Gjest Jente 24 Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Jeg har vært sammen med kjæresten min i 1,5 år. Den siste tida har jeg lagt merke til at han ser på andre damer. Øynene hans glir automatisk mot puppene hvis hun har dyp utrigning og mot rumpa når hun går forbi. En gang snudde han seg til og med etter en jente med kort skjørt, mens han gikk sammen med meg. Jeg syntes det var veldig sårende og respektløst ovenfor meg. Jeg har ingenting i mot at han ser når jeg ikke er med, og han har både blader og filmer hjemme hos oss. Er det noen som har opplevd det samme? Hva tenker han på, hvorfor skjer dette gang på gang? Vil gjerne ha innspill fra gutter som har kjærester også. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Drit i det. Sjalusi er bortkasta energi. Og dessuten... Hva gjør det om han kikker i hyllene så lenge han spiser hjemme? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Fordi vi er mannfolk og vi ser da på andre jenter akkurat slik som dere ser på mannfolk. Er selvsagt ikke snilt gjort av typen men det er slik man er... Har du konfrontert han om det? Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Jeg synes det er noe som blir veldig overdramatisk å klage på. Det er helt naturlig at en gutt, selv om han er i et forhold, finner andre jenter tiltrekkende. Noe annet er løgn eller svært uvanlig. Og det å se på pene jenter skjer nok ganske ubevist. Men hvis det plager deg veldig og han faktisk sitter å stirrer og sånt mens du er der så kan du jo kanskje prate med han om det. Men det er helt uskyldig og ikke noe du egentlig trenger bekymre deg for på noen måte hvis ting er bra ellers Lenke til kommentar
Gjest Jente 24 Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Jeg har snakka med ham om det, og han sier det samme som dere, at gutter ser på andre jenter. Jeg synes bare det er dårlig gjort når han har dama si rett ved siden av. Så det trenger ikke å ha noe å gjøre med hvordan JEG ser ut? Selv om jeg hadde vært DEN sexbomba, så hadde han fortsatt sett på andre? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Ja, gjør den samme "tabben" selv hele tiden. Tviler på om jeg noensinne vil slutte med det uansett hvor fin dama mi er. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 nei, det har da ikke noe med hvordan du ser ut...mannfolk ser på andre kvinnfolk, det er bare slik. Han bør kanskje ikke snu seg sånn åpentlyst og slikt når han går med deg...men så lenge han holder fingrene av fatet, er det noe problem? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Selv om jeg hadde vært DEN sexbomba, så hadde han fortsatt sett på andre?Der fant du kjernen. Vi mener ikke noe mer ved å se på andre jenter enn når vi snur oss etter en fet motorsykkel. Selv om vi har den RÅESTE harley'en ever hjemme så kommer vi selvsagt til å se på naboens nye sykkel. Det har ikke noe med DEG å gjøre. Du er fortsatt god nok. Ellers så hadde han jo dumpet deg uansett. Så inntil det skjer, eller du oppdager at han er utro, så trenger du ikke bekymre deg over noe. Som sagt; Vi ser fortsatt på menyen selv om vi planlegger å spise hjemme. Og sjalusi er bare bortkasta. Det fører sjelden eller aldri noe godt med seg. Lenke til kommentar
Gjest Jente 24 Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Jeg tror faktisk en del jenter har et problem med det, fordi vi vil at han bare skal se oss og ingen andre.. det får oss til å føle oss spesielle, sexy og bra. Men dette er en generell oppfatning jeg har av oss jenter, jeg vet jo ikke hvordan andre tenker.. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Jeg tror faktisk en del jenter har et problem med det, fordi vi vil at han bare skal se oss og ingen andre.. det får oss til å føle oss spesielle, sexy og bra. Men dette er en generell oppfatning jeg har av oss jenter, jeg vet jo ikke hvordan andre tenker..Og du har antagelig helt rett. Jenter skjønner sjelden det at hvis han snur på hodet så betyr det ikke at han ikke er fornøyd med det han har. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Han kommer alltid til å se etter andre jenter. Det er sånn vi er. Jenta er glemt etter et par sekunder. Går mest på instinkt. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Går mest på instinkt. I 2/3 av tilfellene så tenker vi ikke over det en gang. Det bare skjer. Lenke til kommentar
Gjest Jente 24 Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Hvis gutter hadde vært lettkledde ute på byen, så skulle kjæresten min fått tilbake med samme mynt. Men det kommer aldri til å skje, unntatt hvis vi havner på en gay bar..hmmmm... For å være helt ærlig så får jeg ikke så mye igjen for å se på andre gutter. Det er nok en stor forskjell der. Jenter er deilige å se på, mens gutter kommer langt med sjarm og humor! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Hvis gutter hadde vært lettkledde ute på byen, så skulle kjæresten min fått tilbake med samme mynt. Men det kommer aldri til å skje, unntatt hvis vi havner på en gay bar..hmmmm... For å være helt ærlig så får jeg ikke så mye igjen for å se på andre gutter. Det er nok en stor forskjell der. Jenter er deilige å se på, mens gutter kommer langt med sjarm og humor!Du... Du finner a nok å glo på om du leiter. Hva med å få med deg typa di på treningsenter. Og så sitter du skikkelig åpenlyst å SIKLER på de bolegutta du vet han hemmelig beundrer. Slikt kan faktisk gjøre underverker i et forhold. OM du vet å spille kortene riktig vel å merke. Lenke til kommentar
