Gå til innhold

Hjelp til DVD brenning

Anbefalte innlegg

Hei!

Har ved flere anledninger hatt problemer med å spille av DVD’ene jeg har brent. Når jeg brenner selve dvd’en går alt bra, men når jeg prøver å spille den av på en vanlig DVD-spiller, virker det ikke. Skjermen blir bare svart akkurat som det ikke står noe disk inni. Noen ganger fungerer det greit på dataen.

Vet ikke om det er feil program jeg bruker, eller om det er noe galt med DVD-spilleren. Har sett litt rundt, men har ikke funnet noen emner om akkurat dette. Tror det kanskje har noe med DVD-spilleren, men er ikke sikker.

Takker på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har brukt det vanlige Windows Media Player nå, men skal prøve AnyDVD eller Nero. Noen som tipsa meg om å bruke WinAVI til å convertere filene fra AVI til noe andre greier jeg ikke husker. Håper dette skal hjelpe meg med å brenne slik at jeg kan spille de av på DVD-spilleren.

Noen som har erfaringer med WinAVI eller hvordan man bruker dette programmet er det bare å poste. :)

Lenke til kommentar

Det var det jeg prøvde de første gangene, men etter hvert gikk jeg over til noe jeg trodde skulle funke bedre.

Fortsatt ingen ting som virker. Skjønner ikke hva det er. Om det er noe galt med programmene jeg bruker, DVD-spilleren eller DVD-platene. Bruker DVD+R, noe jeg trodde skulle virke.

Har du noen tips om hvordan jeg gjør det? Å brenne en DVD skal jo være en enkel sak.

Trenger hjelp, er desperat!!

Lenke til kommentar

Å "brenne en DVD" kan bety minst 10 forskjellige ting. HVA SLAGS DVD er det du prøver å brenne? Prøver du å kopiere en DVD-film eller lager du din egen DVD? FORKLAR hvordan du går frem, så kan vi hjelpe deg med å se hva du evt gjør feil.

Lenke til kommentar
Prøver å brenne en film slik at den skal kunne vises på en DVD-spiller(avi-film). En helt vanlig spillefilm som er ca 120 min lang. Ikke kopiere, bare brenne den over på en DVD-plate.

Støtter den stasjonære dvd spilleren din divx? Hvis ikke så må du konvertere filene til et litt mer passe format.

Lenke til kommentar

Støtter den stasjonære dvd spilleren din divx? Hvis ikke så må du konvertere filene til et litt mer passe format.

Nei, den støtter ikke divx. Har prøvd å konvertere med flere programmer og bare å legge over på DVD-plate. Ingen ting fungerer.

Lenke til kommentar
Sålenge den ikke støtter divx så er det liten vits i å brenne ut en .avi fil på en plate. Hvilke programmer har du brukt for å konvertere?

Har prøvd Nero, AnyDVD, dvdSanta. Har også prøvd å konvertere til andre filtyper, men det funker ikke det heller. Må jeg skaffe meg en DVD-spiller med divx?

Lenke til kommentar
Sålenge den ikke støtter divx så er det liten vits i å brenne ut en .avi fil på en plate. Hvilke programmer har du brukt for å konvertere?

Har prøvd Nero, AnyDVD, dvdSanta. Har også prøvd å konvertere til andre filtyper, men det funker ikke det heller. Må jeg skaffe meg en DVD-spiller med divx?

Enten det, eller få konvertert video til MPEG2/DVD-format på riktig vis.

Endret av Caze
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...