Wubbable Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) World of Warcraft-grafikk i nettleseren Det var da en fornermelse, screenshottet som er i artikkelen ser jo evig mye bedre ut enn wow edit: Ånei, var jo bare concept art Hadde jo vært stilig om grafikken faktisk var sånn... Heller slik enn slakk og ekkel 3D. Endret 11. mars 2008 av Wubbable Lenke til kommentar
_ziggy_ Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Interressant Ikke bare spillideen, men muligheten for å få såpass bra 3d-grafikk i nettleseren. De kan vel ikke på noen som helst måte klare det med Shockwave, om de så kommer i en skokk nye forbedrede versjoner? Vil de bruke noe som vil komme til å bli standard (tenker da på noe ala shockwave, java o.l) eller noe "selvutvikla plugin" saker tro? Det må jo hvertfall kunne rendrere 3d-grafikk i motsetning til shockwave hvertfall... Hva var likheten med BF Heroes som noen nevnte her? Skal det også kunne spilles i nettlesern? Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Hva var likheten med BF Heroes som noen nevnte her? Skal det også kunne spilles i nettlesern? Gratis programmvare, ikke mye fokus på grafikken og kort produksjonstid er jo å nevne. Java har jo et nokså greit 3D API, og hvis utviklerne av Runescape hadde tatt seg mer tid til å utvikle det grafiske hadde nok Runescape også sett nogelunde greit ut. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Funcom er vel en av verdens tregeste utviklere, bare slått av et studio som actionkar ved navn Duke Nukem. De bør vel lansere noe snart eller så kan man begynne å lure på om de har sluttet med å lage spill og heller holder på med waporware. Lenke til kommentar
Rage_Hunter Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) Funcom er vel en av verdens tregeste utviklere, bare slått av et studio som actionkar ved navn Duke Nukem.De bør vel lansere noe snart eller så kan man begynne å lure på om de har sluttet med å lage spill og heller holder på med waporware. Kan trekke paralleller med Blizzard som også ikke er kjent for å kaste spill ut vinduet EA-stil. FunCom finpusser ofte spillene sine til de grader, spesielt når du tenker på AoC som skal være flaggskipet til FunCom en stund framover. Den som er tolmodig venter sånn ca av og til på noe godt Endret 12. mars 2008 av Rage_Hunter Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Nettleserspill? Skeptisk. Grafikk spiller jo en relativt stor rolle da. Kan umulig få til noe imponerende med nettlesergrafikk? Men skal ikke dømme før jeg ser det Lenke til kommentar
ttt Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Nettleserspill? Skeptisk. Grafikk spiller jo en relativt stor rolle da. Kan umulig få til noe imponerende med nettlesergrafikk? http://unity3d.com/gallery/live-demos/tropical-paradise Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 -snip- Har ikke noe imot at spill tar lang tid å levere, men da bør de heller ikke sette en lanseringsdato. Jeg forhåndsbestilte forresten Team Fortress 2 på 90tallet hos akersmic.no ;| Lenke til kommentar
Rage_Hunter Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Er vel til tider noen av investorne som krever at man setter en releasedate. Tåpelig system som til slutt bare går utover oss forbrukere. Hehehe gjorde noe lignende med Neverwinter Nights tror jeg det var. Var så utrolig herlig å få det i hendene et år eller to senere Lenke til kommentar
designer0 Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 -snip- Har ikke noe imot at spill tar lang tid å levere, men da bør de heller ikke sette en lanseringsdato. Jeg forhåndsbestilte forresten Team Fortress 2 på 90tallet hos akersmic.no ;| leverte de det til deg når det kom ut? Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 De gikk konken før det kom ut Lenke til kommentar
ttt Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Fint initiativ, bare synd ingen tenkte på å fortelle dem at nettleserspill er og blir jalla. Nettlesarspel når ut til veldig mange folk, ikkje bare tradisjonelle spelinteresserte. Så å utvikle for denne plattformen er nok lurt. Det var jo svært lite penger da...2.5 mill. Men vi får se hvordan dette utvikler seg. Dersom de holder seg til et enkel motor så bør det kutte ned kostnaddene dramatisk. Sherwood Dungeons (gratis MMORPG som du spelar i nettlesaren) skal visstnok ha i underkant av to millioner spelarar, og er utvikla av ein enkelt person utan eit budsjett. Så budsjettet her er nok greit nok. Men som Tiltman sa: Det er jo nesten like enkelt å laste ned en klient. Men da får de kanskje ikke de reklameintektene de kunne fått på login siden. Det er tungvindt å laste ned ein klient. Har du spelet i nettlesaren kan du spele det nesten uansett kvar du er utan å instalere noko. Dette gjer det lett for alle å ta i bruk spelet, og du kan fint spele litt no og då sjølv om du ikkje sitt ved din eigen datamaskin. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Det er tungvindt å laste ned ein klient. Har du spelet i nettlesaren kan du spele det nesten uansett kvar du er utan å instalere noko. Dette gjer det lett for alle å ta i bruk spelet, og du kan fint spele litt no og då sjølv om du ikkje sitt ved din eigen datamaskin. Keh !? Det er tungvidt å traske til Elkjip for å kjøpe en DVD, traske hjem og så installere. Nedlasting av en klient på noen hundre Mb er ikke tungvindt. Dessuten, plugins som Flash og Shockwave er ikke nødvendigvis alltid tilgjengelige i alle nettlesere (Security). Dessuten er sånne plugins ofte lite effektive (restrektive mht hva du kan gjøre i spillet) og buggy. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Det er enda lettare å trykkje "Spel". Hugs datakunnskapen er varierande rundt om. Ymse plug-ins kan vere ein avgrensande faktor, men truleg i mindre grad enn instalasjon av ein klient. Når det gjeld avgrensa moglegheiter i dei ulike plattformane (flash osv.) er dette noko som vil bli betre over tid. Eit døme er linken min lenger oppe. Lenke til kommentar
johncl Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Det var jo svært lite penger da...2.5 mill. Men vi får se hvordan dette utvikler seg. Dersom de holder seg til et enkel motor så bør det kutte ned kostnaddene dramatisk. Ja, dette holder jo knapt nok til å lønne 4 stykk i et år. Så her må det være mye som gjøres (eller har vært gjort) på hobbybasis - dvs ulønnet arbeid. Uansett interessant. Hadde vært kult om vi kan få en større spill-utviklings bransje på skinner her i Norge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg