Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kan dere ta med et bilde av når dere holder den i hånda slik at vi får et inntrykk av hvordan den betjenes?
Et bilde eller video hadde vært kjekt ja, spessielt siden det er et produkt ganske uten om det vanlige..

Här kommer en bild

Kan dere ta med et bilde av når dere holder den i hånda slik at vi får et inntrykk av hvordan den betjenes?
Et bilde eller video hadde vært kjekt ja, spessielt siden det er et produkt ganske uten om det vanlige..

Enig. Forsto ikke helt hvordan man skulle holde i denne.

Ellers virket den litt stor/klumpete.

Bild

post-150450-1205329672_thumb.jpg

post-150450-1205329778.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kan vel nevnes at jeg har en liten videosnutt av den fra CeBIT tråden min

Tid: 04:40

Jeg prøvde den litt. Jeg har store hender så den ble litt i minste laget for meg, men det var veldig gør uansett.

Spørsmål!: kva var det han vant? fekk ikkje det med meg, men ganske eid at han vant på eit så stort arrangement som ceBIT :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg er litt skeptisk.

Jeg liker best å bruke en vanlig mus fordi håndleddet og fingrene kan flytte musen både sidelengs og fremover og bakover. Overarmen og skulderen brukes ganske lite. Jeg har brukt mus i 22 år nå, og har ikke hatt noe trøbbel med håndleddene enda.

Når hånden vris til pistolgrep kan ikke lenger håndledded og fingrene flytte musen fremover og bakover. Nå må skulderen gjøre disse bevegelsene.

For ca 10 år siden prøvde jeg en Anir mus med pistollignende grep, og i løpet av en halvtime hadde jeg både vonde skuldre og hodepine. Dette fordi jeg måtte gjøre finmotoriske bevegelser med skulderen og hele armen. Fingrene og håndledded er for finmotorikk, skulderen og overarmen er for grovmotorikk. Hvordan ergonomi-ekspertene i Anir fant ut at en løsning på RSI-problemer var å gjøre finmotoriske bevegelser med grovmotorisk muskulatur vet ikke jeg.

Pistolgrepet er fint for sveiping sidelengs når sensoren er langt fram, og det er kanskje slik med mange førstepersonsspill at man ikke flytter musen så mye forover og bakover. Kanskje sveiping er mer relevant.

Endret av guge
Lenke til kommentar

Hvordan holder man egentlig dette vidunderet? De kunne jo godt tatt med et bilde i testen der man ser en hånd som holder denne musen for å få en ide om hvordan den virket.

Edit: Ah.. så noen postet bilde av det nå. Men det burde da for p...er vært med i artikkelen. Og dere i hw.no burde jo også ha lagt med en test av når musen begynner å skippe (ala ESReality).

Endret av Misantropen
Lenke til kommentar
Hvordan holder man egentlig dette vidunderet?

Hvor mange ganger skal folk spørre om det? :p

Har faktisk tenkt på at en mus a la dette hadde vært smart, men aldri sjekka om det fantes. Virker egentlig behagelig, ihvertfall til spill. :) Selges den ett sted man kan prøve?

Lenke til kommentar
Hvordan holder man egentlig dette vidunderet? De kunne jo godt tatt med et bilde i testen der man ser en hånd som holder denne musen for å få en ide om hvordan den virket.

Edit: Ah.. så noen postet bilde av det nå. Men det burde da for p...er vært med i artikkelen. Og dere i hw.no burde jo også ha lagt med en test av når musen begynner å skippe (ala ESReality).

Du har en bild längre upp på sidan

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...