Zapticon Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Sjølv synest eg Steve Vai er elendig. Mannen har en fantastisk teknikk, men eg synest han spiller helt uten følelse og innlevelse. For meg er han helt uinterresant å høre på. Heilt utan følelse og innlevelse? Har du sett liveopptredenane hans? Han slikkar jo på gitaren sin, og det ser ut som han får orgasme opptil fleire gongar! Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Heilt utan følelse og innlevelse? Har du sett liveopptredenane hans? Han slikkar jo på gitaren sin, og det ser ut som han får orgasme opptil fleire gongar! Smaken er som baken. Lenke til kommentar
Zapticon Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Heilt utan følelse og innlevelse? Har du sett liveopptredenane hans? Han slikkar jo på gitaren sin, og det ser ut som han får orgasme opptil fleire gongar! Smaken er som baken. Så absolutt Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 "Følelser" og "innlevelse", ja. Den har vi ikke hørt før. Hvorvidt en gitarist har innlevelse og sterke følelser i det han spiller, har da ikke så mye å si for de som hører på. Lenke til kommentar
Zapticon Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 "Følelser" og "innlevelse", ja. Den har vi ikke hørt før. Hvorvidt en gitarist har innlevelse og sterke følelser i det han spiller, har da ikke så mye å si for de som hører på. På ein konsert har det veldig mykje å seia! Vil tørra å påstå at det er meir interessant å sjå på ein gitarist som lever seg inn i songen og beveger seg rundt på scenen ++ enn ein gitarist som står heilt i ro utan noko som helst gleda i ansiktet Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 En gitarist som ikke lever seg inn, klarer heller ikke å spille slik at folk engasjerer seg. Men det å engasjere seg selv, og engasjere publikum, er to forskjellige ting. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Det kalles en showman. Som vi alle vet så er det revnende likegyldig for musikken om artisten shower. Lenke til kommentar
Zapticon Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Det kalles en showman. Som vi alle vet så er det revnende likegyldig for musikken om artisten shower. Musikken vil nok stort sett forbli den same om artisten showar eller ikkje ja, men showing og innlevelse og følelsar er to forskjellige ting. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Da får du definere "innlevelse" og "følelser" for meg, da. Lenke til kommentar
Zapticon Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Da får du definere "innlevelse" og "følelser" for meg, da. Heilt hypotetisk: Sei at ein person som spelar gitar hadde klart å spelt "Lotus Feet" av Steve Vai heilt perfekt, han hadde likevel ikkje klart å matcha måten Vai spelar songen på. Steve lever seg inn i songen og speler med følelsar på ein måte få kan. Endret 31. juli 2008 av Zapticon Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Da får du definere "innlevelse" og "følelser" for meg, da. Heilt hypotetisk: Sei at ein person som spelar gitar hadde klart å spelt "Lotus Feet" av Steve Vai heilt perfekt, han hadde likevel ikkje klart å matcha måten Vai spelar songen på. Steve lever seg inn i songen og speler med følelsar på ein måte få kan. Det er en del av et fenomen kalt improvisasjon. Om noe så har Vai evnen til å lese hvordan han skal takle en musikalsk situasjon i den sangen, og derfor så uttrykker han seg på den måten han synes passer best. Hvis noen øver og øver for å vellykket spille den sangen med akkurat samme frasering ("artikulasjon") som Vai, så høres det jo like bra ut. Lenke til kommentar
Zapticon Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Det er en del av et fenomen kalt improvisasjon. Om noe så har Vai evnen til å lese hvordan han skal takle en musikalsk situasjon i den sangen, og derfor så uttrykker han seg på den måten han synes passer best. Hvis noen øver og øver for å vellykket spille den sangen med akkurat samme frasering ("artikulasjon") som Vai, så høres det jo like bra ut. Ja ja, klart det er mykje improvisasjon. Var kanskje eit dårleg døme, men uansett så meiner eg at det med innlevelse og følelsar er viktig for ein god musikkoppleving. Du har sikkert høyrt mange coverlåtar av dine favorittsongar, og dei er vel langt frå like bra som originalen stort sett? Endret 31. juli 2008 av Zapticon Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Stort sett er alle coverlåter elendige i forhold til originalen fordi musikk er stort sett elendig. Lenke til kommentar
Zapticon Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Stort sett er alle coverlåter elendige i forhold til originalen fordi musikk er stort sett elendig. Musikk er stort sett elendig? Jo jo, musikk generelt liksom? Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Ja, for hvert gode band er det minst ti dårlige, spør du meg. Men dette sporer av i hvert fall. Lenke til kommentar
Zapticon Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Jau, det finst mykje dårleg musikk i verda, men når du har valgt deg ut ein sjanger du likar, vert oddsen for å finne god musikk større. On topic: Steve Vai: "The best guitar player in the world, is the person that somebody thinks is the best in their own opinion. Guitar playing is like art, there's no best" Må seia meg einig i det sitatet. Lenke til kommentar
Benor Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Dette er jo en håpløs diskusjon etter min mening. Menmen.. Kan vel liste opp mine favoritter: John Mayer David Gilmour Jimi Hendrix John Scofield Stevie Ray Vaughan Øystein Greni Lenke til kommentar
Steinvakt Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 1. John Petrucci - Dream Theater 2. Dave Mustaine - Megadeth 3. Dimebag Darrel - Pantera (4.) Tom Morello - Rage Against The Machine (5.) Angus Young - AC/DC (6.) Tony Iommi - Black Sabbath (7.) David Gilmour - Pink Floyd (8.) Steve Howe - Yes (9.) Alex Lifeson - Rush (10.) Fredrik Thordendal - Meshuggah Lenke til kommentar
B.Rav Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 (endret) Jeg synes Tommy Emmanuel er best! Grunnen til det er fordi musikken hans er bra bra rett og slett. EDIT: Jeg er ny her Er det støtte for HTML her? Endret 9. august 2008 av Den_Beste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå