Gå til innhold

Salg av mobil til utlandet.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal selge en av mine mobiler, og har fått en henvendelse fra en kar i England som vil kjøpe den. Er litt usikker på hvordan jeg skal forholde meg til dette, da man jo ofte hører om svindel når man skal selge ting til utlandet. Noen som har erfaring med dette, og kan gi meg noen tips?

På forhånd takk for eventuelle svar.

MatsF

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg la ut min trofaste PS2 til salg, og fikk raskt svar fra en dame fra USA. Vi ble enige om pris, og at jeg skulle få pengene før pakken skulle sendes. Jeg var fornøyd, og ventet på pengene. Da ingen penger kom kontaktet jeg kjøper som informerte meg om at det hadde vært problemer i banken, og at pengene omsider var på vei. Etter et par dager får jeg en mail fra hennes bank med hennes kontoopplysninger, mine kontoopplysninger, hvor mye penger det var snakk om, og informasjon om at jeg måtte sende banken en kopi av kvitteringen før de skulle overføre pengene. Siden dette kom fra en bank tok jeg dem på ordet, postet pakken og sendte dem en kopi av kvitteringen. Jeg ventet og ventet og ventet. Ingen penger. Jeg tok kontakt med kjøper, som igjen og igjen forsikret meg om at pengene var på vei. Jeg tok også kontakt med banken, men de svarte aldri på mine henvendelser. Til slutt ga jeg opp, sa til kjøper at jeg ikke skulle anmelde saken hvis hun ikke kontaktet meg igjen og la ballen død.

Mange folk der ute som har skikkelig opplegg for å lure deg. I mitt tilfelle en fiktiv bank osv. Ikke la deg lure. Jeg skal ihvertfall aldri selge noe til utlandet igjen!

Endret av Leeroymonster
Lenke til kommentar

Hvis kjøper går med på forhåndsbetaling, ville jeg ikke vært særlig betenkt. Så lenge pengene er på konto før pakken blir sendt er det vel strengt tatt ikke et problem (ref. Leeroymonsters innlegg). Sørg for å avklare hvem som betaler frakt osv. i forkant av handelen. Alt annet blir bare kjipt når pakken skal langt ;)

-Pål

(EDIT: skriveleif)

Endret av cnil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...