Gå til innhold

hvordan greier de dette???

Anbefalte innlegg

Det enkleste er vel rett og slett å bare ha en PC som går nonstop inn på ulike sider x antall ganger i timen, klipper ut 'siste sak' sin tittel og ingress + eventuell link fra html'en på den siden og setter inn i et av de lokale dokumentene. Dette kan enkelt gjøres ved hjelp av en makro.

Lagde noe tilsvarende for moro skyld for et års tid siden - hadde en maskin som var innom de 15-20 største nyhetssidene på nettet to ganger i timen, tok et screenshot og resizet det automatisk i photoshop og lagde samtidig en thumbnail for hvert screenshot for deretter å uploade det til en webserver sammeb med en oversikt over thumbnailsene sortert enten på tid eller tid/website.

Artig å se hvordan dekningen av ulike saker utviklet seg på f.eks. CNN sin forside i løpet av bare noen få timer når man bladde seg gjennom screenshotene som var tatt med en halvtimes mellomrom.

Til denne jobben brukte jeg et superenkelt makroprogram som heter KeyText som rett og slett gjorde samme jobb som om jeg selv hadde vært lyyyyynrask på tastaturet og gått inn/ut av siter og tatt screenshots døgnet rundt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe - snakker om spamming ja - går ut ifra at vedkommende kanskje ikke likte at jeg forklarte hvor enkelt opplegget hans er - hvem som helst kan jo lage en slik side uten spesielt stor innsats.

Problemene kommer jo når sidene man klipper fra blir forbannet. Tilsvarende klipp og lim-sider har jo blitt stengt av Nettavisen og VG før... :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...