Tomhah Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) Hei dere, jeg har tenkt til å lage min første side! (uten om pixzo haha xD). Jeg har bruker webspell, for det skal være en klanside.. Jeg har upploaded alle filene og mappene (webspell) og lastet opp til siden med SmartFTP. Jeg har også settet alle filene til CHMOD (tror det heter det) 766 og alle mappene til CHMOD 777. MEN, jeg får fremdeles opp 3 feilmeldinger, og siden fungerer ikke! Dette skjer ved slutten av innstalasjonen. Her kommer det opp noe under innstalasjonen. det ligger i spoilern nedenfor... MEN jeg har jo gjort det som står der! Jeg har dobbelt sjekket MANGE ganger! Så lurer på hvorfor det fremdeles dukker opp? Er det bare noe sikkerhets greier? There are some errors. Please ensure, that following folders are completely writeable (CHMOD 777): _mysql.php _stylesheet.css admin/bannerrotation.php admin/countries.php admin/gallery.php admin/games.php admin/partners.php admin/ranks.php admin/rubrics.php admin/smileys.php admin/squads.php admin/static.php admin/styles.php admin/update.php demos.php demos/ downloads/ html/ images/articles-pics images/avatars images/banner images/bannerrotation images/clanwar-screens images/flags images/gallery/large images/gallery/thumb images/games images/icons/ranks images/links images/linkus images/news-pics images/news-rubrics images/partners images/smileys images/sponsors images/squadicons images/userpics install/step06.php myprofile.php partners.php sponsors.php tmp/ upload.php usergallery.php Automatic CHMOD failed! Please set CHMOD 777 to folders and CHMOD 766 to files shown above. Dette kommer på slutten av innstalasjonen: og siden min ser da sånn ut: http://teamextreme.zxq.net/index.php Nettopp, det er ikke så mye å se! -Tommy Endret 11. mars 2008 av Tomhah Lenke til kommentar
Tomhah Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 48 views, ingen som kan? Lenke til kommentar
Mathias-S Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Det virker som du har problemer med databasen. Siden du ikke har nevnt dette kan det jo være lurt å spørre: Har du satt opp en database for Webspell? Lenke til kommentar
affe90 Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Som Mathias-S sier, eller litt enklere formulert: Støtter webhosten din MySQL, har du eventuelt satt det opp/installert? Hvem webhost har du? Lenke til kommentar
Tomhah Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 webhosten: http://www.zymic.com Har MySQL der, men bruker en som er der fra før, det vil si JEG har ikke laget en MySQL, men har brukt en som heter information_schema Kan hende jeg er veldig dum, men dette er første gang, og jeg har 0 kunnskap til MySQL! -Tommy Lenke til kommentar
Mathias-S Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) Det du må gjøre er å gå inn på administrasjonpanelet/kontrollpanelet som Zymic tilbyr, så finner du "MySQL management" eller noe lignende. Der er det muligheter for å legge til en MySQL-database. Deretter må du legge til en MySQL-bruker. Når du har gjort det, skal det være et alternativ for å koble brukeren du opprettet til databasen. Hvis du har klart å gjøre alt det, så kan du installere CMS-systemet. Det ser ut til at du prøver Joomla nå. Da må du installere Joomla, og under databaseinformasjonen skriver du "localhost" som Host Name, og de tre neste feltene er MySQL-brukeren, passordet og databasen du opprettet. Endret 12. mars 2008 av Mathias-S Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Husk at Zymic bare har 5 databaser (du sier du har litt ting på serveren fra før). Lenke til kommentar
Tomhah Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2008 Hmm, skjønner ikke såå stort, men skal prøve å sette meg ned med joomla nå, bare for å prøve har 2 nettsider, uten noe på, altså 2 domener, så kan bruke begge 2 En hos frac.dk og den andre som jeg har lagt ut her -Tommy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå