Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Barnets hobby eller foreldrenes ambisjoner?

Gjest Slettet+9817324

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817324

hei. Jeg skal skrive et essay i morra med titelen "Barnets hobby eller gforeldrenes ambisjoner ". Jeg skal reflektere litt rundt dette emne. Er det noen som har noen tanker eller noen linker som de kan legge slik at jeg har noe å gå utifra?

mvh

Longbeer

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Vil minne trådstarter om hva nettiketten sier om overdreven bruk av store bokstaver, som også gjelder for emnetitler. Klikk på lenken for for mer innformasjon om regelen. Vennligst endre emnetittel, så unngår du at moderator stenger tråden.

Ta gjerne kontakt med moderator på pm om det er noe du lurer på i denne sammenhengen.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Innlegget flyttes fra Familie og barn og til Leksehjelp-kategorien.

Endret av b-real
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Tenk idrettsforeldre som går amok for at ungene skal bli best mulig i et eller annet. Eller barn som driver med musikk eller dans, for den saks skyld.

Skillet mellom barn og foreldres interesser er jo aldri helt enkelt å trekke heller, fordi barn blir så påvirket av foreldrene sine. Du kan jo trekke inn fenomenet med tennispappaer, blant annet er faren til Williams-søstrene en "legende" mtp ivrig pushing av sine egne barn. Eller barnestjerner innenfor musikk, unger som er med på skjønnhets- eller talentkonkurranser +++++

Lenke til kommentar

En annen ting som kan legges til er at man i England ved fødsel kan tippe om sitt barn ender opp i Premier League. Om dette skulle skje vinner faren en viss stor pengesum.

Å kunne se begge sider er vel også viktig. Det å la unger trene bevisst fra ung alder trenger ikke nødvendigvis være så galt,Kjetil Andre Aamodt er et godt eksempel på det motsatte. I stedet for å leke med de andre unge og spille fotball trente han ski dag inn og dag ut.

Men som sagt er det jo ikke kun innen sporten det skjer. Bare at det finnes skjønnhetskonkurranser for babyer sier egentlig alt om saken. Mange gikk gjennom livet uten å bli noe stort og føler når de får barn at det endelig er deres tur til å skinne. Resultatet blir da ofte mye press på barnet og i stor grad hemme utviklingen og potensialet som var der i utgangspunktet.

Bare noen små hjelpende ord ;) Ligger sikkert en del klipp på nettet av gale,skrikende foreldre du kan sjekke ut.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Foreldrenes ambisjoner kan også reflektere ungenes utdannelse/krav om skoleprestasjoner også, det gjelder ikke bare idrett. Jeg ser at det er først og fremst fritidsaktiviteter du konsenterer deg om, men det er greit å ha i bakhodet at fenomenet eksisterer også her.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Takk igjen begge to:) Dette kan bli et riktig så bra essay. Får håpe mine prestasjoner lever opp til forventninger. hehe.

mvh

Longbeer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...