Gå til innhold

Bytting av hovedkort (Asus P5N-D)

Anbefalte innlegg

Hallo

har nettopp kjøpt meg et Asus P5N-D som er på vei. Men jeg har et spørsmål. Når man skal bytte hovedkort, MÅ MAN formatere? Eller er det bare å fjærne driverne til det gamle, og innstallere det nye?

Og enda en ting. Om man putter PC8500-ram i P5N-D (som støtter max PC6400), vil ram'en funke fint og bare kjøre på 6400 i stedet for 8500?

Overalt jeg spør får jeg veldig sprikende svar og lurte på om noen her kunne hjelpe meg... Trenger svar raskt :p

Takk for alle svar

Endret av 1Shot1Kill
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Hallo

har nettopp kjøpt meg et Asus P5N-D som er på vei. Men jeg har et spørsmål. Når man skal bytte hovedkort, MÅ MAN formatere? Eller er det bare å fjærne driverne til det gamle, og innstallere det nye?

Og enda en ting. Om man putter PC8500-ram i P5N-D (som støtter max PC6400), vil ram'en funke fint og bare kjøre på 6400 i stedet for 8500?

Overalt jeg spør får jeg veldig sprikende svar og lurte på om noen her kunne hjelpe meg... Trenger svar raskt :p

Takk for alle svar

Jeg har byttet hovedkort uten og formatere så det kan gå bra. Men jeg har hørt om PC-er som ikke ville starte engang så du får nesten prøve. I mitt tilfelle gikk det greit, men jeg har opplevd noe ustabilitet og har tilslutt reinstallert.

Når det gjelder RAM er det slik at PC6400 stort sett betyr at brikkene kan kjøres på max 800Hhz, mens PC8500 kjører på 1066. Det er mulig hovedkortet ditt klokker ned 8500 til 800Mhz, hvis ikke får du bare stille de ned i bios.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...