Gå til innhold

Xbox 360: 70-Percent Failure Rate

Anbefalte innlegg

CheapyD mentioned while our distinguished guest on Aeropodcast 24 that he had posted a new poll asking Xbox 360 owners if their consoles had failed. On CAGcast 110 this week he reveals the results. Out of a whopping 3000-plus respondents to his poll -- all of whose responses are made public and are site registrants

-- the percentage of users whose Xbox 360 had died was nearly 60%. Sixty percent! He goes on to say that if you count the number of units that had died the system failure rate is actually 70% due to some people having had multiple 360's die on them.

This is a stupendous number, something that CheapyD and Wombat readily admit is a horrendous embarassment to Microsoft. The kicker? They still haven't fixed the problem yet. Apparently the Falcon motherboards being put into the refurbished Xbox 360's are to some extent experiencing the RROD, but the jury is still out as to how much more reliable the new design is than the old one.

Troligvis gjelder dette kun 90nm xboxer. Skremmende å se sånn i ettertid hvilke feilrater folk har opplevd. Takke seg til min 65nm :w00t:

Link

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil ikke si at en poll på internett er veldig nøyaktig kildemateriale.

Andre tall:

Av 1000 originale Xbox 360 som Squaretrade solgte, var det feil på ca 16% (164 stk). Ikke så horribelt med tanke på at gjennomsnittet for forbrukerelektronikk ligger på 15%. Men heller ikke bra, ettersom tallet sannsynligvis vil øke etterhvert som tiden går.

Edit: Kilde

Endret av elefant med bukser
Lenke til kommentar

@LalAnd:

Out of a whopping 3000-plus respondents to his poll -- all of whose responses are made public and are site registrants

Kommentar overflødig.

@EMB: tatt fra linken din:

SquareTrade doesn't seem convinced that the issues are over, and CEO Steve Abernethy is even claiming that the percentage could go up.

Like others, we have read the failure rate for Xbox is 30 percent or higher. We haven't seen that yet, but it is clearly plausible that this 16 percent failure rate we see will increase with claims over time."

Ser forøvrig at artikkelen er skrevet i 2008. De påstår at undersøkelsen fant sted i 2006. Personlig vet jeg ikke hvor troverdig dette er da flere uavhengige kilder har bekreftet minnst 33% failure rate på de første xboxene.

Endret av daviik303
Lenke til kommentar
For det første: "undersøkelser" på internettet bør ikke tas seriøst i det hele tatt.

For det andre: elefant, gjennomsnittsprosenten på feil blant forbrukerelektronikk er 3-5%. 16% er langt over snittet.

Hvis du sier det så. Tallene mine var fra samme artikkel:

"According to Consumer Reports data from 2006, 15 percent of all consumer electronics are expected to fail in their third or fourth years."

Endret av elefant med bukser
Lenke til kommentar
Hvis du sier det så. Tallene mine var fra samme artikkel:

"According to Consumer Reports data from 2006, 15 percent of all consumer electronics are expected to fail in their third or fourth years."

Merk deg at det er i tredje/fjerde år, og at slitasje m.m. selvsagt vil ha vært med på å høyne den prosenten. Xbox360 har fremdeles ikke nådd tre år. De 3-5% jeg snakker om, er feil som kommer så og si "out of the box" - f.eks. produksjonsfeil.

Lenke til kommentar

Burde nesten lage en undersøkelse av medlemmene her inne for å se hvor mange som har hatt rrod.

Neste alle på min friends liste har hatt rrod.

Har selv hatt to konsoller, core og elite begge fikk rrod, men core'en fikset jeg selv.

Ville ikke overaske meg om feilprosenten er høyere enn 70% :!:.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjøpte en "brukt" 360 til jul i 2007, det står inpå system settings "2007 microsoft corporation", så jeg antar at den er en 2007 modell, har den de "nye" komponenetene som de nye har nå? slik at den har mindre feilrate?, eller har den de samma gamle komponentene som de første premiumene uten HDMI hadde når den ble launcha?

Lenke til kommentar
Nesten overrasket over at tallet ikke er høyere, da det alltid vil være en overvekt av folk som blir berørt av tingene det spørres om som avgir sin stemme på slike hobbyundersøkelser.

Jeg vil da heller påstå at en undesøkelse i ett forum som dette vil gi ett ganske bra bilde på hvor høy feilraten er (Dette er jo ikke en undersøkelse i ett support forum, her inne diskuteres jo alt som har med 360'en å gjøre, ikke bare feil).

De tallene microsoft selv oppgir er fantasi.

Etter ca 200 svar på undersøkelsen her inne er feilraten på ca 50% noe som er utrolig høyt.

Tviler sterkt du vil finne ett produkt på markedet med høyere feilprosent enn 360'en.

Microsoft har jo heldigvis en såpass bra returordning att forbrukerrådet ikke bryr seg.

Men, det bli morsomt når microsofts sine 3 års garanti går ut, da blir det nok bråk :!:.

Lenke til kommentar

Uansett om de har 3000 registrerte brukere, så er det jo på ingen måte en undersøkelse som er gjennomført i henhold til vitenskapelige krav til statistiske undersøkelser (f.eks. et representativt utvalg som er trukket vilkårlig), så selv om det er en nyttig undersøkelse som sikkert kan gi noen pekepinner, så er det ikke noe som er i nærheten av å være statistisk signifikant.

Det at de sier at man må være registrert på siden, og at resultatene offentliggjøres kan være med på å høyne sannhetsgehalten i det som presenteres, men vitenskapelige resultater er det fremdeles ikke :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...