Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feil under pålogging i Windows Home Edition

Anbefalte innlegg

om han hadde lagt til nytt hardware, ville han ikke fått beskjed om å aktivere igjen? har selv måtte aktivere xp etter å ha lagt til hardware, men jeg kunne logge inn...

mulig jeg husker feil, men ville det ikke stå noe om aktivering på påloggings vinduet eller no sånt om det var problemet?

Er nok temmelig sikker på at det hadde stått noko viss han måtte aktivere. Microsoft har nok ikkje gjort det sånn at viss du bare endrer litt på hardwaren så stenger dei av pc-en uten melding.

Endret av Quote
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som jeg har sagt før virus og prgrammer kan endre dette jeg er også 100% sikker på at dette kan skje på denne måten da jeg har sett det selv.

Winlogon sjekker om windows-har blitt aktivert gjennom LSASS, hva skjer da om registrene eller selve filene til LSASS blir korrupte? Jo da er det ikke mulig å sjekke om datamaskinen har blitt aktivert eller ikke med de følgende at du ikke får noen melding og windows vil også logge deg av siden den ikke kan avgjøre om du har aktivert windows eller ikke.

Lenke til kommentar
Som jeg har sagt før virus og prgrammer kan endre dette jeg er også 100% sikker på at dette kan skje på denne måten da jeg har sett det selv.

Winlogon sjekker om windows-har blitt aktivert gjennom LSASS, hva skjer da om registrene eller selve filene til LSASS blir korrupte? Jo da er det ikke mulig å sjekke om datamaskinen har blitt aktivert eller ikke med de følgende at du ikke får noen melding og windows vil også logge deg av siden den ikke kan avgjøre om du har aktivert windows eller ikke.

Du kan ha heilt rett i det du seier, og det skal me ikkje sjå vekk i frå. Veit du korleis du kan fikse dette då?

Til trådstartar:

Installerte du nylig eit program på bærbaren din?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...