Gjest Typen din! Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Hvorfor menn ser på andre damer og tenker "fin rumpe"? Tror du man kan styre tankene sine? Dette er helt naturlig. Våkn opp og innse at menn og kvinner er totalt forskjellige. ALLE menn ser på andre damer, det har med instinktet deres å gjøre. Det har ingenting å gjøre med at han ikke elsker dama si. Det er et instinkt, og menn er mye mer visuelle enn kvinner. De tenner på det de ser, men det betyr ikke at de forelsker seg i alle damer som går forbi. Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Det skal også sies at det er mange damer som ser etter både mannfolk og andre pene damer når de går på gaten. At øyet beveger seg når man ser noe man synes er pent er helt naturlig. Samme om det er en dame eller en fet bil eller whatever Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 At kjæresten min titter på andre gjør meg ikke noe, ser på det mer som en naturlig ting. Jeg ser på både gutter og jenter selv. Det er bare godt å kunne hvile øynene på noe pent, enten det er en bil eller ett menneske. Lenke til kommentar
Blåen Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Tror ikke at trådstarter skal føle seg utilpass med dette da din type er æerlig med deg og forklarer deg hvorfor han gjør dette. Så problemet her er faktisk at du ikke respekterer hans åpnehet ovenfor deg hva gjelder dette temaet. Selv prøver jeg å holde øynene min unna andre kvinner så lenge jeg går sammen med min samboer, men menn er menn og den naturlige sak for oss er å jakte etter noen vi kan forplante oss med..... Prøv å tolerer dette og tenk som andre her inne har skrevet før, nemlig at du skal være happy så lenge han bare titter ute og spiser hjemme. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) Om du skulle vise misnøye med at han titter på andre damer gang på gang, så tror jeg at til slutt så vil han få nok, enhver mann ville ha fått nok av for mye "masing". Så jeg ville anbefalt å la han gjøre det. Det er helt naturlig, fantasiene hans hva det enn måtte være mens han ser på dem, er noe som du ikke får gjort noe med hvertfall. Endret 12. mars 2008 av SynSwitch Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Jeg er kvinne, og jeg ser alltid på rompene til folk. Går det noen fremfor meg, så er blikket automatisk på rumpa til vedkommende fremfor. Både kvinner og menn.... Men, ser jeg en fin rumpe så tenker jeg " Hm...sexy rumpe". I utgangspunktet kikker nok alle jenter også, men forskjellen er at jeg tror vi legger ulik betydning i begrepet " kikke". For kvinner, så vil begrepet "kikking" kanskje være noe man gjør når man er singel. Da er man på en viss jakt, eller man ser på en spesiell måte. ( vet ikke hvordan jeg skal forklare dette, men må bare snakke av erfaring selv). Som singel så ser man på en annen måte, man er kanskje litt mer interessert i blikket. Og det er kanskje dette kvinner anser som " å kikke på gutta", at da er man på jakt liksom, selv om man ikke nødvendigvis ønsker seg en kjæreste, så ser man på en litt annerledes måte. Når det derrimot gjelder "kikking" selv om man er i forhold, som jente, så tror jeg vi vurderer det vi ser på en litt annerledes måte. Feks... Når man går i byen, så legger man jo merke til folk. Feks, går noen med en bokse som er for trang og for kort, så legger man jo merke til det, og kanskje en tenker.. " Djeeses". Ser man en gutt, så tenker man enten ingenting, fordi gutten såg verken pen eller stygg ut, ser man en skikkelig stygg mann, så tenker man " djeeses, kan han der ha seg dame noen gang mon tro"?...Eller..: " oi, han var kjekk". Alt dette er jo bare noe som skjer inni oss. Men det som jeg tror skaper det største problemet, dersom jenter misliker at gutten kikker, er fordi vi har to ulike forståelser av begrepet " kikking". " For oss jenter er kikking noe man gjør når man gjerne er interessert i det andre kjønn, man er litt hypp, selv om man ikke nødvendigvis søker kjæreste, men måten å kikke på er av en bestemt art når man er singel. Når man er i forhold, så ser man gjerne på en annen måte, men man får jo likevel med seg det som skjer. Men jenter vil kanskje ikke automatisk kalle det de selv driver med for " kikking", vi kaller det ikke for noe.....eller? Så, det er egentlig der kluet er. At når gutter sier de kikker, så tror noen jenter at guttene automatisk ser på samme måte som en som er singel gjør. De har en interesse i blikket... Samtidig så tror jeg at det er uvanlig fortsatt, tro det eller ei, at man sier at jenter " kikker". Jenter skal liksom ikke " kikke på det motsatte kjønn", vi skal liksom ikke gløtte på noen andre. Dette tror jeg ubevisst, kan bidra til at vi derfor tror at vi aldri ser på det annet kjønn... Er det noen som skjønner tankegangen min?? Men en ting kan jeg vel si...og det er at når man går sammen med kjæresten sin, så bør kan ikke drive å Stirre på det motsatte kjønn med store øyner. Å snu seg, er FY FY. Dette er av respekt for sin kjæreste, særlig overfor omverden, fordi jeg tror at folk hadde tenkt sitt om jeg gikk med min type men samtidig glante etter andre lekkerbisker slik at det ble synlig.... Man bør vel heller ikke kommentere det motsatte kjønn høylytt, men dette kommer jo ann på hvordan paret er.... ( trygge, sjalue, ect).- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå