Christian86 Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) Jeg er litt typen som tenker langsiktig. Det betyr at jeg har i hvert fall tenkt et par år frem i tid. Akkurat nå har jeg sluttført 3 år med studier i økonomi, og sitter i et engasjement/prøvetid med Manpower i et internasjonalt selskap. Ettersom oppdraget er kontraktsbasert ser jeg ikke for meg at jeg blir lengre enn til maks Juni neste år, og derfor lurte jeg litt på dette: Til neste sommer ønsker jeg å komme opp i en jobb der jeg tjener 320 + ferie lønn,, eventuelt 330 inkl, rundt der. Ut i fra det som jeg nevnte ovenfor (snittet er på C i alle fag, B i hovedfagene rundt HR), hvor vanskelig kan dette målet bli? Det kan nevnes at stillingen jeg har i dag innebærer en del form for saksbehandling, møter på engelsk, og sjansen er god for at jeg etter hvert skal bruke SAP også. Endret 11. mars 2008 av Christian86 Lenke til kommentar
Pjotrik Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Snittet for de som gikk ut med bachelor fra BI i fjor var 380 (grunnlønn 330), så det burde vel ikke være særlig vanskelig å oppnå 320 uansett hvor du har bacheloren fra. Om et år har du også mer erfaring, så jeg tror ikke du skal ha problemer med å oppnå det. Det kommer selvsagt litt an på hvor i landet du bor, men forutsatt at det er i en av de større byene får du til det der. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Snittet for de som gikk ut med bachelor fra BI i fjor var 380 (grunnlønn 330), så det burde vel ikke være særlig vanskelig å oppnå 320 uansett hvor du har bacheloren fra. Om et år har du også mer erfaring, så jeg tror ikke du skal ha problemer med å oppnå det. Det kommer selvsagt litt an på hvor i landet du bor, men forutsatt at det er i en av de større byene får du til det der. Enig. Det bør ikke være noe problem å komme opp i 320.000 med din utdannelse, samt litt erfaring. Lenke til kommentar
MetalJens Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Snittet for de som gikk ut med bachelor fra BI i fjor var 380 (grunnlønn 330), så det burde vel ikke være særlig vanskelig å oppnå 320 uansett hvor du har bacheloren fra. Har du en kilde på dette? Tviler på at snittet for en nyutdannet med Bachelorgrad er så høyt som 380k. Men det er kanskje inkl. overtid og feriepenger? Jeg har selv bachelorgrad i økonomi (fra høyskole), og har nå nettopp fått tilbud om fast jobb i et stort konsern der jeg har jobbet som vikar et halvt år. Lønnen min ligger da på litt over 300k + bonus, feriepenger og overtid. Jeg har ikke takket ja enda og vil prøve å forhandle opp lønnen litt (noen tips??!), men ser for meg at det vil være vanskelig da det er mange vikarer som kniver om faste stillinger, og det er vel generelt vanskeligere å forhandle seg til høyere lønn i store finanskonsern enn i mindre selskaper(?). Uansett så tenker jeg nå bare å få en del relevant arbeidserfaring før jeg begynner på en 1--2 årig mastergrad (sannsynligivs i England/Skottland) Lenke til kommentar
Pjotrik Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 http://forbruker.no/jobbogstudier/jobb/article2247194.ece http://media.aftenposten.no/archive/00696/...jpg_696039a.jpg I dagens marked er det du som har makten. Det er ikke mange vikarer innen økonomi/finans i dag, alle som vil får seg fulltidsjobb. Store finanskonserner er generelt enklere å ha med å gjøre enn små selskaper når det gjelder lønnsforhandlinger. På den ene siden har de som regel lønnspolicy som legger litt begrensninger, men på den annen side så har de som regel ubegrensede midler og kan dermed klaske mer i bordet om de virkelig vil ha deg. Lenke til kommentar
MetalJens Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 I dagens marked er det du som har makten. Det er ikke mange vikarer innen økonomi/finans i dag, alle som vil får seg fulltidsjobb. Hos oss er det nesten like mange vikarer som faste ansatte. Da mener jeg vikarer som er innleid fra bemanningsbyråer, men som jobber fulltid på dårlig lønn. Men jeg får se hva jeg kan få ut av dem, er ikke videre imponert over tilbudet jeg har fått Lenke til kommentar
Pjotrik Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Hva som er et fornuftig lønnsnivå avhenger selvsagt ikke bare av hvilken utdannelse du har. Hvilken stilling det er snakk om betyr selvsagt mye. I og med at det er en jobb som man kan bruke vikarer til tyder det på at det er en jobb som man raskt kan lære seg og hvor turnover ikke er så farlig. Det forsvarer kanskje ikke en høy årslønn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå