Refi Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Finnes det et atx hk som støtter 2 cpuer? Eller om det kommer noen kort innen et år?? Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 MSI Se specs, det er ikke alle som er ATX. Lenke til kommentar
Refi Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 MSISe specs, det er ikke alle som er ATX. jeg fant ingen med 2 socket i form factor ATX Lenke til kommentar
mohamedina Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 MSISe specs, det er ikke alle som er ATX. jeg fant ingen med 2 socket i form factor ATX Se her, disse 2 støtter hvertfall atx Prisguide Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 E7320 Master Series Jeg har ikke studert de, men det var vel ikke så mange nei Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) Kort svar: Ja, det finnes "mange" ATX hovedkort som støtter 2 stk. CPU. Vi tenker tilbake på klassikere som Abit BP6 / VP6.... for ikke å snakke om Tyan. Hvor lett det er å finne enkelte av de i dag, er noe annet, da mange har gått ut. Det nyeste tilskuddet er kansskje "Skulltrail" ? Spørsmål tilbake til "manidress": Hvilken CPU type tenker du spesifikt på ? Endret 11. mars 2008 av BearCat Lenke til kommentar
Refi Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 men jeg tror nesten at jeg må ha socket 775. ellers så kan det bli problemer. Nicekort mohamedina! Lenke til kommentar
Refi Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 Kort svar:Ja, det finnes "mange" ATX hovedkort som støtter 2 stk. CPU. Vi tenker tilbake på klassikere som Abit BP6 / VP6.... for ikke å snakke om Tyan. Hvor lett det er å finne enkelte av de i dag, er noe annet, da mange har gått ut. Det nyeste tilskuddet er kansskje "Skulltrail" ? Spørsmål tilbake til "manidress": Hvilken CPU type tenker du spesifikt på ? cpu type? Ja jeg skal ha socket 775 det må jeg! og jeg tenkte jeg skulle ha 2 intel e8400 Lenke til kommentar
Refi Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) Kort svar:Ja, det finnes "mange" ATX hovedkort som støtter 2 stk. CPU. Vi tenker tilbake på klassikere som Abit BP6 / VP6.... for ikke å snakke om Tyan. Hvor lett det er å finne enkelte av de i dag, er noe annet, da mange har gått ut. Det nyeste tilskuddet er kansskje "Skulltrail" ? Spørsmål tilbake til "manidress": Hvilken CPU type tenker du spesifikt på ? Dette hk-et som du viste her støtter det bare extreme cpuer? fordi jeg har nok ikke så lyst til å kjøpe 2 extreme cpuer. hehe. Ser etter sånna kort ja, men koster det 650 dollar? så ut som et bra kort!! Endret 11. mars 2008 av manidress Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Er vel bedre å spare pengene på et dyrt hovedkort, og heller gå for en Quad-core... Skal man få det opp i tellinga å ha to CPUer, så burde man vel heller ha 2xQuad-cores. Så slipper man "spesial hovedkort", som vanligvis ikke egner seg til klokking osv.. Lenke til kommentar
Refi Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 Er vel bedre å spare pengene på et dyrt hovedkort, og heller gå for en Quad-core... Skal man få det opp i tellinga å ha to CPUer, så burde man vel heller ha 2xQuad-cores. Så slipper man "spesial hovedkort", som vanligvis ikke egner seg til klokking osv.. Ja ja sant det,men prisen på to quad-core extreme er ikke så billig da men. sist jeg sjekket så kostet en quad-core extreme litt under 7000kr. men det går kanskje ann å gå for vanlig quad også. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) Kan man i det hele tatt bruke vanlige Core-prosessorer i tospann? Jeg trodde at det var funksjonalitet som var forbeholdt Xeon. Endret 11. mars 2008 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) Er vel bedre å spare pengene på et dyrt hovedkort, og heller gå for en Quad-core... Skal man få det opp i tellinga å ha to CPUer, så burde man vel heller ha 2xQuad-cores. Så slipper man "spesial hovedkort", som vanligvis ikke egner seg til klokking osv.. Ja ja sant det,men prisen på to quad-core extreme er ikke så billig da men. sist jeg sjekket så kostet en quad-core extreme litt under 7000kr. men det går kanskje ann å gå for vanlig quad også. Tja, en Q9550 vil nok gi like mye glede ja. Nå ville jeg vel egentlig tro at Quad-core designet fremfor to prosessorer, og det faktum at du kan få raskere minne til hovedkort med en prosessorsokkel utgjevner den helt minimale ytelseforskjellene mellom de to. (177MHz) Kan man i det hele tatt bruke vanlige Core-prosessorer i tospann? Jeg trodde at det var funksjonalitet som var forbeholdt Xeon. Ja, sant nok. Det er nok en enda bedre grunn ja. Kan ikke huske å ha sett to Core 2 prosessorer i tospann nei, og jeg tror det ikke er ubegrunnet. Endret 11. mars 2008 av andrull Lenke til kommentar
Refi Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 så mener dere at jeg bør gå får en prosessor? hvis jeg skal gå får en bare så tror jeg at det blir en Quad-extreme. med et abit ip35 hk. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Kan man i det hele tatt bruke vanlige Core-prosessorer i tospann? Jeg trodde at det var funksjonalitet som var forbeholdt Xeon. Enda bedre sagt så tror jeg ikke det finnes noen chipset til Socket 775 som støtter muligheten for å kjøre tospann. I allefall så må du inn i Server markedet med en helt annen sokkel og en helt annen prisklasse noe som jeg tviler på at det ville friste. Man ser jo prisen på Skulltrail for eksempel, de sprenger banken på null komma svisj. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå