DagArne Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Har Vista og sliter med å få explorer til å¨finne routeren. Har koblet opp det trådløse nettet. Får kontakt med routeren når jeg kobler kabel direkte mellom de, men ikke når jeg prøver åfinne router trådløst. Prøver å søke opp nettet og da finner den nettnavnet jeg har laget, men jeg får ikke kontakt med router i explorer feltet. taster rett adresse 192.168.0.1 Er det noe innstillinger i vista jeg har glemt. tcp ip er lagt inn automatisk. Har samme nettverksnavn Har sjekket ip-adressen og den er: 192.168.0.1 Ip-adressen til pc skal denn legges inn i routeren? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Ip-adressen til pc behøver du bare tenke på om du skal forwarde porter til server eller spill. Sjekk at nettleser er lagt til i unntaksregler for softwarebrannmuren din. Sjekk om du kan pinge routeren. Fungerer ikke ping kan det være kryptering eller feil driver til trådløs-nettverkskort. Lenke til kommentar
Cocytor Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) Har Vista og sliter med å få explorer til å¨finne routeren. Har koblet opp det trådløse nettet. Får kontakt med routeren når jeg kobler kabel direkte mellom de, men ikke når jeg prøver åfinne router trådløst. Prøver å søke opp nettet og da finner den nettnavnet jeg har laget, men jeg får ikke kontakt med router i explorer feltet. taster rett adresse 192.168.0.1 Er det noe innstillinger i vista jeg har glemt. tcp ip er lagt inn automatisk. Har samme nettverksnavn Har sjekket ip-adressen og den er: 192.168.0.1 Ip-adressen til pc skal denn legges inn i routeren? Hallo. Se tråden her: kan ikke kople til nettverk Du må selvfølgelig ha koplet til routeren med kabel når du gjør dette. Endret 12. mars 2008 av Cocytor Lenke til kommentar
DagArne Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 Takk for svar. måtte oppdatere driveren. Trodde jeg hadde gjort det men må ha valgt feil driver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå