13375k1133z Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) faget dette gjelder er IT. det har seg slik at vi fikk utdelt en gruppeoppave å lage en nettside til markedsføring av div produkter. Deretter skulle vi levere inn alle de nødvendige filene på minnepenn som vi trengte for å åpne websiden, deretter skulle vi få en vurdering av form som karakter. En uke etter vi hadde levert inn alt dette, fikk vi en karakter i form av skriftlig karakteren ble en 4er, altså i alle fall minst en karakter under forventning. Begrunnelsen til atvi fikk denne karakteren, var at vi manglet forskjellige ting som vi SKULLE ha med på nettstedet, som egenlagde ikoner, lyd, flash, meta tags. Ikonene var faktisk det eneste vi ikke fikk levert, men meta tag, flash, lyd var det på siden når vi leverte den. Under vurderingskjemaet stod det at vi manglet dette, speielt manglet vi meta tag, noe som faktisk var det første vi fikset på siden. Har vi noen rettigheter ? Lærern kan jo bare si at vi har fikset dette i ettertid, noe som forøvrig ikke er tilfelle... Vi hadde også langt bedre grafisk nettside en noen av de andre gruppene, burde dette ha telt litt ekstra? Endret 11. mars 2008 av 13375k1133z Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 At dere blir trukket for ting som faktisk manglet i oppgaven kan dere ikke klage på. At dere hadde en jevnt over bedre hjemmeside kan selvfølgelig trekke opp, men man kan ikke gi "dispensasjon" for å ikke ha gjort deler av oppgaven fordi andre deler var veldig bra. Siden du i tillegg skriver SKULLE, vil jeg tro dette også var veldig viktig å få med. Om læreren ikke oppdaget at dere hadde meta tag, flash og lyd derimot, går det an å klage på. Lenke til kommentar
13375k1133z Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 Det var en del vi manglet som du selv vet, men det var også ting hun ikke hadde lagd merke til, som hun absolutt skulle. Jeg sendte en kalge til hun og svaret jeg fikk igjen var : Jeg vurderte det jeg fikk på minnepinnen, samtidig som jeg vurderte de andre gruppene. Så mulig det er noe feil med det dere leverte da. Forøvrig funket heller ikke ÆØ ellerå i følge hun, noe som ikke er tilfelle. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) Du kan jo be læreren din om å få noen andre lærere til å se på oppgaven du/dere har gjort. Bare si noe sånt som at du ikke er tilfreds med den karakteren du har fått, du mener at han/hun har gjort noe galt og hadde satt pris på om han/hun kunne få en annen lærer til og se på det også. edit: husk at det til syvende og sist er faglæreren din som bestemmer karakteren. Selv om den andre læren sier at det er en klar 6 er, betyr ikke det at faglæren din er enig. mvh Longbeer Endret 11. mars 2008 av Slettet+9817324 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå