det er kan vel diskuteres, men dòg. Hehe, du har naturligvis helt rett. Litt kjapp på avtrekkeren der. Dessuten er den visstnok betydelig bedre enn den eldre haldexen som fantes i den forrige V/XC70'en. Det funker sikkert helt greit til allminnelig bruk på småglatte vinterveier, for all del! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå